$close

Filtre

Se resultater

Master programmer i Journalistikk og massekommunikasjon i Brasil

En mastergrad tildeles studenter som har fullført videreutdanning i en spseifikk studieretning eller et område for profesjonell praksis, og samtidig utvist et høyt mestringsnivå i prosessen. Journalistikk refererer til å skrive om aktuelle hendelser for kringkasting nyheter på radio eller TV, eller trykte artikler for aviser og andre publikasjoner. Journalister bidra til å stimulere og enga… Les mer

En mastergrad tildeles studenter som har fullført videreutdanning i en spseifikk studieretning eller et område for profesjonell praksis, og samtidig utvist et høyt mestringsnivå i prosessen.

Journalistikk refererer til å skrive om aktuelle hendelser for kringkasting nyheter på radio eller TV, eller trykte artikler for aviser og andre publikasjoner. Journalister bidra til å stimulere og engasjere publikum og bidra til å informere lesere og seere av verden rundt dem.

Brasil, offisielt Forbundsrepublikken Brasil er det største landet i både Sør-Amerika og Latin-Amerika-regionen. Det er verdens 's femte største land, både etter geografisk område og med befolkningen, med over 193 millioner mennesker.

Minimér
Les mer om å studere i Brasil
$format_list_bulleted Filtre
Sorter på:
Anbefalt Seneste Tittel
ESPM – Brasil
São Paulo, Brasil

Programmet presenterer en moderne visjon, både teoretisk og praktisk, som forbereder fagpersonen til å utvikle grunnleggende pilarer som: forståelse av forretningsmiljøet, uta ... +

Programmet presenterer en moderne visjon, både teoretisk og praktisk, som forbereder fagpersonen til å utvikle grunnleggende pilarer som: forståelse av forretningsmiljøet, utarbeidelse av strategiske handlinger fokusert på å administrere resultater i det digitale miljøet og faglig utvikling av lederen. . Læringsobjektene tar for seg den strategiske visjonen, tilhørende taktikk, styringsverktøy og metodikk for å optimalisere resultater i ulike markeder. -
Masters
Deltid
4 semestre
Portuguese (Brazil)
Nettstudier
 
Federal University Of Ouro Preto - Universidade Federal de Ouro Preto
Bauxita, Brasil

Graduate Program in Communication på UFOP, masternivå, søker å gi den teoretiske, tekniske og anvendte kvalifiseringen til formidlere, forskere og lærere. Siktet på videreutda ... +

Graduate Program in Communication på UFOP, masternivå, søker å gi den teoretiske, tekniske og anvendte kvalifiseringen til formidlere, forskere og lærere. Siktet på videreutdanning, gir det rom for spørsmål og vitenskapelig produksjon om kunnskap og praksis innen kommunikasjonsfeltet. Når man utvikler studier gjennom "Kommunikasjon og temporaliteter" skjevhet, har den til hensikt å gi refleksjon og kritikk, absorbere konkrete krav, omfattende flere identiteter (nasjonal, regional, lokal osv.), Samt å søke artikulasjon mellom forskjellige geografiske og institusjonelle sfærer. Det ønsker å bidra til forbedring av fagpersoner i sitt primære dekningsområde eller relaterte områder, og samarbeide om autonom og frigjørende opplæring av forskere. Masterstudiet tar sikte på å motta ikke bare kommunikasjonsstudenter, men kandidater med forskjellige bakgrunn, som har interesser i forskning innen kommunikasjon og dets grensesnitt, som utdanning, filosofi, brev, historie, samfunnsvitenskap, arkitektur, informasjon, Museologi, turisme, blant andre. andre. -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 
University Paulista
Éden, Brasil

Generer og formidle kunnskap innen kommunikasjon, fremme teoretiske refleksjoner og studier av avanserte teknikker relatert til prosessene for unnfangelse, utdyping, plasserin ... +

Generer og formidle kunnskap innen kommunikasjon, fremme teoretiske refleksjoner og studier av avanserte teknikker relatert til prosessene for unnfangelse, utdyping, plassering, mottakelse av det kommunikative produktet og dets samspill mellom sosiale grupper. Fremme opplæringen av forskere til å svare vitenskapelig på behovene i kommunikasjonsområdet. Kvalifiser lærere for høyere utdanning. Tilordne tittelen Master i kommunikasjon. -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 

Få et stipend på inntil USD 10 000

Se hvilke muligheter du kan få med stipendet vårt.
Claretian University Centre (Centro Universitário Claretiano (CEUCLAR))
Rio de Janeiro, Brasil

Behovet for å analysere, reflektere, forbedre, bygge og rekonstruere kommunikasjonsprosesser til organisasjoner (offentlig, privat og tredje sektor) med sine forskjellige inte ... +

Behovet for å analysere, reflektere, forbedre, bygge og rekonstruere kommunikasjonsprosesser til organisasjoner (offentlig, privat og tredje sektor) med sine forskjellige interessenter, oppstår fra de teknologiske fremskrittene i det moderne samfunnet og oppførselen til det moderne mennesket i møte med verktøyene som utfyller det menneskelige og profesjonelle forholdet. Den konstante forbedringen som kreves av fagfolk, peker på kontinuerlig læring som, anvendt i omfanget av organisasjoner, konsoliderer merkevaren og dens deltakelse i markedet. -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 
Federal University Of Juiz Fora / Universidade Federal de Juiz de Fora
São Pedro, Brasil

UFJF forskerutdanningsprogram i kommunikasjon fokuserer på "Kommunikasjon og samfunn" og er strukturert rundt to forskningslinjer: "Mediekompetanse, estetikk og temporalitet" ... +

