Profesjonell master i big data og digital transformasjon av selskapet
Centro De Estudios Financieros CEF
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 400 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Den digitale transformasjonen i selskapets felt er et ustoppelig fenomen. I et stadig mer konkurransepreget og hyperprofesjonalisert miljø er det å være i forkant av teknologien den eneste måten å kunne lykkes på jobben.
Feltet digital transformasjon berører alle områder av selskapet og alle sektorer uten unntak. Og innenfor disse transformative prosessene er det et element som representerer et ekte konkurransefortrinn: riktig håndtering av data.
Big data har blitt buzzword på den organisatoriske arenaen. De siste årene har de mest etterspurte stillingene fra selskaper vært de til en spesialist på big data innen selskapets felt. I følge World Economic Forum, i sin rapport The Future of Jobs, vil 85 % av selskapene innen 2022 ha tatt i bruk big data-teknologier.
Denne etterspørselen etter fagfolk er vanskelig å dekke fordi det er et dobbelt gap i profilene som søkes: på den ene siden har ikke tekniske profiler spesialisert på big data vanligvis praktisk forretningskunnskap; på den annen side har fagfolk i ulike områder av selskapet sjelden den nødvendige tekniske kunnskapen.
Det er viktig å forstå at big data og digital transformasjon ikke bare handler om plattformlæring, men spesielt om deres praktiske anvendelse for de spesifikke interessene til selskapet.
I denne sammenhengen lanserer CEF.- sin Profesjonelle Master i Big Data og Digital Transformation of Company, som forfølger målet om å trene studenter i dette doble aspektet, både teknisk og forretningsmessig, for å forbedre jobbveksten deres.
Programresultat
Et differensielt element i dette programmet er den eminent praktiske tilnærmingen til innholdet, både på grunn av at hovedverktøyene i big data-økosystemet blir undervist og for å møte utfordringene som digital transformasjon utgjør, og på grunn av det faktum at lærerne som De som underviser masteren er spesialister på digitalisering av de forskjellige områdene i selskapet, som direkte deltar i big data-prosjekter innen organisasjonsfeltet.
Ideelle studenter
adressert til
CEF Professional Master i Big Data og Digital Transformation av selskapet er rettet mot universitetsutdannede fra de forskjellige områdene av selskapet, samt tekniske profiler med spesiell interesse for de digitale transformasjonsprosessene til organisasjoner.
Å fullføre denne mastergraden krever en betydelig personlig innsats for å lykkes med å oppnå målene som forfølges.
Studiet undervises i helgene (fredag ettermiddag og lørdag morgen, med respekt for langhelgene) for å kunne kombinere det med faglig aktivitet.
Læreplan
Studiet starter med et 0-kurs i grunnleggende programmering i SQL og ETL for de studentene som ikke er kjent med det teknologiske miljøet.
Modul 1: Big Data Teknologisk Økosystem
- Forhold mellom tabeller
- Økosystemoversikt
Datalagring
- Strukturerte data (SQL, CSV)
- Semistrukturerte og ustrukturerte data (tekst og multimedia, XML, JSON)
- Big Data Batch Ecosystems: Spark and Hadoop
- Big Data Stream Ecosystems: Storm, Kafka
- Skysystemleverandører: Microsoft Azure, Amazon Web Services
Databehandling
- Avansert analyse; Klassifisering, gruppering, oppdagelse av anomalier; Maskinlæring
- Grunnleggende statistisk analyse: regresjon
- Databehandling med R og Python
- Avanserte analyseplattformer: Dataiku, Rapid Minder
Datavisualisering
- Visualiseringsteori: Sette KPIer
- Datavisualisering med Tableau
- Power BI
Modul 2: Digital transformasjon og innovasjon i selskapet
Digital transformasjon
- Utfordringer, stadier og egenskaper
- Transformasjonsnivåer
- Bytt drivmodeller
- Beregninger for transformasjon
- Disruptive teknologier (4 økter)
Prosjektoppretting og ledelse
- Design tenkning
