Mastergrad i lærerstab for obligatorisk videregående opplæring og studentereksamen, yrkesopplæring og språkundervisning - spesialitet i eksperimentelle vitenskaper, matematikk og teknologi og informasjonsteknologi (Lugo Campus)
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lugo, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 854 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Varighet: Ett år
Antall plasser: 20
Koordinator for tittelen: Mª Carmen Caldeiro Pedreira
Bruksspråk: spansk, galisisk
Koordinerende universitet: Universitetet i Santiago de Compostela
Deltakende universitet(er): Universitetet i Santiago de Compostela
Dato for autorisasjon for implementering av tittelen av Xunta de Galicia: 434/2009 av 3. desember (DOG 12/15/2009)
Dato for publisering i BOE: 05/11/2011
Dato for siste akkreditering: 30.04.2015
Det grunnleggende målet med Master er å tilby den pedagogiske og didaktiske opplæringen som kreves av gjeldende forskrifter til fremtidige lærere i videregående opplæring og baccalaureate, yrkesopplæring og språkopplæring og som et vesentlig krav for å komme inn i lærerorganene som er autorisert til å undervise i det samme.
Dermed søker den å utdanne fremtidige lærere slik at de kan undervise i innholdet i kunnskapsområdet der de ble trent i graden, opptre profesjonelt som medlem av et lærerteam som deltar i rammen av et utdanningssamfunn lokalisert i en spesifikk sosiokulturell kontekst og praksis som en tilrettelegger for studentlæring, og blir fullt kompetent i veiledningsfunksjonene personlig, akademisk og profesjonell veiledning.
Programresultat
Generelle ferdigheter
- Kjenne til læreplaninnholdet i fagene knyttet til den tilsvarende undervisningsspesialiseringen.
- Kjenne til fagdidaktisk kunnskap rundt de respektive undervisnings- og læringsprosessene.
- Planlegge, utvikle og evaluere undervisnings- og læringsprosessen, fremme utdanningsprosesser som legger til rette for tilegnelse av kompetansen til de respektive undervisningene, under hensyntagen til nivået og tidligere opplæring av elevene, samt deres orientering, både individuelt og i grupper. Samarbeid med andre lærere og fagpersoner ved senteret.
- Søk, innhent, bearbeid og formidle informasjon (muntlig, trykt, audiovisuell, digital eller multimedia), transformer den til kunnskap og bruk den i undervisnings- og læringsprosessene i fagene i spesialiseringen som studeres.
- Kontekstualisere læreplanen som skal implementeres i et undervisningssenter ved å delta i den kollektive planleggingen av det inkluderende.
- Designe og utvikle både gruppe- og persontilpassede didaktiske metoder, tilpasset studentmangfoldet.
- Designe og utvikle læringsrom, med spesiell oppmerksomhet på likestilling, like rettigheter og muligheter mellom menn og kvinner, opplæring av innbyggere og respekt for menneskerettigheter som legger til rette for livet i samfunnet, beslutningstaking og bygging av en bærekraftig fremtid.
- Tilegne seg strategier for å stimulere elevens innsats og fremme deres evne til å lære selv og sammen med andre og utvikle tanke- og beslutningsevner som legger til rette for autonomi, selvtillit og personlige initiativ.
- Kjenne til prosessene for samhandling og kommunikasjon i klasserommet og mestre ferdighetene og sosiale ferdighetene som er nødvendige for å fremme læring og sameksistens i klasserommet og ta opp problemer med disiplin og konfliktløsning.
- Utforme og gjennomføre formelle og ikke-formelle aktiviteter som bidrar til å gjøre senteret til et sted for deltakelse og kultur i miljøet det holder til.
- Utvikle funksjonene til veiledning og veiledning av studenter på en kollegial måte.
- Delta i evaluering, forskning og innovasjon av undervisnings- og læringsprosesser, formidle deres konklusjoner og grunnene som støtter dem til utdanningsmiljøet og andre fagpersoner innen utdanning.
- Kjenne til regelverket og den institusjonelle organiseringen av utdanningssystemet og modeller for kvalitetsfremgang brukt på skoler.
- Kjenne til og analysere de historiske egenskapene til læreryrket, dets nåværende situasjon, perspektiver og sammenheng med den sosiale virkeligheten i hver epoke.
- Informere og gi råd til familier om bidraget fra undervisnings- og læringsprosessen og om den personlige, akademiske og profesjonelle orienteringen til barna deres.
- Arbeid som et team med andre fagpersoner innen utdanning, og berik opplæringen deres.
- Utvikle vaner og holdninger for å lære å lære gjennom den påfølgende faglige utviklingen.
- Anvende kunnskapen og evnen til å løse problemer i nye eller lite kjente utdanningsmiljøer.
Karrieremuligheter
Mastergraden som kvalifiserer for utøvelse av undervisning som lærer i obligatorisk videregående opplæring og baccalaureate, yrkesopplæring og språkopplæring (Resolusjon av 17. desember 2007, BOE nr. 305 av 21. desember, fra statssekretæren for universiteter og etterforskning ) som fastsetter vilkårene som studieplanene som fører til oppnåelse av titler som kvalifiserer for utøvelse av de regulerte yrkene obligatorisk videregående opplæring og bachelor, yrkesopplæring og språkopplæring) må tilpasses, er et særskilt krav for opptak til organene for Videregående skolelærere, teknisk fagskolelærere, musikk- og scenekunstlærere, plastisk kunst- og designlærere, plastisk kunst- og designverkstedslærere og offisielle språkskolelærere.