$close

Filtre

Se resultater

22 Mastergrader i Merkevareforvaltning 2022/2023

Når man vurderer mulige alternativer etter avsluttet bachelorgrad, kan en mastergrad være en god måte å få profesjonell opplæring på før man går inn i arbeidsstyrken. Masterprogrammer er ofte skreddersydd for bestemte karrierefelt. Med den voksende fremtredigheten av sosiale medier i globaliseringens alder, kan de som ønsker å kombinere kreative og næringsliv, spørre hva som er en M… Les mer

Når man vurderer mulige alternativer etter avsluttet bachelorgrad, kan en mastergrad være en god måte å få profesjonell opplæring på før man går inn i arbeidsstyrken. Masterprogrammer er ofte skreddersydd for bestemte karrierefelt.

Med den voksende fremtredigheten av sosiale medier i globaliseringens alder, kan de som ønsker å kombinere kreative og næringsliv, spørre hva som er en Master i Brand Management. Feltet for merkevareadministrasjon innebærer å lære å identifisere og analysere kvalitet og ytelse, samt bildene og omdømmet til kommersielle produkter. Studentene kan utvikle design og markedsføringsstrategier for å sikre suksess for et produkt for å produsere forretningskapital. Master 's programmer i dette feltet kombinerer vanligvis forelesninger med feltbesøk og casestudier for å jobbe med branding på virkelige selskaper.

En utdannet grad i merkevarestyring gir flere nyttige ferdigheter til studenter som forfølger det. Dette inkluderer evner til å forstå hvordan forbrukere gjør kjøpsbeslutninger, analysere markedsføringsstrategier for konkurrenter og effektivt bruke sosiale medier og andre plattformer som salgsfremmende verktøy.

Programkostnader for en Master i Brand Management varierer etter land og utdanningsinstitusjon. Kursene kan vanligvis fylles ut på ett til to år.

Nyutdannede fra slike programmer kan finne mange karrieremuligheter i feltet. De kan fungere som en merkevare-, markedsførings- eller produktleder; som konsulent for prosjektutvikling; eller som strateg, merkevarekonsulent eller markedsdirektør. I tillegg til næringslivet kan merkevareforvaltere også finne arbeid innen finansielle tjenester, teknologisektoren, utdanningsinstitusjoner eller helsevesenet institusjoner, eller ikke-profitt-sektoren. Mange mastergradsprogrammer i merkevareadministrasjon innarbeide karriereveiledning og opplæring som en del av læreplanen, i form av praksisplasser, konsulentpraksis eller casestudier.

Graduate kurs i merkevare ledelse tilbys internasjonalt. Søk etter ditt program under og kontakt direkte adgangskontoret til den valgte skolen ved å fylle i hovedskjemaet.

Minimér
Andre valg innen dette fagområdet: 
$format_list_bulleted Filtre
Sorter på:
Anbefalt Seneste Tittel
IU International University of Applied Sciences – MyStudies
Berlin, Tyskland

Dagens ledere forventes å prestere godt både på hjemmemarkedet og mot den tøffe konkurransen på internasjonale markeder. Dette gjør forskjellige lederroller, for eksempel pros ... +

Dagens ledere forventes å prestere godt både på hjemmemarkedet og mot den tøffe konkurransen på internasjonale markeder. Dette gjør forskjellige lederroller, for eksempel prosjektledere eller merkevareledere, mye mer krevende, men også mye mer spennende og givende. Lær hvordan globale markeder fungerer, hva som motiverer ansatte og kunder, og hvilken teknologisk utvikling som forventes å ta ulike næringer inn i fremtiden. Bygg dine evner som en internasjonalt fokusert leder, og gjør den riktige investeringen-invester i deg selv. Med myStudies -modellen IU International University of Applied Sciences, kan du kombinere å studere online med å studere i Tyskland, på en av våre campus. Samhandle med andre studenter og delta på direkte forelesninger, enten online eller personlig. -
MA
Fulltid
Deltid
12 - 24 måneder
Engelsk
jan. 2023
Kombinert nett & campus
Campus
Nettstudier
 
