Mastergrad i internasjonale relasjoner
Universidad Nebrija
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk, Spansk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Mastergraden i internasjonale relasjoner ved Nebrija University har som mål å utfylle settet med universitetskunnskap og bidra til å forbedre studentens omfattende utdanning og fremtidige profesjonelle ytelser. Gjennom hele programmet tilbys panoramautsikt over både institusjons- og forretningsfeltet.
De to reiserutene til mastergraden åpner dørene til Direction of International Companies eller til Geostrategic Analysis, som har stor ansettbarhet og som lar en jobbe som internasjonal forhandler eller i ambassader, konsulentselskaper eller en hvilken som helst internasjonal avdeling av store selskaper eller institusjoner.
Ny internasjonal virkelighet
Læreplanen for mastergraden i internasjonale relasjoner vil tillate deg å utdype din forståelse av det internasjonale miljøet, analysere årsakene og utfordringene til verdensscenen for å kunne overføre kunnskapen din til de diplomatiske tjenestene i landet ditt, eller etter å ha fullført doktorgraden. studier, til bedrifter eller institusjoner med internasjonal tilstedeværelse.
Europeisk tilnærming med et globalt perspektiv
Den europeiske tilnærmingen forsterkes i programmet vårt, men uten å miste det globale perspektivet til internasjonale relasjoner av syne, for å fremme utviklingen av nye ideer, teorier, tilnærminger og diskusjoner, ved å prioritere interessene eller behovene til deltakernes geopolitiske soner.
arbeidsevne
Utdanningen gitt av mastergraden i internasjonale relasjoner gir økende arbeidsmuligheter i ulike områder og land. Denne mastergraden svarer på den økende etterspørselen fra fagfolk som er i stand til å fordype seg i de nye tilnærmingene til internasjonale relasjoner, både innen forholdet mellom land og institusjoner og i det multinasjonale selskapet.
Awards
Arten av universitetets mastergrad betyr automatisk anerkjennelse av studiepoengene tatt for å få tilgang til doktorgradsprogrammene til spanske universiteter, samt anerkjennelse av mastergraden i ethvert land i det europeiske området for høyere utdanning.
Utfyllende aktiviteter
Institutt for internasjonale relasjoner og School of Law and International Relations tilbyr studentene sine et bredt spekter av komplementære aktiviteter.
- Seminarer med internasjonale personligheter og relaterte fagpersoner.
- Mulighet for å besøke internasjonale organisasjoner.
- Muligheter for å møte fagfolk fra transnasjonale selskaper og internasjonale institusjoner.
- Aktiviteter med andre institusjoner, som National Intelligence Center, Institute for Strategic Studies og lignende institusjoner, som forsterker visjonen og forståelsen av den internasjonale virkeligheten der våre kandidater skal jobbe profesjonelt.
Tilgang til doktorgraden
Arten av universitetsmastergrad betyr automatisk anerkjennelse av studiepoengene tatt for å få tilgang til doktorgradsprogrammene til spanske universiteter.
Galleri
Ideelle studenter
Profilen som søkes er en utdannet eller ingeniør. De trenger ikke universitetsutdanning innen et spesifikt område. Vi vurderer egenskaper som gjør at vi kan forutse deres gode integrering i gruppen, som evne til å samtale, ha et åpent sinn, vilje til å dele og delta aktivt i utviklingen av programmet osv. Programmet er beriket takket være den varierte opprinnelsen av deltakerne, fordi det favoriserer kunnskapen om ledelsen av internasjonale relasjoner.
For å få tilgang til denne mastergraden, vil det være nødvendig å ha en offisiell spansk universitetsgrad, eller en utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon i det europeiske området for høyere utdanning som gir tilgang til masterstudier i landet som utsteder nevnte grad.
Opptak
Læreplan
Grunnleggende kompetanse for graden:
- Studentene skal kjenne til å anvende den ervervede kunnskapen og deres evne til å løse problemer i nye eller usikre miljøer i bredere (eller flerfaglige) sammenhenger innenfor rammen av internasjonale relasjoner.
- Studentene må kunne integrere kunnskap og møte kompleksiteten ved å foreta vurderinger basert på informasjon som, ufullstendig eller begrenset, inkluderer refleksjoner over sosialt og etisk ansvar knyttet til anvendelsen av deres kunnskap og vurderinger.
- Studentene må vite hvordan de skal kommunisere sine konklusjoner - og den ultimate kunnskapen og begrunnelsene som støtter dem - til spesialiserte og ikke-spesialiserte publikum på en klar og entydig måte.
- Studentene må ha læringsferdighetene som gjør at de kan fortsette å trene på en måte som stort sett vil være selvstyrt eller autonom.
Generiske kompetanser
De generiske kompetansene er som følger:
- GC1. Studenten skal tilegne seg oppdatert kunnskap om politiske, økonomiske og sosiale relasjoner på internasjonalt nivå.
