Mastergrad i elektriske kjøretøysteknologier

Universitat Rovira i Virgili

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Mastergrad i elektriske kjøretøysteknologier

Universitat Rovira i Virgili

Utviklingen av nye systemer av intelligente, miljøvennlige og integrerte transportsystemer er en av de viktigste utfordringene i det 21. århundre, fremfor alt når det gjelder utslipp og hvilken type energi som brukes. Sosial interesse og næringsvirksomhet generert av elektriske kjøretøy øker etterspørselen etter fagfolk kvalifisert i alle relaterte områder av teknologi.

Universitetsmastergraden i elektriske kjøretøysteknologier er den første offisielle mastergrad i hele Spania som spesialiserer seg på elektriske biler. Målet med denne mastergrad er å undervise ingeniører om de ulike teknologiene fra områdene elektronikk og kontroll som kan brukes til utvikling av elektriske og hybridbiler og til og med konvensjonelle kjøretøyer.

Den progressive implementeringen av elektriske kjøretøy vil øke behovet for ingeniører med spesifikk kunnskap i denne ambisjonen; Derfor er hovedmålet med mastergraden å produsere spesialiserte ingeniører i samarbeid med bedrifter i denne sektoren og med lenker til territoriet.

Samarbeidende institusjoner

  • Lear Corporation
  • Applus Idiada

Adgang

Mastergraden er rettet mot:

  • Kandidater i industriell elektronisk ingeniørfag og automasjon, Elektroteknikk, Industriell teknologi, Energiteknikk, Telekommunikasjonssystemer og -tjenester Ingeniørfag, Luftfartsindustri, Ingeniørfag i marine systemer og teknologier, Datateknikk, Mekanikk, Kemiteknikk, Industriell ingeniørfag, Telekommunikasjonsteknologi, Luftfartsteknologi Engineering, Automation og Industrial Electronic Engineering, Elektronisk Engineering og tilhørende ambisjoner.
  • Nyutdannede med offisiell universitets bachelorgrad i Industrial Engineering, med spesialisering innen industriell elektronikk; Industriell teknisk engineering, som spesialiserer seg på elektrisitet; Teknisk telekommunikasjonsteknologi, som spesialiserer seg på elektroniske systemer; og relaterte ambisjoner.
  • Enkeltpersoner jobber for tiden i sektoren som ønsker å øke opplæringsnivået.

Spesifikk obligatorisk dokumentasjon

Dokumentasjonen kreves for forhåndsregistrering. I tillegg kan du også sende inn:

  • Akkreditering av komplementær opplæring knyttet til innholdet i mastergraden (kurs, seminarer, annen opplæringsaktivitet, med dokumentasjon).
  • Akkreditering av Relevante studiebesøk i utlandet på engelsktalende territorier (minimum 12 uker med dokumentasjon).
  • Akkreditering av yrkeserfaring i en ambisjon relatert til masterprogrammet.

Utvalgskriterier

  1. Egnethet for adgangskvalifikasjon: opp til maksimalt 4 poeng i henhold til følgende prioritetsorden:
    • Kandidater med offisiell universitets bachelorgrader i: Industriell elektronisk ingeniørfag og automatisering, Elektroteknikk, Ingeniørfag i industrielle teknologier, Energiteknikk, Ingeniørfag i telekommunikasjonssystemer og -tjenester, Ingeniørfag i luftfartsteknologi, Ingeniørfag i marine systemer og teknologier, Datateknikk, Maskinteknikk, Kjemisk Engineering; Industriell ingeniørfag, Telekommunikasjonsteknologi, Luftfartsteknologi, Automatisk og industriell elektronisk ingeniørfag og Elektronisk ingeniørfag: Opp til maksimalt 8 poeng
    • Nyutdannede med offisielle universitetskvalifikasjoner i industriell ingeniørfag, med spesialisering innen industriell elektronikk eller elektrisitet; Telekommunikasjonsteknologi, som spesialiserer seg på elektroniske systemer: opp til maksimalt 7 poeng.
    • Andre: 0 poeng.
  2. Evaluering av det akademiske transkripsjonen av den offisielle universitetskvalifikasjonen som gjør det mulig for studenten å få adgang til mastergrad: opp til maksimalt 4 poeng.
  3. Supplerende opplæring knyttet til innholdet i mastergraden (kurs, seminarer, annen opplæringsaktivitet, med dokumentasjon): opp til maksimalt 2 poeng.
  4. Relevante studiebesøk i utlandet i engelsktalende territorier (minimum 12 uker, med dokumentasjon): opp til maksimalt 2 poeng.
  5. Bevist profesjonell erfaring som krever en faglig kvalifisering i en ambisjon relatert til masterprogrammet. 0,2 poeng vil bli gitt for hvert komplett års erfaring opp til maksimalt 2 poeng.

Søknader vil bli prioritert i rekkefølge av poeng tildelt fra maksimum til minimum (totalt poengene som er tildelt for de forrige delene).

Men hvis noen steder forbli ufylte, kan den som er ansvarlig for opptak, innrømme studenter uten å prioritere dem etter deres verdier, forutsatt at de oppfyller tilgangskravene.

Karrieremuligheter

Studenter som fullfører denne mastergraden er kvalifisert til å jobbe på følgende områder:

  • Design, produksjon og testing av prototyper under prosessen med å skape et elektrisk kjøretøy og dets elektroniske komponenter.
  • Conception, implementering og testing av et elektronisk system for behandling av energien som brukes av et elektronisk kjøretøy og av det innebygde kontroll- og kommunikasjonsmaskineri og programvare som brukes i automatisering, i samsvar med utviklingsmetodikkene som brukes i sektoren og tilhørende forskrifter.
  • Produkt forskning og utvikling på nivå av prosjektdesign og ledelse.
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Spansk


Sist oppdatert June 30, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Nettstudier & Campus kombinert
Start Date
Studiestart
Okt. 2018
Duration
Varighet
9 måneder
Deltid
Heltidsstudier
Price
Pris
2,913 EUR
Studenter som har oppnådd sine grader utenfor Spania, vil bli belastet med 218,15 € som en skatt på akademisk karriere som bare gjelder ved første registrering (kurs for kurs 2017-18).
Information
Deadline
Locations
Spania - Tarragona, Catalonia
Studiestart : Okt. 2018
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Juni 30, 2019
Dates
Okt. 2018
Spania - Tarragona, Catalonia
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Juni 30, 2019
Videoer

URV, donde estudiar es vida. Másteres y posgrados