Munich Business School
München, Tyskland

Å virkelig forstå kundene dine er nøkkelen til enhver bedriftssuksess! Med programmet vårt vil vi hjelpe deg med å bygge din egen ekspertprofil innen internasjonal markedsføri ... +

Å virkelig forstå kundene dine er nøkkelen til enhver bedriftssuksess! Med programmet vårt vil vi hjelpe deg med å bygge din egen ekspertprofil innen internasjonal markedsføring og merkevarebygging: fra atferdsinnsikt til digitale markedsføringsverktøy til innovasjon. Vår "teori møter praksis"-tilnærming betyr at du vil lære om de siste vitenskapelige bevisene samtidig som du bruker kunnskapen din når du jobber med virkelige prosjekter, utvikler dine egne markedsføringskampanjer og samhandler med forretningsfolk for å forberede din egen karriere. Din master internasjonal markedsføring og merkevareledelse ved MBS Bedriftsprosjekt: Sammen med dine medstudenter skal du gjennomføre et prosjekt på vegne av en ekte bedrift og anvende din tilegnete kunnskap i praksis. Semester i utlandet og Dual Degree: Du har mulighet til å tilbringe 3. semester i utlandet ved et av våre mange samarbeidsuniversiteter. Alternativt, med alternativet Dual Degree, vil du tilbringe to semestre i utlandet og oppnå to spesialiserte mastergrader innen to år. Internasjonalt fokus: Du velger ett internasjonalt fokus per semester, og utforsker forskjellige markeder og metoder samt spesifikke økonomiske områder hvis utvikling påvirker den globale økonomien. Internship: Du har allerede studert eller jobbet i et ikke-tysktalende land i minst ett år? I så fall har du mulighet til å gjennomføre fagspesifikk praksis i en tysktalende bedrift i 3. semester. -
MA
Fulltid
18 måneder
Engelsk
sep. 2022
Campus
 
Macromedia Hochschule für Medien und Kommunikation
München, Tyskland +1 Mer

Studer en Master of Arts in Brand Management. Dette MA- og Media Management Management-programmet undervises i sin helhet på engelsk på våre Macromedia-campus i München og Ber ... +

Studer en Master of Arts in Brand Management. Dette MA- og Media Management Management-programmet undervises i sin helhet på engelsk på våre Macromedia-campus i München og Berlin, Tyskland. -
MA
Fulltid
Deltid
3 - 4 semestre
Engelsk
okt. 2022
Campus
 

Få et stipend på inntil USD 10 000

Se hvilke muligheter du kan få med stipendet vårt.
Accademia del Lusso
Milan, Italia

Dette heltidsintensive ettårige masterkurset er ideelt for håpefulle moteentreprenører som drømmer om å starte eller lede et mote- eller luksusmerke eller som ønsker å jobbe i ... +

Dette heltidsintensive ettårige masterkurset er ideelt for håpefulle moteentreprenører som drømmer om å starte eller lede et mote- eller luksusmerke eller som ønsker å jobbe i et av de mange forskjellige områdene relatert til mote- og luksusledelse. -
Master
Fulltid
Italiensk, Engelsk
okt. 2022
Campus
 
Middlesex University Dubai
Dubai, De forente arabiske emirater

Mastergraden i markedsføringskommunikasjon og merkevareledelse undervises i Middlesex University Dubai s avdeling for markedsføring, merkevarebygging og turisme på handelshøys ... +

