Introduksjon
Hva er den offisielle mastergraden i markedsføring?Den offisielle mastergraden i markedsføring (MSc i markedsføring) tilbys av Fakultet for økonomi og forretningsadministrasjon ved Comillas Pontifical University gjennom ICADE business school .
Dette offisielle programmet tilbyr spesialistopplæring for å lykkes med å lede en profesjonell karriere innen markedsføring, salg og markedsundersøkelser. Studiet er nesten utelukkende undervist på engelsk gitt at full kompetanse på dette språket er et essensielt krav for å komme inn på arbeidsmarkedet og utvikle en karriere.
Laboratories Casestudier under tilsyn av fagpersoner fra selskaper for å løse reelle saker og problemer
Denne mastergraden understreker de ferdighetene som er mest etterspurt av selskaper: Dataanalyse, utarbeidelse av dokumenter, et bredt utsikter til å forutsi muligheter, innovasjon, en kritisk og konstruktiv ånd og ledelse. Programmet er utviklet gjennom fire hovedmoduler: Å forstå markedene, definere verdiforslag, levere verdiforslag og måling, komplementert med “Laboratories” / Case Studies overvåket av fagpersoner, der studentene må løse saker og problemer, og svare på reelle- livssituasjoner.Studentene våre sier følgendeMange mennesker som deg bruker allerede mest mulig ut av mastergraden. Her er opplevelsene deres."Denne graden gir en utmerket utdanning og opplæring, som gir grunnlaget for å utvikle en vellykket yrkeskarriere i et område med stor etterspørsel hos selskaper." Guillermo Sánchez
"Det har tillatt meg å spesialisere meg i en blomstrende sektor med mange jobbmuligheter." Paula Conejos
"Disse studiene vil tillate deg å utvikle talentene dine til fulle og svare perfekt på markedets behov, gitt deres internasjonale perspektiv." Giorgo BertelliSøkerprofilDen offisielle mastergraden i markedsføring er designet for kandidater som:Har nylig avsluttet sin universitetsopplæring. Mastergraden er spesifikt rettet mot nyutdannede i forretningsadministrasjon og ledelse, handel, økonomi, kommunikasjon og andre fagfelt i samfunnsvitenskap.
Vi vil lage en tilpasset opplæringsplan for studenter fra andre fagområder.
Fordi den er designet som en Master Pre-Experience, er det ikke nødvendig å ha en profesjonell karriere på dette området.OpptakskravFølgende kan bli tatt opp til offisielle masterprogrammer i markedsføring:Innehavere av et offisielt spansk universitetsutdanning (fortrinnsvis innen økonomi og forretningsadministrasjon) eller annet (helst også på samme område) tildelt av en institusjon for høyere utdanning innenfor det europeiske området for høyere utdanning som gir studenten rett til å bli tatt opp på masternivå programmer i utstedelseslandet.
I tillegg, og uten ytterligere krav, innehavere av en lisensieringsgrad, en grad i ingeniørfag eller en grad i arkitektur som er i samsvar med det universitetssystemet som eksisterte før det som ble fastsatt ved kongelig resolusjon 1393/2007.
Unntaksvis kan det gis adgang til innehavere av en bachelorgrad (helst innen økonomi eller forretningsadministrasjon) fra et utdanningssystem utenfor det europeiske området for høyere utdanning som ikke er godkjent, når studiet og studienivået i denne graden er sammenlignet. mot tilsvarende spanske grader, og den utenlandske graden er bevist å gi studenten rett til å bli tatt opp til samme nivå på studenter i utstedelseslandet. Å bli tatt opp gjennom denne kanalen innebærer ikke under noen omstendigheter akkreditering av den forrige graden eller anerkjennelse til andre formål enn de som gjelder opptak til masterstudiet.Karriere- og akademiske perspektiverUtdannet profil:Studenter kan studere en profesjonell karriere innen markedsføring siden denne mastergraden gir studentene de nødvendige personlige og profesjonelle kompetanse for å oppnå lederskaps- og lederstillinger innen et hvilket som helst markedsføringsområde: Forskning og analyse, merkevareledelse og salgsledelse . På området Forskning og analyse kan studentene få tilgang til stillinger som kontoadministratorer, markedsundersøkere, markedsanalytikere, markeds- eller klientinformasjonsledere eller planleggere. I merkevarestyring lar kandidatprofilen våre studenter jobbe som ledere både i merkevarer eller i konsulentbyråer, eller i et hvilket som helst annet selskap av merkekonstellasjonen, for eksempel kommunikasjonsbyråer. Til slutt, innen området Salgsledelse og kundeforholdsadministrasjon, kan de jobbe både innen handel og salg, og i distribusjonsselskaper som kategoriledere.
Selv om de fleste nyutdannede har valgt å satse på en karriere i et selskap og på de tre områdene beskrevet ovenfor, gir denne mastergraden studentene den kunnskapen og ferdighetene som er uunnværlige for å lykkes i forskjellige profesjonelle sektorer, både nasjonale og internasjonale, og enten i offentlige, private eller ideelle organisasjoner.