Mastergrad i teknologier i markedsføring og politisk kommunikasjon
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 854
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Mastergraden i markedsføringsteknologi og politisk kommunikasjon svarer på den økende etterspørselen etter markedsførings- og kommunikasjonsfagfolk i organisasjoner med et strategisk fokus.
Mastergraden i markedsføringsteknologi og politisk kommunikasjon svarer på den økende etterspørselen etter markedsførings- og kommunikasjonsfagfolk i organisasjoner med et strategisk fokus. Med en sterk teknologisk komponent, og en moderne visjon fokusert på inkorporering av nye teknologier i markedsføring og politisk kommunikasjon, tilbyr den alle som ønsker å spesialisere seg på dette feltet de nødvendige verktøyene, både teoretiske og fremfor alt praktiske for design og implementering av effektive og effektive markedsførings- og politiske kommunikasjonsstrategier.
Master i teknologier i markedsføring og politisk kommunikasjon ønsker å være det mest avanserte svaret på de umiddelbare kravene både innen forskningsfeltet og i profesjonaliseringen av studentene våre.
For å svare på disse behovene er mastergraden i teknologier i markedsføring og politisk kommunikasjon strukturert i fire moduler, hvorav to er obligatoriske og to med valgfritt innhold. De to første refererer til det nødvendige instrumentelle/metodologiske grunnlaget og referanserommene til Mesteren, nemlig kommunikasjon og politisk markedsføring. De to valgfagene formidler den strategiske og teknologiske orienteringen til mastergraden og dens innovative referanse til dette banebrytende innholdet, for eksempel Data Science, sosial nettverksadministrasjon, maskinlæring, nevrovitenskap eller emosjonell ledelse av politikk.
Programresultat
Master i markedsføring, rådgivning og politisk kommunikasjon gir studentene en avansert global visjon, som lar dem utføre sin karriere i en rekke organisasjoner og institusjoner, både offentlige og private. En av de sterke sidene ved denne graden er de teknologiske ferdighetene og kompetansene som studentene tilegner seg, med innhold som datavitenskap, sosial nettverksadministrasjon, maskinlæring, nevrovitenskap eller emosjonell ledelse av politikk. Slik sett dekker den faglige innsettingen av studenter både politiske partier, offentlige institusjoner, bedrifter, frivillige organisasjoner, private kommunikasjonsselskaper eller politisk rådgivning.
Læreplan
Studieplanen til Master i teknologier i markedsføring og politisk kommunikasjon krever bestått totalt 60 studiepoeng som skal fordeles som følger: 30 studiepoeng obligatoriske emner, fordelt på 2 moduler, 18 studiepoeng av en første obligatorisk modul på Instrumenter for Politisk analyse, med 5 emner, ett på 6 studiepoeng og 4 av 3 studiepoeng; og en andre modul Markedsføring og offentlig kommunikasjon, på 12 studiepoeng, med 4 emner, hver av dem med 3 studiepoeng. I tillegg må studentene, for å fullføre studiepoengene som er nødvendige for å oppnå graden, i andre semester ta 18 valgfrie studiepoeng som de kan velge fra to ulike moduler. Hver av disse to valgfrie modulene har et tilbud på seks emner på 3 studiepoeng hver, hvorav studentene må velge tre. Det vil si at de må ta 3 fag av de 6 som tilbys i den valgfrie modulen Politisk strategi, og 3 fag av de seks som tilbys i den valgfrie modulen Politisk teknologi. Til slutt tilsvarer de 12 studiepoengene som fullfører gradspensum til masteroppgaven (6 stp) og de eksterne praksisene (6 stp), som begge er obligatoriske.
Studieordningen er på heltid, selv om noen plasser vil tilbys for å kunne studere på deltid. Undervisningen er personlig, på ettermiddagen, noe som gjør den kompatibel med arbeidsaktiviteter.
Karrieremuligheter
Den faglige innsettingen av studenter dekker både politiske partier, offentlige institusjoner, bedrifter, frivillige organisasjoner og private kommunikasjons- eller politiske konsulentselskaper. Profilene som skal utvikles vil blant annet være: rådgivning om ny teknologi, både politisk og kommunikasjonsmessig, eller rådgivning generelt; råd fra politiske partier; institusjonell kommunikasjon både i offentlige administrasjoner og i private selskaper eller institusjoner; retning eller deltakelse i valgkampanjer; politiske rådgivende kontorer, etc...