Mastergrad i produktdesign
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Valencia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 850 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Offisiell grad: Universitetets mastergrad i produktdesign
Varighet / studiepoeng: 10 måneder / 60 studiepoeng
Steder / campus: 25 / Alfara
Lært på: spansk
Modalitet: Ansikt til ansikt
Jeg leder til | koordinering | Studieavgift og tilskudd |
Nyutdannede, vitnemål eller grader i industriell og grafisk design, industriell designteknologi og produktutvikling. Samt andre høyere eller mellomgrader relatert til aktiviteten. | Luis Calabuig | Sjekk de akademiske prisene til denne masteren. San Pablo CEU University Foundation er den utdanningsinstitusjonen som tildeler mest penger i Spania til å investere i stipend og tilskudd. |
Hva gjør oss annerledes?
1. 25 års erfaring med å trene fagfolk
I 25 år har Higher School of Technical Education satt som mål å trene designere som er i stand til å møte utfordringer, i stand til å betjene brukere og tilby produkter og tjenester som lar oss forstå sosiale behov, i stand til å integrere oss i produktiv dynamikk og virksomhet i jakten på innovasjoner, i stand til å forstå markedet som noe levende, forandrende og noen ganger usikkert.
Fagpersoner som Héctor Serrano, Miguel Herranz, Joaquín García, Alberto Cienfuegos, Inma Bermúdez, Xavi Calvo (Estudio Mint), José Aranda, Paula Aloy og Carlos Velasco (Enblanc), Clara del Portillo (Yonoh), Nacho Carbonell har trent med oss osv.
Verdien av å studere tittelen University Master in Product Design ved CEU UCH, ligger i denne differensieringen av fokus på trening, sterkt knyttet til fagpersoner og profesjonell aktivitet. En opplæring som gjør det mulig for studenten å utvikle prosjekter innen hvert av produktdesignområdene, og plassere studenten direkte i arbeids- og yrkesmarkedet, hovedsakelig gjennom kontakt med aktive fagpersoner og forretningsnettverket gjennom av treningen din
2. Lærere på første nivå
Universitetets mastergrad i produktdesign teller som lærere, blant andre: Héctor Serrano, Enrique Miñarro, Borja García, ODOSDESIGN, EnBlanc, Marcelo Alegre, Yonoh Estdio, Luis Eslava, Marcelo Martínez Lax og en lang etc.
3. Global visjon
Designing er i dag en kompleks prosess med integrering av kunnskap og erfaringer, av kunnskap og kulturer, av teknologi og psykologi, som lar beslutninger tas for å skape objekter, rom og tjenester i nærheten av mennesker. En prosess som har som mål å tjene samfunnet. Og samtidig en prosess som tar sikte på å betjene produktive og næringslivssektorer som "trenger" å innovere i sine produkter og tjenester for å tjene et stadig mer komplekst, globalisert og konkurransedyktig marked.
4. Profesjonelle konferanser og møter
Blant aktivitetene som er utviklet, både møter, konferanser og konferanser, er det verdt å merke seg de velkjente 1000 timene med design organisert av Higher School of Technical Education i årevis, med høyt anerkjente fagpersoner i designverdenen: Miquel Milá, Paco Bascuñan, Nacho Lavernia, Pepe Gimeno, Marisa Gallén, Juli Capella, Vicent Martínez, Lola Castelló, Mariscal og så mange andre.
I løpet av de siste tre årene arrangerer teknisk utdanning videregående skole OFF DESIGN-konferansen, med et tverrfaglig format der aktivitetssenteret er basert på kreativitet: workshops, debatter og workshops for en liten gruppe studenter som i en uke de er i kontakt med et stort antall fagpersoner, der vi blant annet kan fremheve Luis Eslava, Nacho Carbonell, Miguel Herranz, La Granja, EnBlanc Grafisk mynte, etc., de fleste av dem trent på skolen; og for 2012-utgaven: Inma Bermúdez, Belén Payá, Ramón Esteve, Xavi Calvo (MentaGráfica), Xavi Mañoso (Aparatu), med det unike samarbeidet fra selskapet Gandía Blasco, der studentene skal utvikle et verksted med Studio Banana.
