Mastergrad i forskning i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap
Universidad de Murcia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Murcia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 280 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* € 3671,32: internasjonale studenter. Dataene som vises på denne siden er ikke offisielle, bare veiledende. For mer informasjon, kontakt sekretariatet for det korresponderende senteret.
Introduksjon
Tilbudet på denne mastergraden i forskning i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap har som mål å dekke etterspørselen etter fagpersoner som har interesse knyttet til forskning innen et av fagområdene fysisk aktivitet og idrettsvitenskap. Overføring av resultatene oppnådd fra den individuelle forskningen eller fra forskerteamene integrert i vårt fakultet for idrettsvitenskap, vil gjøre det mulig å konsolidere opplæringen av studenter med en høy grad av spesialisering som garanterer et underlag av forskere i idrettsvitenskap. Fysisk aktivitet og idrett som kan integreres i lærerstaben ved universiteter, institutter for høyere forskning, andre lignende sentre eller selskaper.
Masterstudieplanen er planlagt på en slik måte at studenten ikke forblir i teorien når han forbereder forskningsprosessen, men også implementerer den. For dette må opplæring i forskningsmetodikk og forskningsteknikker deretter reflekteres og anvendes i de spesifikke fagområdene i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
Muligheten for å gi inngang til studentens faglige interesse basert på gjenstanden for deres forskning, rettferdiggjør at det er en mastergrad der alle instituttene ved Fakultet for idrettsvitenskap er involvert, ved å la studieplanen respektere maksimalt de vitenskapelige interessene til studentene, og dermed styrke den større kunnskapen og spesialiseringen innen forskerprofilen som tilfredsstiller deres forventninger. På denne måten er studenten som har fullført denne masteren også i stand til å konkurrere på arbeidsmarkedet siden, ved å utføre det foreslåtte forskningsarbeidet, ferdighetene som er tilegnet som forsker i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap I samsvar med forventningene dine tillater de søknaden din som spesialist innen et bestemt fag eller sektor innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
Vår visjon
Tilbudet på denne mastergraden i forskning i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap har som mål å dekke etterspørselen etter fagpersoner som har interesse knyttet til forskning innen et av fagområdene fysisk aktivitet og idrettsvitenskap. Den er designet med de kvalitetsgarantiene som gis, og med hovedformålet å utvikle profesjonelle forskere som spesialiserer seg på hvert av områdene i "Sportsvitenskap" -sektoren, i tillegg til å være et foreløpig skritt for opplæring av leger innen dette fagområdet vitenskap.
Vår misjon
Det er en mulighet til å gi et ekstra poeng til profesjonaliteten din, ved å forene "foten av feltet" med det vitenskapelige feltet. Fordi i løpet av Mastermånedene vil forskjellige linjer for initiering til forskning bli satt sammen, sammensatt av de siste trendene innen spesialisert lærerstab. Blant disse linjene er: Trening og vurdering av sportsprestasjoner, planlegging og periodisering av sportstrening, spillanalyse, idrettsinitiering, trening og helse, kondisjon, ryggrad og sport, fysisk aktivitet og helse, idrettsmedisin, sportsprestasjoner uten risiko for Skade, Treningsfysiologi, Idrettsledelse og økonomi, Fritid og rekreasjon, Kroppsøving, Evolusjonær psykologi, Anvendt statistikk, Ernæring i idrett, Funksjonell vurdering av idrettsutøveren, Idrettspsykologi, Motivasjon og etterlevelse ...
våre verdier
Dedikasjon, innsats, oppmerksomhet, ydmykhet og profesjonalitet er nåverdiene i hele denne tittelen.
Master-fil
Læringssenter: | Fakultet for idrettsvitenskap |
Type undervisning: | presencial |
Språk: | spansk |
varighet: | Ett år |
Studiepoeng: | 60 |
Tittel: | Universitetets mastergrad i forskning i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap |
Stipend, tilskudd og mobilitet: | Nasjonalt / internasjonalt |
Pris per kreditt: |
|
begrunnelse
Tilbudet på denne mastergraden i forskning i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap har som mål å dekke etterspørselen etter fagpersoner som har interesse knyttet til forskning innen et av fagområdene fysisk aktivitet og idrettsvitenskap. Overføring av resultatene oppnådd fra den individuelle forskningen eller fra forskerteamene integrert i vårt fakultet for idrettsvitenskap, vil gjøre det mulig å konsolidere opplæringen av studenter med en høy grad av spesialisering som garanterer et underlag av forskere i idrettsvitenskap. Fysisk aktivitet og idrett som kan integreres i lærerstaben ved universiteter, institutter for høyere forskning, andre lignende sentre eller selskaper.