Mastergraden i markedsføringskommunikasjon og merkevareledelse undervises i Middlesex University Dubai s avdeling for markedsføring, merkevarebygging og turisme på handelshøyskolen.Dette er et spennende program som vil gi muligheten til å utforske moderne temaer i teori og praksis for bedriftsmarkedskommunikasjon, innenfor en etablert og intellektuelt streng kontekst og ramme.Forskning fortsetter å vise at organisasjoner leter etter profesjonelle innen markedsføringskommunikasjon som ikke bare har teoretisk forståelse, men også ferdigheter og kompetanser til å anvende denne kunnskapen i det virkelige liv.Som svar på dette behovet kombinerer MSc-programmet konseptuell og teoretisk tenkning med muligheten til å utvikle praktisk innsikt og anvendelse. Kurset lar studentene velge fra en rekke valgfrie moduler som bygger på innholdet i kjernemodulene og utforsker mer spesialiserte og nisjeaspekter ved kommunikasjon.Studentene vil ha alternativer til å velge mellom ulike aspekter ved kommunikasjon, for eksempel (a) fokus på markedskommunikasjon; (b) forbrukere og interessenter; (c) strategisk kommunikasjonstilnærming.Kurset inneholder en rekke ulike læringsformer som spenner fra tradisjonelle forelesninger og seminarøkter hvor studentene skal engasjere seg i konsepter og teorier, utforske sentrale spørsmål og utføre oppgaver som å utarbeide og analysere markedsaktiviteter. *Vær oppmerksom på innhold og tittel på dette programmet kan endres ved validering. Hvorfor studere MSc Marketing Communications & Brand Management ved Middlesex University? På tvers av flere sektorer vokser bruken av flerkanals kommunikasjonsstrategier, og med dette øker også etterspørselen etter fagfolk med ekspertise på dette spennende feltet.Dette kurset, utviklet med bransjeeksperter, reflekterer dette behovet for et mer bedriftsperspektiv og strategisk tilnærming til kommunikasjon, og er designet for utøvere som søker karriereutvikling, og nyutdannede med bakgrunn innen markedsføring, media, ledelse eller samfunnsvitenskap.Kurset har også en sterk vekt på anvendelse av teori i praksis og benytter en rekke interaktive og problembaserte læringstilnærminger, inkludert casestudier fra det virkelige liv, problemløsningsøvelser og et boligområde med bransjefolk. Kurset fokuserer på tre tråder nøkkelen til feltet; 'Strategic Analysis and Thinking' forbedrer forståelsen av markeder, og bruken av kritiske og analytiske metoder for å løse kommunikasjonsproblemer; 'Utførelse' utvikler praktiske ferdigheter rundt å skrive og presentere kommunikasjonsplaner og reklamebriefer; og 'Verktøy, medier og innstillinger' kontekstualiserer bruken av både tradisjonelle og innovative kommunikasjonsmåter i ulike settinger, enten sosiale, nasjonale eller globale. Kursets høydepunkter Kurset leveres av fremtredende forsknings- og praksisorienterte akademikere. Programmet forbereder studentene med både et sterkt konseptuelt fundament og et kraftig sett med ferdigheter og praktiske verktøy. Hver student har muligheten til å skreddersy programmet til sine egne interesser og karrieremål gjennom valg av valgfrie moduler som gir mulighet for spesialiseringsruter innen områder som merkevareanalyse, PR og krisekommunikasjon, og forbrukerpsykologi og kommunikasjon. En rekke co-curricular aktiviteter og gjesteforelesninger av ledende praktikere kompletterer det akademiske programmet. Chartered Institute of Marketing Dette programmet på Middlesex University Dubai er akkreditert av det ledende profesjonelle markedsføringsorganet, The Chartered Institute of Marketing (CIM).CIM jobber sammen med universiteter over hele verden, og kartlegger gradinnholdet deres mot CIMs mest ettertraktede profesjonelle markedsføringskvalifikasjoner. Dette gir studentene muligheten til å få fritak på moduler med CIM-kvalifikasjoner, og redusere antall modulvurderinger tatt til en eller to i stedet for tre.Disse unntakene gjør det mer effektivt og kostnadseffektivt å få en profesjonell markedsføringskvalifikasjon. CIMs kvalifikasjoner er basert på detaljert forskning og løpende tilbakemeldinger fra arbeidsgivere, deling av ferdigheter og kunnskaper som kreves for dagens markedsførere.Dette hjelper universitetsstudentene våre til å avansere til utøvere, skille seg ut fra mengden og øke sjansene deres for å sikre seg sin førstevalgsutdanning. -
MSc
Fulltid
Deltid
Engelsk
sep. 2022
Campus
 
Oxford Brookes University
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland

Vårt MSc Marketing and Brand Management-kurs inkluderer en oversikt over merkevareverdier og et bredt spekter av relaterte kommunikasjonskanaler. Du vil utvikle et sterkt grun ... +