5. Lederprogram integrert i masteren
Denne mastergraden inkluderer Leadership Program of Center for Creative Leadership (CCL), en av de ledende institusjonene for lederopplæring i mer enn 120 land.
CCL-opplæringen har blitt anerkjent blant de 10 beste i verden av Financial Times. I Spania kan dette programmet bare tas på CEU-studiene.
6. Tittel ti-oppdatering
Denne masteren inkluderer Ten Update-tjenesten. I CEU UCH vil studenten som har fullført en ti oppdateringsgrad, i løpet av de neste 10 årene, ha fri tilgang til det oppdaterte innholdet i pensum gjennom hans intranett, samt til visse aktiviteter, seminarer, workshops og masterclass som gjennomføres som en del av Master eller egen tittel. Hvert kurs vil universitetet informere alle tidligere studenter om tittelen på det nye innholdet og aktivitetene som er tilgjengelige.
Hva er en offisiell eller universitetsmester?
- Universitets (eller offisielle) mastergrader er verifisert og sertifisert av det kompetente organet (National Agency for Quality Assessment and Accreditation, ANECA), under Ministry of Education. I motsetning til selve graden, som bekreftes av universitetet selv.
- Som offisiell er den godkjent og anerkjent i ethvert land i det europeiske området for høyere utdanning.
- Den offisielle graden gir fremtidig tilgang til et PhD-program.
- Den offisielle mesteren tildeler poeng i Public Administration-konkurranser eller konkurranser, mens de egne titlene punkterer som kontinuerlig trening. I virksomheten er begge like gyldige.
href = "https://www.uchceu.es/estudios/posgrado/master-universitario-diseno-producto
Læreplan
kompetanser
general
- CG1. At studentene er i stand til å analysere og syntetisere ideer og kunnskap for beslutningstaking og tilpasning til endring i prosjektprosesser innen design og grafisk kommunikasjon.
- CG2. At studentene er i stand til å anvende forhandlings- og konsensusteknikker for sin integrering i tverrfaglige arbeidsteam som er nødvendig for utvikling av design- og grafiske kommunikasjonsprosjekter.
- CG3. At studentene er i stand til å analysere, vurdere og relatere de ulike kunnskapsområdene som samles i grafisk designers og formidlers yrkesutøvelse.
- CG4. At studentene er i stand til å oppdatere kunnskapene sine, tilpasse seg både teknologiske endringer og nye situasjoner, konstant i den profesjonelle aktiviteten til grafisk designer og formidler.
- CG5. At studentene viser etisk og faglig bevissthet, samt aktiv respekt, både for mennesker og miljø, i utviklingen av design- og grafiske kommunikasjonsprosjekter.
- CG6. At studentene viser at de er i stand til å forstå og verdsette dagens samfunn og kultur, essensielt i prosjektprosessene for design og grafisk kommunikasjon.
Spesifikk
De spesifikke kompetansene knyttet til tittelen er:
- CE1. At studenten er i stand til å kjenne til og anvende teknikkene og programvareverktøyene som er nødvendige for utvikling av produktdesignforslag.
- CE2. At studenten er i stand til å forstå og anvende samtids visuell kultur innen produktdesign.
- CE3. At studentene er i stand til å analysere og anvende de ulike teoriene om designkultur som gjelder for produktdesignprosjektet.
- CE4. At studenten er i stand til å integrere designprosesser med forretningsstrategi gjennom designledelse.
- CE5. At studenten er i stand til å identifisere nye måter å entreprenørskap på, nye markeder og nye måter å utvikle sitt yrke på.
- CE6. At studenten er i stand til å foreslå og overføre informasjon, ideer, konsepter og løsninger tilpasset ethvert produktdesignproblem.
- CE7. At studenten er i stand til å integrere og anvende det grunnleggende innen design: teoretisk, funksjonell, estetisk, teknisk, kulturell, sosial, økonomisk og miljømessig, til ethvert produktdesignprosjekt.
- CE8. At studenten er i stand til å identifisere og analysere økonomiske, politiske og kulturelle faktorer som påvirker miljøet og den sosiale konteksten for anvendelse av produktdesignprosjektet.