- Rask prototyping og minimum levedyktig enhet
- Cascade-modeller vs. Smidige metoder
- PMP-metodikk for prosjektledelse
- SCRUM metodikk og sertifikat
- Endre ledelsen
Modul 3: Big Data og digital transformasjon for det juridisk-juridiske feltet
- Datastyringsteori
- GRPD
- Sky- og datasikkerhet
- Outsourcing og ekstern sikkerhet
Modul 4: Big Data og digital transformasjon for markedsføring og kommersiell ledelse
- Avansert analyse brukt på markedsføring
- Attribusjonsmodeller
- Analyse av følelser i sosiale nettverk
- Kundegruppering
- Churn rate (kundenedgang)
- Databehandlingsplattform
- CRO og Inbound Marketing, A/B-testing
- Chatbots og maskinlæringsmetoder
- Markedsføringsautomatisering
- Big Data og søkemotormarkedsføring
- Anbefalinger, krysssalg og oppsalg
- GeoMarketing
- Prisrigging
- Salgsprognoser
- Programmatisk kjøp og sanntidsbudgivning
- Annonsesvindel, synlighet og merkevaresikker
- DMP
Modul 5: Big Data og digital transformasjon for finans
- Fintech
- Analyse av rørledningen og avviket i henhold til prising, churn rate
- Kredittscore
- Ikke-betalingsmodeller
- Identifikasjon av svindel og oppdagelse av anomalier
- Avanserte dashbord
- Kryptovalutaer og nye digitale betalingsmåter
- Mobilbank
- Digitale finansielle instrumenter og verktøy
- Crowdfunding, mikrokreditter
- Automatiseringsteknologier for finansielle investeringer
- Risikostyring
- Kostnadsanalyse og effektivitetsoptimalisering
- Resultatstyring (prognoseplattformer, budsjettering)
Modul 6: Big Data og digital transformasjon i logistikk og drift
- Bruk av IKT i logistikk
- EDI og strekkode
- ERP og CRM
- Omvendt logistikk og datahåndtering
- Just in Time Systems
- Søknader for den siste milen
- Analyse av optimaliserte ruter
- Kapasitet og lagernedbrytningsanalyse
- Etterspørselsprognose og forsyningskjede
- Adressebekreftelse ved hjelp av big data-teknologi
- E-logistikk og mobillogistikk
- Robotisering av logistikkprosesser
- Spor varer i sanntid
Modul 7: Big Data og digital transformasjon i menneskelige ressurser (People Analytics)
- Stillingsvurdering gjennom avansert dataanalyse
- HR Analytics
- Arbeidsstyrkeplanlegging
- Talentkart
- Prediksjon av talentsluk og uønsket omsetning
- Variabel godtgjørelse og godtgjørelse
Modul 8: Masters sluttprosjekt
Karrieremuligheter
Big data og digital transformasjon er noen av de mest dynamiske sektorene som finnes. På den ene siden er det en spesifikk etterspørsel etter fagfolk spesielt rettet mot disse områdene: digital transformasjonskonsulent, prosjektleder, big data-utvikler, big data-arkitekt, dataforsker, avansert analysespesialist, big data og business intelligence-konsulent, spesialist i digital transformasjon, maskinlæringsingeniør, NLP-konsulent, forretningsanalytiker.
På den annen side, i de forskjellige avdelingene i selskapet vil det være nødvendig å innlemme disse fagfolkene. Med andre ord, snart vil det være utenkelig at det finnes en økonomi-, markeds- eller personaldirektør som ikke har spesifikk kunnskap innen digital transformasjon og datahåndtering.
Jobbstyret
Jobb- og entreprenørutvekslingen er en gratis tjeneste som tilbys til både studenter og alumner ved CEF.- UDIMA samt bedrifter som ønsker å fylle stillinger innen ulike funksjonsområder, med mål om å skape en gjensidig sammenheng. Det har kontorer i Barcelona, Madrid og Valencia hvorfra nasjonale og internasjonale tilbud administreres.
Job and Entrepreneurs Exchange tilbyr profesjonell veiledning og informasjon for ansettelse og er en fantastisk kilde til å rekruttere profesjonelle profiler på alle nivåer i selskapet, fra praktikanter i opplæringspraksis til seniorprofiler, inkludert ledere og teknikere. For å forenkle søk har den en egen ansettelses- og praksisportal.
Som et eksempel på sin projeksjon har CEF.- UDIMA signert mer enn 4000 avtaler med nasjonale og internasjonale samarbeidende selskaper fra alle bransjer.