UFJF forskerutdanningsprogram i kommunikasjon fokuserer på "Kommunikasjon og samfunn" og er strukturert rundt to forskningslinjer: "Mediekompetanse, estetikk og temporalitet" og "Medier og sosiale prosesser". Autorisert av Capes i 2006, startet PPGCOM sin undervisningsaktivitet i mars 2007. Formålet med forskningen og studiene som er utviklet er å kombinere reflekterende og intervensjonsperspektiver innen kommunikasjon på regionalt, nasjonalt og internasjonalt nivå, basert på kontinuerlig interaksjon. mellom teori og praksis, siden vi forstår at vitenskapelig praksis er satt inn i samfunnet. -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 
Federal University Of Ceará
Centro, Brasil

PPGCOM-UFC ble autorisert i desember 2007 og startet sin virksomhet i mars 2008, med det grunnleggende målet å styrke forskning og undervisning innen kommunikasjon lokalt. Pro ... +

PPGCOM-UFC ble autorisert i desember 2007 og startet sin virksomhet i mars 2008, med det grunnleggende målet å styrke forskning og undervisning innen kommunikasjon lokalt. Programmet skisserte sitt konsentrasjonsområde for å integrere de grunnleggende retningslinjene for kommunikasjonsfeltet og dets språk med de kulturelle referansene i det moderne samfunnet. Dens opprettelse fortsatte historien om opplæring av fagpersoner i kommunikasjon, utviklet i mer enn 50 år av UFC, under uteksaminering, og i mer enn 20 år på post-graduate nivå latu sensu, med spesialiseringer i kommunikasjon og bildeteorier og, mer nylig, innen audiovisuelle og elektroniske medier og vitenskapelig journalistikk - viktige tiltak i denne prosessen for å kvalifisere fagpersoner og forskere i området, men som i sin natur fremdeles var fokusert på å handle i det profesjonelle markedet. Opprettelsen av Post-Graduation-programmet i kommunikasjon stricto sensu hadde som mål å stimulere opplæring for akademisk forskning og høyere undervisning, og ga et eksisterende vakuum i staten Ceará og dets omgivelser. -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 
Federal University of Espírito Santo
Goiabeiras, Brasil

Vår velkomst til Graduate Program in Communication and Territorialities ved Federal University of Espírito Santo (PósCom-Ufes). Programmet har sitt hovedkvarter i Vitória-ES, ... +

Vår velkomst til Graduate Program in Communication and Territorialities ved Federal University of Espírito Santo (PósCom-Ufes). Programmet har sitt hovedkvarter i Vitória-ES, og tilbyr masterstudiet i kommunikasjon og territorialitet siden 2014. Det har en faglig kvalifikasjonsprofil som er bekreftet av CAPES, etter å ha fått karakter 3 i den siste evalueringen. Konsentrasjonsområdet til PósCom er Kommunikasjon og territorialiteter, støttet av Capes som følger: Kommunikasjonsstudier i produksjon av territorialiteter, samt praktiske prosesser, medieprodukter i spesielle miljøer. Territorialiteter forstås her som prosesser som utgjør de forskjellige klassiske geografiske rommene, så vel som de enhetene som er dannet fra sosioøkonomiske, politiske og kulturelle grensesnitt, med tanke på at territorier av enhver art også artikuleres gjennom kommunikasjonsnekser. Det har som et fortilfelle at produksjonen av liv har en vanlig dimensjon, av kroppens orden, av materie, av rom / tid, alltid krysset av pilen av virtualitet og transcendens. Samtidighet er resultatet av flere bevegelser som skjer mer på grunn av mediekommunikasjon enn fysiske forskyvninger. Det er to forskningslinjer som dekkes: 1) Kommunikasjon og kraft og 2) Estetikk og kommunikasjonsspråk (som erstattet de gamle kommunikasjonspraksiser og -prosesser). -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 
ESIC Business and Marketing School (Escola Superior de Gestão Comercial e Marketing (ESIC))
Curitiba, Brasil

Master i kommunikasjon og digital annonseringsretning gir deltakerne et bredt og lidenskapelig syn på kommunikasjonsverdenen og bedriftsannonsering, med spesiell vekt på marke ... +

Master i kommunikasjon og digital annonseringsretning gir deltakerne et bredt og lidenskapelig syn på kommunikasjonsverdenen og bedriftsannonsering, med spesiell vekt på markedsføringsområdet. Under utviklingen av programmet skal studenten lære å lage og hvordan man implementerer en kommunikasjonspolitikk som er i tråd med linjen med forretningsmål, og oppnår effektive resultater. En kommunikasjon som vurderer alle mulige perspektiver, i forhold til det interne og eksterne publikum i enhver organisasjon. Fakultetet for dette programmet er dannet av fagpersoner som jobber i medie- og kommunikasjonsselskapene, noe som betyr at studentene har permanent kontakt med forretningsvirkeligheten. -
Master
Portuguese (Brazil)
Campus
 
ESPM – Brasil
São Paulo, Brasil

Den digitale verden er tilstede i livene til alle selskaper, uavhengig av størrelse og segment. Forbrukere er omnikanal, og samhandler med organisasjoner på de mest varierte m ... +

Den digitale verden er tilstede i livene til alle selskaper, uavhengig av størrelse og segment. Forbrukere er omnikanal, og samhandler med organisasjoner på de mest varierte måter, alt sammen og blandet. Alle andre prioriterte målgrupper er også sammenkoblet, og det virkelige koblingspunktet mellom dem er forretningskommunikasjon. -
Masters
Deltid
4 semestre
Portuguese (Brazil)
Nettstudier