- GC2. Studenten skal være i stand til systematisk å forstå komplekse begreper, relevant informasjon, deres kontekst og hvordan man kan anvende den på spesifikke situasjoner, ta hensyn til hvordan den påvirker de ulike aktørene og agentene i hver situasjon.
- GC3. Studenten må beherske de avanserte teknikkene som gjør at han kan innhente og analysere informasjon, vurdere dens relevans og gyldighet, syntetisere den og tilpasse den til konteksten.
- GC4. Studenten skal kunne forstå og håndtere komplekse situasjoner og argumenter på en systematisk og kreativ måte, med kritisk vurderingsevne, med ufullstendig informasjon, ta risiko, ta beslutninger og formidle dem til alle typer publikum.
- GC5. Studenten skal kunne kommunisere korrekt både muntlig og skriftlig, både på spansk og på et andrespråk, ved bruk av den nyeste teknologien.
- GC6. Studenten skal kunne opptre autonomt i evaluering av sosiopolitiske hendelser samt forutse mulige scenarier for utvikling av hendelser.
- GC7. Eleven skal kunne spille ulike roller i et team.
- GC8. Eleven må kunne gjenkjenne behovet for endring og må ha nødvendig kompetanse til å håndtere det.
- GC9. Studenten skal kunne handle selvstendig innenfor en ramme av ansvarlig frihet.
- GC10. Studenten skal kunne tilføre verdi til organisasjonen gjennom sin kreativitet og deltakelse.
- GC11. Evne til å lede team og mangfold.
- GC12. Evne til å integrere likestillingspolitikk i organisasjoner og arbeid, spesielt mellom kvinner og menn, og med fokus på funksjonshemming.
- GC13. Evne til å etablere systemer for å evaluere kvaliteten på eget arbeid og teamets arbeid.
Spesifikke kompetanser
De spesifikke kompetansene er fastsatt med samme prosedyre som de generiske, og er på en eller annen måte inkludert i disse.
- SC1. Evne til å utføre en kritisk analyse, evaluering og syntese av nye og komplekse ideer fra forskjellige avanserte teoretiske tilnærminger innen internasjonale relasjoner, integrere kunnskapen som er ervervet og vurdere sosialt ansvar og respekt for en streng profesjonsetisk kode.
- SC2. Evne til å håndtere de grunnleggende konseptene involvert i internasjonale relasjoner
- SC3. Evne til å analysere internasjonale relasjoner, deres agenter, interesser og deres forholdsmoduser
- SC4. Evne til å skrive og komponere en studie om internasjonale relasjoner
- SC5. Evne til å presentere muntlig og forsvare studiet for et spesialisert publikum
- SC6. Evne til å søke etter dokumentasjon, kontrast og kritikk av informasjonskilder knyttet til internasjonale relasjoner
- SC7. Evne til å anvende kunnskapen tilegnet i å løse problemer i nye og dynamiske miljøer, som endringer i internasjonale, regionale eller statlige politiske systemer.
- SC8. Evne til å praktisk anvende den teoretiske kunnskapen tilegnet gjennom hele kurset innen internasjonale relasjoner.
- SC9. Evne til å anvende kunnskapen tilegnet i mastergraden til et bestemt tilfelle
- SC10. Evne til å gjenkjenne problemer og muligheter i analyse og gjennomføring av spørsmål knyttet til dynamikken i internasjonale relasjoner
- SC11. Evne til å bidra, fra et akademisk perspektiv, til å fremme analysen av internasjonal politikk under prismet som gir konteksten til et samfunn basert på kunnskap og kommunikasjon.
- SC12. Evne til syntese og analyse av komplekse realiteter
- SC13. Kjenne til egenskapene til stadiene i forskningsprosessen.
- SC14. Kjenne til egenskapene til stadiene i avanserte forskningsprosesser innen diplomati og internasjonal sikkerhetspolitikk.
- SC15. Kjenne til egenskapene til stadiene i forskningsprosessen med avanserte teknikker innen global økonomi og internasjonal handel.
- SC16. Evne til å designe anvendt forskning på internasjonal økonomi og utenrikshandel ved å bruke avanserte kvalitative og kvantitative forskningsteknikker ved bruk av IKT.
- SC17. Evne til å utvikle forskning innen internasjonale relasjoner
- SC18. Evne til å utvikle sosiopolitisk forskning
- SC19. Evne til å designe forskning innen internasjonal økonomi
- SC20. Evne til å utvikle lederskap og kommunikasjonsevner innen regjeringer og spesialiserte institusjoner som utvikler innovative strategier for offentlig diplomati og nasjonal sikkerhet.
- SC21. Evne til å tenke, designe, implementere og vedta en betydelig forskningsprosess med akademisk strenghet i forhold til nasjonal sikkerhetspolitikk i en gjensidig avhengig og dynamisk internasjonal kontekst.
- SC22. Evne til å forstå påvirkningen av den globale økonomien i regionale og nasjonale økonomier og omvendt, spesielt i EU-scenarioet
- SC23. Evne til å designe sosiopolitisk forskning ved bruk av kvalitative og kvantitative forskningsteknikker og utvikle sosiopolitiske forskningsprosjekter brukt ved bruk av IKT.
