Mastergrad i avanserte engelske studier og dets applikasjoner
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 854
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Den tverruniversitære mastergraden inkluderer praksisplasser i bedrifter, spesialiserer seg på språk, litteratur og kultur i engelsktalende land, i forholdet mellom engelsk og nye informasjonsteknologier, og i kulturell formidling for å lette kommunikasjon på områder som pedagogisk, juridisk og administrativ .
Denne mastergraden tar sikte på å gi spesialisering i språket, litteraturen og kulturen i engelsktalende land, så vel som i forholdet mellom engelsk og nye informasjonsteknologier, gjennom disipliner som psykolingvistikk, sosiolingvistikk, diskursanalyse eller kjønnsstudier blant andre. Den inneholder også emner som har som mål kulturell formidling, rettet mot å lette kommunikasjon mellom felt som utdanning, juss eller administrasjon.
Graden, på grunn av innholdet som undervises, styrker og utvider opplæringen for tilgang til offentlig tjeneste.
Den praktiske komponenten av Master gir en første erfaring i arbeidsfeltet på dette feltet.
Læreplan
Mastergraden inkluderer to spesialiteter:
- Spesialitet i engelsk språk og lingvistikk
- Spesialitet i litteratur og kulturer i det engelske feltet For å oppnå graden må studenten nødvendigvis ta en av de to spesialitetene.
For å gjøre dette må du bestå de 21 studiepoengene som utgjør spesialitetsmodulen du har meldt deg på. Modulene er satt sammen av 3-studiepoengs emner. Hver av dem innebærer 14 timer undervisning og 7 timer nettkurs.
I første semester gjennomføres de obligatoriske modulene som gir studenten mulighet til å spesialisere seg og fordype seg i innhold i både lingvistikk og litteratur og kultur på engelsk.
I andre semester gir de valgfrie modulene mulighet for å velge studier og reiseruter av språklig eller litterært-kulturell karakter.
Klassene undervises ved hvert av de tre deltakende universitetene, slik at det sted og tidspunkt som passer best for studentenes behov og interesser kan velges.
Timeplanen er på ettermiddagen kompatibel med andre akademiske eller profesjonelle aktiviteter.
Programresultat
- Gi studenten fordypning i språk, litteratur og kultur i engelsktalende land, så vel som i forholdet mellom engelsk og ny informasjonsteknologi, og med disipliner som psykolingvistikk, sosiolingvistikk, diskursanalyse eller kjønnsstudier blant andre. Den inneholder også emner med kulturformidlingsmål, rettet mot å lette kommunikasjon på områder som utdanning, juridisk eller administrativt.
- Gi kunnskapen som er nødvendig for å få tilgang til ethvert doktorgradsprogram innen engelskstudier, lingvistikk og litteratur og kultur.
- Gi, gjennom den praktiske komponenten av Master, en første erfaring på arbeidsplassen.
Galleri
Ideelle studenter
- bekymring, nysgjerrighet og følsomhet for forskning på manifestasjoner av språk, litteratur og de forskjellige kulturelle manifestasjonene i engelsktalende samfunn;
- avansert språklig og litterær kunnskap, i dens forskjellige manifestasjoner og kontekster av det engelske språket;
- evne til å verdsette kommunikasjon som et komplekst fenomen i et skiftende og dynamisk samfunn;
- følsomhet for aksept av kulturelt mangfold;
- ferdigheter for å administrere informasjonstilgangsverktøy;
- evne til selvstendig arbeid.
Karrieremuligheter
- Nye teknologier er i sentrum av interessen for masterforslaget: de genererer et bredt felt knyttet til fritidsindustrien og forskning på nye estetiske og konseptuelle visjoner.
- Dette mastergradsforslaget er også dypt knyttet til publiseringsverdenen, som for tiden gjennomgår en dyp transformasjon på grunn av introduksjonen av nye teknologier.
- De generisk kalte «kulturnæringene» mobiliserer viktige ressurser, i mange tilfeller knyttet til viktige økonomiske og sosiale sektorer, som turisme. Deres krav er tydelig knyttet til okkupasjonen av fritid. Tilstedeværelsen av spesialister som ikke er fremmede for forskningen, som står bak denne arven og som skal lede bevarings- og formidlingsplanene, er avgjørende.