- CE9. At eleven er i stand til å anvende konsepter, teknikker og kreative verktøy som gjør at han/henne kan utvikle ideer.
- CE10. At studenten er i stand til å anvende kommunikasjonsteknikker og verktøy for utvikling av prosjekter.
- CE11. At studenten er i stand til å styre den industrielle utviklingsprosessen av et produkt, fra konseptualiserings- og definisjonsfasen, til valg av materialer og tilpasning til industrielle prosesser.
- CE12. At studenten er i stand til å identifisere og anvende industrielle teknologier og prosesser, i henhold til produksjons- og kostnadskriterier.
- CE13. At studenten er i stand til å kjenne, velge og anvende raske prototyping-teknologier.
- CE14. At studenten er i stand til å analysere og bruke ulike informasjonskilder for kunnskap og utvikling av trendverdier.
- CE15. At studenten er i stand til å anvende trendstudier for å generere innovative forslag til nye produkter.
- CE16. At studenten er i stand til å kjenne til og anvende forskningsmetodikk spesifikke for design av nye produkter.
- CE17. At studenten er i stand til å utvikle designprosjekter for barneartikler og utstyr.
- CE18. At studenten er i stand til å utvikle designprosjekter for hjemmeutstyr.
- CE19. At studenten er i stand til å utvikle designprosjekter for bilutstyr.
- CE20. At studenten er i stand til å utvikle utstyrsdesignprosjekter for nautisk sektor.
- CE21. At studenten er i stand til å utvikle lysdesignprosjekter.
- CE22. At studenten er i stand til å utvikle utstyrsdesignprosjekter for offentlige og private kollektive rom.
- CE23. At studenten er i stand til å utvikle møbelprosjekter.
- CE24. At studenten er i stand til å utvikle produktdesignprosjekter.
Galleri
Programresultat
målsettinger
- Forbered studenten på å gå inn i arbeidsstyrken i den spesifikke industrisektoren.
- Fullfør designopplæring fra perspektivet til bransjens nye behov.
- Fremme utvekslingen mellom designere og studenter ved å integrere fagpersoner fra sektoren i undervisningspraksis. Studiene som tilbys er mastergrader som referanse i industrisektoren som de er orientert mot takket være deltakelsen fra ledende selskaper i sektoren og deres mest erfarne fagfolk. Den profesjonelle profilen er en designer som spesialiserer seg på området produktdesign og utvikling for ulike industrisektorer.
- Graden gir kunnskap og spesialisert prosjekterfaring, nødvendig for de spesifikke prosessene innen hvert designområde som graden gjennomfører.
- Produktdesign inkluderer en design, teknologisk og kreativ aktivitet. Det er designerens oppgave å definere noe som mangler fysisk enhet for å kunne produseres med begrensede tekniske og menneskelige midler. Kunnskapen som designeren må bruke ved utforming dekker estetiske, sosiologiske og kulturelle aspekter samt økonomiske, produktive og teknologiske aspekter.
- Designere tar sosialt ansvar for skapelsen og konfigurasjonen av vårt materielle miljø gjennom gjenstandene og produktene som omgir oss (industriell eller produktdesign), budskapene vi oppfatter (grafisk design eller visuell kommunikasjon) og rommene vi bor i. (interiørdesign). Det er et yrke knyttet til industriell produksjon, og i den nåværende konteksten av globaliserte markeder øker dens betydning i den grad det gir merverdi og differensierende verdi til objekter og budskap.
- Designet har etablert flere handlingsområder eller spesialiteter som også bestemmer innholdet i de akademiske gradene som undervises ved skolen. Produktdesign inkluderer på sin side design av møbler, belysning, transport, leker, hvitevarer, emballasje, fottøy, etc., som skal utvikles i universitetets mastergrad i produktdesign.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Den profesjonelle profilen er en designer spesialisert på produkter, som er i stand til å løse prosjekter på forskjellige områder og som derfor vil være forberedt på å adressere en mer global og komplett visjon av profesjonen.
Det er ulike og varierte muligheter for å utøve designeryrket. På den ene siden er det muligheten til å jobbe som frilansdesigner med eget studio, og på den andre siden som designer integrert i en avdeling i en bedrift.