Masterstudieplanen er planlagt på en slik måte at studenten ikke forblir i teorien når han forbereder forskningsprosessen, men også implementerer den. For dette må opplæring i forskningsmetodikk og forskningsteknikker deretter reflekteres og anvendes i de spesifikke fagområdene i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
Muligheten for å gi inngang til studentens faglige interesse basert på gjenstanden for deres forskning, rettferdiggjør at det er en mastergrad der alle instituttene ved Fakultet for idrettsvitenskap er involvert, ved å la studieplanen respektere maksimalt de vitenskapelige interessene til studentene, og dermed styrke den større kunnskapen og spesialiseringen innen forskerprofilen som tilfredsstiller deres forventninger. På denne måten er studenten som har fullført denne masteren også i stand til å konkurrere på arbeidsmarkedet siden, ved å utføre det foreslåtte forskningsarbeidet, ferdighetene som er tilegnet som forsker i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap i samsvar med Med dine forventninger lar de deg søke som spesialist innen et bestemt fag eller sektor innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
kompetanser
For å fastslå kompetansen til denne mastergraden, har Royal Decree 1393/2007 blitt revidert, endret ved Royal Decree 861/2010 samt følgende dokumenter og prosjekter utarbeidet av spanske og internasjonale enheter:
- Spansk rammeverk for kvalifikasjoner for høyere utdanning (MECES)
- Bologna håndbok
- Nasjonal strategi for vitenskap og teknologi, 2008-2015 (ENCYT)
- Hvitbok om fysisk aktivitet og idrettsvitenskap
- Tuning Project: "Tuning Educational Structures in Europe"
- Rapporter om det tematiske nettverksprosjektet for å tilpasse en europeisk struktur for høyere utdanning innen idrettsvitenskap (AEHESIS)
- Emne benchmark uttalelser fra Quality Assurance Agency for Higher Education
- Kompetanse foreslått av Council for Higher Education Accreditation
Grunnleggende kompetencer
Følgende grunnleggende kompetanser vil være garantert som et minimum, og de andre som vises i det spanske rammeverket for kvalifikasjoner for høyere utdanning (MECES) (kongelig resolusjon 1393/2007 endret innen 861/2010):
- At studentene har vist seg å ha og forstå kunnskap i et studieområde som starter fra grunnen til generell videregående opplæring, og er vanligvis funnet på et nivå som, selv om det støttes av avanserte lærebøker, også inneholder noen aspekter som innebærer kunnskap kommer fra forkant av hans fagområde.
- At studentene vet hvordan de skal bruke sin kunnskap til sitt arbeid eller yrke på en profesjonell måte og ha de ferdigheter som vanligvis blir demonstrert gjennom utarbeidelse og forsvar av argumenter og løsning av problemer innenfor sitt studieområde.
- At studentene har mulighet til å samle og tolke relevante data (vanligvis innenfor sitt studieområde) for å avgjøre dommer som inkluderer refleksjon om relevante sosiale, vitenskapelige eller etiske problemstillinger.
- At studentene kan overføre informasjon, ideer, problemer og løsninger til en spesialisert og ikke-spesialisert publikum.
- At studentene har utviklet de læringsevnene som er nødvendige for å gjennomføre videre studier med høy grad av selvstendighet.
generelle ferdigheter
- At studenten er i stand til å tilegne seg de konseptuelle, prosessuelle og holdningsprinsipper som er nødvendige for å kjenne til og anvende vitenskapelig metodikk, i de forskjellige anvendelsesområdene for vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett: kroppsøving, fysisk aktivitet og helse, idrettsprestasjoner , sportsledelse og rekreasjon og sportsanimasjon.
- At studenten kjenner til de nye forskningstrendene innen vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett og er i stand til å foreslå nye forskningsforslag på sine forskjellige felt: kroppsøving, fysisk aktivitet og helse, idrettsprestasjoner, sportsledelse og rekreasjon og sportsanimasjon .
- At studenten er i stand til å anvende spesifikke forskningsmetoder, teknikker og instrumenter i de forskjellige anvendelsesområdene for vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett: kroppsøving, fysisk aktivitet og helse, idrettsprestasjoner, sportsledelse og rekreasjon og animasjon sport.
- At studenten er i stand til å analysere og tolke den vitenskapelige litteraturen innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap, både på morsmålet og i områdets egne forskningsfelt.
- At studenten er i stand til å utarbeide og forsvare vitenskapelige rapporter både på morsmålet og i sin egen forskning innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- At studenten tilegner seg de læringsferdighetene som er nødvendige for å samarbeide og drive forskning med vitenskapelig strenghet, innen vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett.
- At studenten skal kunne jobbe i et tverrfaglig team, av hensyn til bedre og større flerfaglig opplæring.
- At studenten er i stand til å tilegne seg et moralsk og etisk engasjement i utviklingen av arbeidet som forskere og fagpersoner innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- At studenten tilegner seg evnen til å løse problemer og ta beslutninger effektivt, med sikte på å nå kvalitetsnivåer i sin treningsprosess.
- At studenten tilegner seg evnen til å jobbe autonomt, fremme sin uavhengighet i møte med nye forskningsutfordringer innen vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett.