Vårt MSc Marketing and Brand Management-kurs inkluderer en oversikt over merkevareverdier og et bredt spekter av relaterte kommunikasjonskanaler. Du vil utvikle et sterkt grunnlag i markedsføringsteori og praksis. Kombinert med et spesialistperspektiv på merkevareledelse, inkludert merkeverdier og en rekke relaterte kommunikasjonskanaler. Med praktiske case-studier og live-scenarier, vil du bruke merkevareledelsesteori for å analysere og kritisere hva som gjør en vellykket merkevare. Du vil utvikle din kunnskap om markedsføring og merkevareledelsesteori. Og hvordan det brukes i praksis. Kurset gir deg et fokus på planlegging og anvendelse av merkevarestyringsstrategier. Og forbereder deg til å jobbe for: et merkevare- eller markedsføringsbyrå en markedsførings-, merkevare- eller kommunikasjonsavdeling i en organisasjon. Det er mulighet for utplassering for de som starter på kurset i september. Dette består av ett års betalt veiledet arbeidserfaring i en markedsføringsrolle. Dette vil forberede deg for din fremtidige karriere. -
MSc
Fulltid
Deltid
Engelsk
Campus
 
Lund University
Lund, Sverige

Ønsker du å hjelpe bedrifter med å få innsikt ved å gi dem trendanalyse, forbruker- og markedsundersøkelser, business intelligence, scenarioplanlegging, strategi og innovasjon ... +

Ønsker du å hjelpe bedrifter med å få innsikt ved å gi dem trendanalyse, forbruker- og markedsundersøkelser, business intelligence, scenarioplanlegging, strategi og innovasjon? Nyutdannede fra dette programmet kan søke stillinger i internasjonale selskaper innen markedsføring, strategi, merkevare- og produktstyring, salg og markedsundersøkelser. De første femten ukene av programmet er organisert i to spor. Når du søker på dette programmet, må du også velge hvilket spor du vil følge, enten et mer ledelsesorientert perspektiv eller et perspektiv som legger vekt på forbruker- og kulturelle aspekter. -
MSc
Fulltid
Engelsk
Campus
 
emlyon business school
Lyon, Frankrike +3 Mer

Studier ledelse i forbindelse med gjestfrihetsindustrien og bli med neste generasjon av globale gjestfrihetsledere.

Studier ledelse i forbindelse med gjestfrihetsindustrien og bli med neste generasjon av globale gjestfrihetsledere. -
MSc
Fulltid
18 måneder
Engelsk
sep. 2022
Campus
 
University of Southern Denmark
Odense, Danmark

Denne masterprofilen fokuserer på markedskommunikasjonsprosesser fra bedriftsnivå til merkevarenivå ved å bruke avanserte sosiokulturelle teoretiske perspektiver på forbrukerm ... +

Denne masterprofilen fokuserer på markedskommunikasjonsprosesser fra bedriftsnivå til merkevarenivå ved å bruke avanserte sosiokulturelle teoretiske perspektiver på forbrukermarkedene. Studentene skal tilegne seg kompetanse til å analysere de grunnleggende sosiale og kulturelle prinsippene og logikkene som ligger til grunn for moderne merkevarebygging og kommunikasjonsutfordringer, ved å bruke moderne markedsføringstanker og avanserte etnografiske metoder. -
MSc
Fulltid
2 år
Engelsk
01 feb. 2023
15 okt. 2022
Campus
 
The American University of Paris
Paris, Frankrike

Merkevarebygging er avgjørende for beslutningsprosesser for bedrifter, organisasjoner og frivillige organisasjoner.Master i strategisk merkevareledelse ved The American Univer ... +

