Masterprogram i strategisk kommunikasjon
Örebro University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Örebro, Sverige
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
SEK 48 041 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* første termin: : 48041 SEK, Totalavgift: 96000 SEK
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Masterprogrammet i strategisk kommunikasjon er tilrettelagt for studenter med ulike fagbakgrunner innenfor det brede kommunikasjonsfeltet og fokuserer på å kritisk forstå og implementere strategisk kommunikasjon og den kompetansen som trengs for å implementere den. Med strategisk kommunikasjon viser vi til profesjonell kommunikasjon rettet mot å tilfredsstille langsiktige organisatoriske og samfunnsmessige mål.
I programmet utvikler studentene ferdighetene som kreves på tvers av den raskt skiftende medie- og kommunikasjonsindustrien, for eksempel mestring av strategisk historiefortelling, innholdsproduksjon og visuell design; dybdeforståelse av hvordan du bruker nettet og sosiale medier til strategiske formål; samt opplæring i forsvarlig forskningspraksis, tydelig og effektiv skriving og kritisk tenkning.
Programmet består av to sammenhengende temaer som går over to semestre. Den ene er orientert mot forskning og kritisk tenkning angående organisatorisk og strategisk kommunikasjon, den andre mot utvikling av et sett med kommunikative ferdigheter knyttet til det profesjonelle arbeidslivet.
I løpet av første semester introduseres perspektiver på kommunikasjon og media knyttet til forståelsen av samtidens organisasjoners strategiske kommunikasjon i samfunnet, inkludert kritiske tilnærminger. Studentene jobber deretter med innhold og ledelse i sammenheng med å produsere en merkevareoppgave fra et målgruppeperspektiv. Deretter utforskes en multimodal tilnærming til visuell kommunikasjon. Til slutt presenteres teorier og forskning om sosiale mediers rolle i samfunnet fra et strategisk kommunikasjonsperspektiv.
I løpet av andre semester bruker og integrerer studentene tekniske og kommunikasjonsferdigheter utviklet i tidligere moduler for å lage en online strategisk kampanje for en organisasjon eller bedrift. Deretter presenteres forskningsmetoder og tilnærminger som deretter brukes i den kommende oppgaven. Det avsluttende selvstendige oppgaveprosjektet består i at studentene gjennomfører en fullstendig vitenskapelig studie i tråd med medie- og kommunikasjonsvitenskap og etiske retningslinjer.
Gjennom hele programmet jobber studentene individuelt, i par, så vel som i team. Programmet forutsetter og fremmer kreativ læring gjennom "prøving og feiling", uavhengighet og ansvar.
Undervisningsspråket er engelsk og søkere må kunne engelsk for å være kvalifisert for opptak.
Opptak
Læreplan
Programinnhold
Det ettårige masterstudiet i strategisk kommunikasjon omfatter 60 studiepoeng og leder til en mastergrad med Medie- og kommunikasjonsvitenskap som hovedstudieretning. Studiet åpner med emnet Strategisk kommunikasjon - teorier, praksis og kritikk, 30 studiepoeng, som inkluderer teoretisk og praktisk ferdighetstrening innen strategisk kommunikasjon. Emnet Strategisk kommunikasjon - dybdeprosjekter, 30 studiepoeng, avslutter programmet og inneholder spesialiserte studier, inkludert et selvstendig prosjekt på 15 studiepoeng.
Karrieremuligheter
Karriere
Det er mange karriereveier for våre studenter. Det er en bred etterspørsel etter den typen ferdigheter som tilbys av programmet blant kommunikasjonsfirmaer, innen markedsføring, evaluering, PR, frivillige organisasjoner, reklame og offentlige institusjoner, så vel som for frilansarbeidere og entreprenørskap. Våre alumnistudenter viser frem denne faglige bredden, og det er generelt en høy sysselsettingsgrad for studentene våre.