Mastergrad i byturisme og ledelse av turistselskaper
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 854
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Denne mastergraden søker å gi studentene de relevante ferdighetene for planlegging og styring av urban turisme og bedriftsledelse på dette området, samtidig som de trener eksperter til å veilede karrieren deres mot forskning og kunnskapsutvikling på feltet.
Denne mesteren forfølger et dobbelt mål:
- Gi studentene de mest relevante ferdighetene, både fra et teoretisk og anvendt perspektiv, i planlegging og ledelse av urban turisme og ledelse av selskaper i reiselivsfeltet, og gi dem en global og inkluderende visjon, etter kriteriene for innovasjon, effektivitet og bærekraft.
- Trener strengt eksperter som retter karrieren mot forskning og kunnskapsutvikling innen reiselivsfeltet.
Læreplan
Alle studenter må fullføre 30 obligatoriske studiepoeng og en masteroppgave på 12 studiepoeng. Hver student må fullføre en av de tre orienteringene, i henhold til fagene som hver av dem består av:
- I faglig orientering skal studentene ta 9 Valgfrie studiepoeng og i faglig orientering, 18 Valgfrie studiepoeng. Fagorienteringsstudenter skal gjennomføre obligatoriske eksterne praksisplasser på 9 studiepoeng.
- Studenter med forskningsorientering må ta valgfagene knyttet til dette alternativet: "Forskningsmetodikk: kartografi anvendt på reiseliv" og "Forskningsmetodikk i ledelse av reiselivsbedrifter", på 3 studiepoeng hver. Det er nødvendig å ha fullført disse to fagene for å få tilgang til doktorgradsprogrammet (avhandlingsstadiet). I tillegg må du ta ytterligere 12 valgfrie studiepoeng uten tilkobling.
Programresultat
For det første, gi studentene de mest relevante ferdighetene, både fra et teoretisk og anvendt perspektiv, i planlegging og retning av urban turisme og forretningsledelse i reiselivsfeltet, og gi dem en global og integrerende visjon, etter kriteriene for innovasjon, effektivitet og bærekraft.
For det andre, trene strengt eksperter som retter karrieren mot forskning og utvikling av kunnskap innen reiselivsfeltet.
Galleri
Ideelle studenter
Mastergraden i Urban Tourism and Tourism Business Management retter seg hovedsakelig mot studenter fra de nye bachelorgradene knyttet til reiseliv og diplomer i reiseliv. Det anbefales at studentene viser:
- Interesse for reiselivssektoren og for ledelse av selskaper innen dette feltet.
- Gunstig holdning til integrering i team med ulik sammensetning.
- Tilpasningsevne.
- Bruk av dataverktøy på brukernivå.
Karrieremuligheter
- Ledelse av bedrifter og turistaktiviteter
- Planlegging og ledelse av turistmål i offentlige og personlige institusjoner
- Planlegging og ledelse av prosjekter for bruk av turistressurser
- Forskning på reiselivsmarkeder og kunnskapsutvikling innen reiseliv
- Opplæring og rådgivning innen reiselivsfeltet
- Entreprenørskap av turistaktiviteter