Transversale Kompetencer
Denne mesteren har ikke tverrgående kompetanse.
spesifikke ferdigheter
Etter retningslinjene fra Utdanningsreformen og retningslinjene for tilpasning til det europeiske området for høyere utdanning, må målene studenten må tilegne seg være rettet mot tilegnelse av kunnskapsrelaterte ferdigheter (konsepter), ferdigheter relatert til kunnskap spesifikk (anvendt kunnskap), og med felles kunnskap (instrumentelle ferdigheter). Derfor er spesifikke kompetanser designet for hvert av disse områdene.
Kunnskapsrelaterte ferdigheter (konsepter)
- At studenten identifiserer og skiller prosedyrer og faser ved tilegnelse av vitenskapelig kunnskap etter den vitenskapelige metoden i Sciences of Physical Activity and Sport.
- At studenten identifiserer og differensierer paradigmer, områder og trender innen forskning innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- At studenten er i stand til å identifisere, analysere og differensiere egenskapene til den vitenskapelige metoden når det gjelder å studere Sciences of Physical Activity and Sport.
- At studenten er i stand til å analysere og kritisere metodiske alternativer som presenteres i ulike forskningssammenhenger, samt å basere sine egne beslutninger.
- At studenten er i stand til å identifisere, analysere og differensiere de forskjellige designene og forskningsteknikkene som er mest brukt innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- At studenten er i stand til å kjenne til egenskapene til den mest brukte vitenskapelige måling og instrumentering innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- At studenten er i stand til å identifisere de forskjellige teknikkene for dataanalyse, både for kvantitativ og kvalitativ forskning som er mest brukt innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- At studenten er i stand til å kjenne trinnene for å planlegge, organisere, utarbeide og forsvare vitenskapelige rapporter både på morsmålet og i forskningen i området
- At studenten er i stand til å kjenne til de forskjellige planprosessene og faser for riktig design og implementering av et vitenskapelig arbeid.
Kompetanser knyttet til spesifikk kunnskap (anvendt kunnskap)
- Å kunne utføre de forskjellige typer forskningsdesign som er mest brukt innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- Å kunne utgjøre forskningsproblemer med tanke på de forskjellige paradigmer, felt og trender innen forskning innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- Å kunne differensiere og anvende de forskjellige forskningsteknikkene i de forskjellige anvendelsesområdene for vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett: kroppsøving, fysisk aktivitet og helse, sportsprestasjoner, sportsledelse og rekreasjon og sportsanimasjon.
- Kunne differensiere og utføre de ulike dataanalyseteknikkene som er nødvendige for å svare på forskningsspørsmål innen de ulike vitenskapelige feltene fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- Å kunne administrere og analysere den vitenskapelige litteraturen som er spesifikk for området fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
- Kunne administrere datamaskinpakker for innføring og statistisk behandling av innsamlede data.
- Å kunne kritisk vurdere og forsvare, fra perspektivet til dataanalyse, prosedyrene, resultatene og konklusjonene som fremmes i enhver forskningsrapport publisert i vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett.
- Å kunne utføre vitenskapelig forskning individuelt og i team innen et av anvendelsesområdene for vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett: kroppsøving, fysisk aktivitet og helse, sportsprestasjoner, sportsledelse og rekreasjon og sportsanimasjon fra resten av forskningsetikken.
- Å kunne forsvare en vitenskapelig rapport offentlig, hovedsakelig gjennom bruk av IKT.
Kompetanse relatert til vanlig kunnskap (instrumental ferdigheter)
- At studenten er i stand til å mestre prosedyrene og verktøyene for informasjonssøk, både i primære og sekundære kilder i Sciences of Physical Activity and Sport.
- At studenten skal kunne mestre bibliografiske referanseledere for bedre styring av den vitenskapelige litteraturen som er spesifikk for vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett på det engelske språket og på andre språk med betydelig tilstedeværelse i det vitenskapelige feltet.
- At studenten skal kunne anvende informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i å drive forskning innen vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett.
- At studenten er i stand til å innlemme nye teknologier og integrere kunnskap fra andre faglige og vitenskapelige felt i vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett i å utføre forskning.
- At studenten skal kunne anvende seg til de forskjellige faglige og vitenskapelige fagfeltene innen vitenskapene om fysisk aktivitet og idrett (kroppsøving, fysisk aktivitet og helse, sportsprestasjoner, sportsledelse og rekreasjon og idrettsanimasjon), de forskjellige forskningsteknikkene mest brukt innen fysisk aktivitet og idrettsvitenskap.
Graduate profil
Kandidaten fra mastergraden i forskning i fysisk aktivitet og idrettsvitenskap er en profesjonell med kunnskap innen vitenskapelig metodikk, dokumentariske kilder, kommunikasjon, publisering og evaluering av vitenskapelig kvalitet, statistikk, dataanalyse, teknikker og forskningsinstrumenter i eksperimentell, kvasi-eksperimentell, observasjonell, selektiv og kvalitativ metodikk.
I tillegg vil våre nyutdannede være fagpersoner med en bredere visjon, siden de tilegnede ferdighetene vil tillate analyse, utvikling og innovasjon av vitenskapelig metodikk på de forskjellige områdene av idrettsvitenskap (fysisk aktivitet og helse, idrettsopplæring, kroppsøving, Sportsledelse og sportsfritid).