- SC24. Evne til å ta beslutninger fra et strategisk perspektiv basert på de formelle og analytiske modellene til de nyeste og avanserte teorier i internasjonale relasjoner.
- SC25. Evne til å ta beslutninger fra et strategisk perspektiv i internasjonaliserte selskaper basert på de formelle og analytiske modellene til de nyeste og avanserte økonomiske teorier.
- SC26. Evne til å ta beslutninger fra et strategisk perspektiv innen utforming av nasjonal sikkerhetsstrategi, basert på de formelle og analytiske modellene til de nyeste og avanserte teoriene om politikkanalyse.
- SC27. Evne til å utvikle beslutninger hentet fra moderne problemstillinger: konflikter og spenninger på den internasjonale arena.
- SC28. Evne til å utvikle strategiske forhandlingsprosesser basert på en avansert analyse av de spesifikke fordelingsinteressene til aktører, multinasjonale selskaper og internasjonale organisasjoner i den skiftende og dynamiske konteksten av verdenshandel og økonomi.
- SC29. Evne til å utvikle strategiske forhandlingsprosesser basert på en avansert analyse av de spesifikke fordelingsinteressene til internasjonale aktører og organisasjoner.
- SC30. Evne til å forhandle på internasjonale felt fra offentlige og private organisasjoners synspunkt.
- SC32. Evne til å utvikle innovative lederskap og kommunikasjonsevner innen multinasjonale selskaper, internasjonale organisasjoner og byråer
- SC34. Evne til å organisere og lede team innen internasjonale relasjoner.
- SC35. Evne til å forstå den nye verdenspolitiske orden avledet fra økonomisk globalisering.
- SC36. Evne til å samhandle og forstå de diplomatiske prosessene i det 21. århundre, spesielt fra Spanias og EUs perspektiv.
- SC37. Evne til å forstå og analysere forholdet til utenrikspolitikken til medlemslandene i EU basert på omfanget av økonomiske beslutninger.
- SC38. Evne til å utføre en kritisk analyse, evaluering og syntese av nye og komplekse ideer fra forskjellige avanserte teoretiske tilnærminger innen offentlig diplomati, integrere kunnskapen som er tilegnet og vurdere sosialt ansvar og respekt for en streng profesjonsetisk kode.
- SC39. Evne til å bidra, fra et akademisk perspektiv, til å fremme analysen av offentlig diplomati under prismet som gir konteksten til et samfunn basert på kunnskap og kommunikasjon.
- SC40. Evne til å anvende protokollene og strategiene for offentlig diplomati i internasjonale private felt.
- SC42. Evne til å håndtere begrepene nasjonal og internasjonal sikkerhet og dens anvendelse i sammenhenger med ikke-stabilitet, nasjonale rettigheter og internasjonale forpliktelser til statene.
- SC55. Evne til å vite hvordan man håndterer kommunikasjonsbehovene til internasjonale organisasjoner.
- SC74. Evne til å etablere kvalitetsvurderingssystemer
- SC75. Evne til syntese og analyse av komplekse realiteter
- SC76. Evne til å designe anvendt forskning innen offentlig diplomati ved bruk av kvalitative og kvantitative forskningsteknikker og IKT.
Rangeringer
På topp 5 over de beste universitetene i Spania
Spanske universitetsrangering 2021
Forbes Spania
1. spansk universitet i undervisning
U-rangering
BBVA Foundation & IVIE
Fem stjerner (høy poengsum) i undervisning, internasjonalisering, nettbasert læring, ansettelsesevne og inkludering
QS Stars internasjonale rangering
QS Stars
Beste online MBA i Spania og topp 5 i verden
Global MBA-rangering
CEO Magazine
Karrieremuligheter
- Ansatte i multinasjonale organisasjoner og selskaper, fordi selskaper i dag har sine egne internasjonale relasjonsavdelinger for å samhandle med myndigheter, administrasjoner og organisasjoner i landene der de utfører sin virksomhet eller aktiviteter, og som er ansvarlige for å opprettholde institusjonelle relasjoner og formidle og tilpasse organisering til ulike kulturer, og lovverk og statlige arrangementer.
- Forhandlere mellom ulike land, institusjoner eller sosiale grupper i saker som har internasjonal betydning.
- Intern eller ekstern forretningsrådgivning for å designe, analysere og evaluere handlingsscenarier i internasjonale sammenhenger.
- Offentlig embetsmann eller karrierediplomat, som er en klassisk profesjonell mulighet for eksperter i internasjonale relasjoner.
- Forsker og/eller universitetsprofessor, siden Mastergraden også åpner for å kunne fortsette opplæringen opp til maksimalt doktorgradsnivå.
- Analytiker av de innovative konkurransedyktige etterretningsavdelingene til store selskaper, som alltid er ivrige etter eksperter som forstår den internasjonale konteksten for å oppnå konkurranseevne.