Merkevarebygging er avgjørende for beslutningsprosesser for bedrifter, organisasjoner og frivillige organisasjoner.Master i strategisk merkevareledelse ved The American University of Paris forbereder deg til å påvirke din arbeidsgivers strategiske retning i roller som CMO, merkevarekonsulent, administrerende partner – eller til og med grunnlegger. Du vil lære å bruke merkevarebygging som et strategisk kjerneverktøy, plassere det i sentrum av forretningsutviklingsprosesser og bruke det til å drive vekst.Du vil også lære å balansere disse ledelsesstrategiene med de utviklende økonomiske og etiske kravene til forbrukere, mens du kritisk analyserer hvordan merkevarer engasjerer seg i ulike spørsmål som global ulikhet, bærekraft og raserettferdighet. Gjennom workshops og mesterklasser ledet av en rekke fagpersoner innen merkevarebransjen, vil du få førstehånds innsikt i bruk av merkevarebygging som et verktøy for forretningsutvikling, dataadministrasjon og bedriftsidentitet.Kasusstudier strekker seg utover produkter og tjenester, og dekker merkevareidentiteten til byer eller nasjoner og merkevarebygging for internasjonal utvikling. Programhøydepunkter Branding Practicum : Practicumet lar deg bruke strategiske merkevareprinsipper for å skape en internasjonal merkevare i en kategori du velger.Du vil analysere din valgte bransje, lage et merkevareforslag og identitet fra bunnen av, og utvikle en global markedsføringsstrategi for å lansere merkevaren din i internasjonale markeder. Stedsmerkevarebygging : Med fokus på stedsmerkevarebyggings rolle i destinasjonsmarkedsføring, sivilsamfunnsutvikling, offentlig og politisk diplomati, og sosial og miljømessig bærekraft, inkluderer stedsmerkevarekurset en studietur til Island for kulturprogrammet, hvor du vil møte lokale merkevareledere og stedspromotere mens de studerer kampanjene deres. Fire grunner til å studere merkevareledelse i en liberal kunstkontekst Et differensierende ferdighetssett: En liberal arts-utdanning gir deg uvurderlige myke ferdigheter som skiller deg fra konkurrentene dine på nøkkelområder som å samarbeide på tvers av avdelinger, kommunisere i team, tilby kreative løsninger, utfordre konvensjonell tenkning og tilpasse seg endringer i en bransje . En problemløser-tankegang: Den liberale kunsten utsetter deg også for en myriade av akademiske disipliner og intellektuelle metoder – blant annet ledelse, kommunikasjon, merkevarebygging, business og datavitenskap – som muliggjør en kritisk tenkning som fører til problemløsning, personlig vekst og sosial fremgang. Varige forbindelser: Professorene dine blir kjent med dine styrker, utfordringer og lidenskaper.De gir mentorskap på en måte som fakultetet ved større institusjoner ikke alltid kan tilby på grunn av det store antallet studenter. Et miljø som fremmer læring: Klassestørrelser på 15 studenter, i stedet for massive forelesningssaler med over 200 jevnaldrende, noe som betyr at du vil dra nytte av et intimt, interaktivt undervisningsmiljø. -
MSc
Fulltid
3 semestre
Engelsk
sep. 2022
Campus
 
Rennes School of Business
Rennes, Frankrike

Ledere trenger spesifikke ferdigheter for å forstå det unike med luksussektoren og dens målkunder. Studentene skal kunne utvikle og implementere effektive strategier og introd ... +

Ledere trenger spesifikke ferdigheter for å forstå det unike med luksussektoren og dens målkunder. Studentene skal kunne utvikle og implementere effektive strategier og introdusere innovative produkter og tjenester i ulike luksussegmenter. Deltakerne vil også lære å utvikle og administrere merkevarer i enhver sektor og å effektivt nå sine forretningsmål på en ansvarlig måte og i et globalt miljø. 5 grunner til å bli med i dette programmet Basert i Frankrike, hjem til mange topp luksusmerker som jobber i nært samarbeid med Rennes SB. 100% undervist på engelsk av svært erfarne professorer. Et program fokusert på både luksusindustrien og merkevareledelse i luksus- og ikke-luksusindustrier, og skaper kandidater som kan utmerke seg i enhver forretningssektor. Programmet undervises på Rennes Campus eller i Paris Campus (Master i ledelse dobbeltgradsstudenter: Kun Rennes campus). Mulighet for å melde seg inn i Rennes SB Alumniforening, hvor mange medlemmer jobber i luksussektoren – et rikt nettverk for praksis- og jobbmuligheter! -
MSc
Fulltid
15 måneder
Engelsk
sep. 2022
Campus