ScM i biokjemi og molekylærbiologi
Johns Hopkins University, Bloomberg School of Public Health
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Baltimore, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 59 184 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per tradisjonelt studieår. Ekstra avgifter kan påløpe. Stipend er tilgjengelig
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Science (ScM) er et toårig program som er perfekt for studenter som ønsker å få en blanding av kurs med grundig opplæring i laboratorieforskning. Vanligvis fortsetter ScM-kandidater opplæringen i helsetjenester, eller avansert Ph.D. utdannet forskerstudie, eller få stillinger i industri eller regjering.
I det første året inkluderer ScM-programmet de fleste kursene i Master of Health Science (MHS) -programmet, som er fokusert på biokjemi, molekylær og cellulær biologi, reproduktiv biologi og biologi av sykdom og folkehelse, kombinert med et ekstra laboratorium komponent. Førsteårs laboratoriekomponent bekjenner ScM-studenter med grunnleggende forskning innen biomedisinsk vitenskap gjennom arbeid under veiledning av et fakultetsmedlem og introduserer praktisk erfaring i laboratorieforskning. I det andre året, under veiledning av en fakultets mentor, utfører ScM-studenter uavhengig, original forskning, som kulminerer i en ScM-avhandling. Studentene er også pålagt å presentere sine funn på en avdelings retrett og / eller nasjonale møter. I tillegg har ScM-studenter muligheten til å publisere resultatene i fagfellevurderte tidsskrifter.
Opptak til det andre året av ScM er basert på studentens akademiske prestasjoner og på studentens evne til å sikre en laboratorieplassering. MHS-studenter som er interessert i å overføre til ScM, oppfordres sterkt til å melde seg på MHS Student Research-kurset (Kursnummer = 120.821) eller Advanced MHS Student Research (Kursnummer = 120.825) i løpet av MHS-året. Laboratorieplasseringer er begrenset, og tidligere benkforskningserfaring foretrekkes.
Søknadsinformasjon
Søkere som er interessert i BMB-masterprogrammene, kan først søke MHS-programmet. MHS-studenter som er interessert i å overføre til ScM-programmet, bør ta de aktuelle kursene og valgfrie forskningsmulighetene det første året. MHS-studenter kan søke om overføring til ScM på slutten av andre semester. Søkere som er sikre på at de vil fortsette en grad som inkluderer å utføre original forskning, kan søke direkte til ScM-programmet; visse krav må fremdeles oppfylles for å kvalifisere seg for det andre året av ScM.
Alle søknader skal sendes inn via SOPHAS.
Påkrevd bruksmateriell
- Online søknad
- Offisielle transkripsjoner fra ALLE institusjoner på høyskolenivå du deltok i (akademiske poster fra institusjoner utenfor USA må gjennomgå en legitimasjonsevaluering).
- Engelsk ferdighetsprøvescore (TOEFL eller IELTS), hvis aktuelt
- Tre anbefalingsbrev
- CV eller CV
- Erklæring om formål og mål
Valgfritt bruksmateriell
- Standardisert testpoeng: en GRE- eller MCAT-poengsum er valgfri - opptakskomiteene legger ikke til grunn antagelser hvis en GRE-poengsum er utelatt fra en søknad, men inkluderingen av en god poengsum kan forbedre applikasjonspakken til en kandidat med mangler på noen områder.
Internasjonale søkere er velkomne og bør gjennomgå tilleggsinstruksjoner for å søke fra utenfor USA
Karrieremuligheter
- Klinisk forsker
- Lege vitenskapsmann
- Biologi professor
- Lab Tech
- Forsker
- Industri bioteknolog
- Vitenskapspolitisk analytiker/advokat
- Vitenskapsforfatter / journalist
- Forskningskonsulent
Galleri
Opptak
Studentuttalelser
Programresultat
Læringsutbytte
Sentrale utdanningsmål for ScM-studenter inkluderer:
- Utvikle kunnskap gjennom kurs med fokus på biokjemi, molekylær og cellulær biologi, reproduksjonsbiologi og biologien til sykdom og folkehelse
- Utvikle ferdigheter for kritisk vurdering av vitenskapelig litteratur
- Utvikle litteraturbaserte analytiske og forskningsmessige ferdigheter
- Utvikle evnen til å formidle vitenskapelig informasjon muntlig og skriftlig. Ytterligere pedagogiske mål for ScM-studenter inkluderer utvikling av laboratorie- og analytiske ferdigheter som kreves for å effektivt utføre laboratorieforskning