
Master i grafisk og digital design
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Fransk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 8 900 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* skolepenger Paris; € 8 700 - Aix-en-Provence skolepenger
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Mastergrad år 4
Det fjerde året er det som fører til profesjonell autonomi ved å møte med merkevaren.
En skikkelig test av prestasjonene ved bachelorsyklusen finner sted i løpet av de fire månedene av det første semesteret, enten under et internship i et byrå eller hos en annonsør, eller under en internasjonal utveksling.
I andre semester gir kursene en visjon om de økonomiske realitetene (marked, konkurranse) og den profesjonelle konteksten (kundeforhold, leverandør, produksjon). Studenten lærer å ta høyden av synet og tilpasse sin kreative tilnærming til dette nye kravet.
Merket blir hjertet i studentens arbeid. Det lar ham utvikle sin bok ved å kombinere verk som skiller ham ved deres digitale tilnærming, og andre som definerer dens grafiske kvaliteter.
Det er på dette grunnlaget at studenten vil differensiere boken sin, og hevde å få sin vekslingskontrakt på 5. år.
målsettinger
- Lev en lang yrkeserfaring (minimum 16 ukers praksisplass) eller en eksepsjonell kulturopplevelse (utveksling i utlandet).
- Konfronter og bruk den kreative tilnærmingen, fra konsept til realisering, på ambisiøse prosjekter.
- Forstå og tilpasse deres kreative svar til de strategiske spørsmålene til merkevarer.
- Beherske innovative løsninger på mangfoldet av kommunikasjonsmedier, for hvert tema.
- Dra fordel av en bærekraftig designorientert forretningsstil, underholdningsdesign, bydesign eller luksusdesign.
- Utvikle den kreative hensikten som brukes på et personlig prosjekt rundt merkevaren: Big Project.
- Forbered en profesjonell innsetting takket være en godt tilpasset bok.
- Vet hvordan du presenterer og forsvarer arbeidet ditt for en jury, eller en bedriftsleder.
Campus of Paris
Utvikle en entall profil gjennom et valg av fordypning

Campus of Aix-en-Provence
Utvikle 360 ° kunstretningprosjekter

Mastergrad år 5
vekselvis
I løpet av året med Master 2 forstår junior mekanismen for overgang fra detaljer til det overordnede iboende til jobben som kunstnerisk leder. Kontinuiteten i det individuelle kurset sikres av Brand Design Project (BDP), et personlig prosjekt på en merkevaresak som er revidert, som utdypes og fullfører dette året med arbeidet, og den personaliserte oppfølgingen av det profesjonelle prosjektet i selskapet. Organiseringen i seminarer forsterker særegenhetene ved spesialiseringen.
Flere seminarer er dedikert til målrettede case-studier, hvor tilbakeføringen vil bli gjort med en prioritert forankring innen grafisk design og digital kommunikasjon. Resultatet av problemer som involverer store selskaper, blir hvert seminar animert og tematisert av en annen foredragsholder, som gir en komplementær forståelse av virksomheten: visuell identitet, presse, visning, big data, AI, tilkoblede objekter, etc. Studenten forsterker sin kunnskap gjennom bidrag i sosiologi, markedsføring eller semiologi som tilpasser seg temaene for seminarene. Noen seminarer er dedikert til å optimalisere arbeidet viet til eksamen.
Alle seminarer lar studenten bli kjent med merkevarestrategi. Avhengig av profilen hans, kan han søke på MBA.
målsettinger
- Bli med på en unik profesjonell erfaring (arbeidsstudie)
- Mestre tilnærming til merkevarebygging.
- Lede alle stadier i et prosjekt: forskning, analyse, design, implementering og presentasjon.
- Vet hvordan du kan jobbe i et team, i prosjektmodus.
- Utvikle en kritisk og kreativ holdning.
- Forbedre dine analytiske ferdigheter og syntese.
- Mestre den digitale begrensningen innen merkevareproblemet.
- Utvikle individuelt ansvar for Brand Design Project.
Campus of Paris
Utvikle en entall profil gjennom et valg av fordypning
3 sterke tider
- Yrkeserfaring: Profesjonaliseringskontrakt i et selskap / etat
- Seminarer: Teamarbeid
- Diplomprosjekt (BDP): Individuelt arbeid, coaching, profesjonell Grand Jury
pensum
Grafisk design spesialisering
- Merkevarebygging / merkevare
- Kreativ retning
- Digital DA
- Strategier og råd (publisering og digital)
- Watch / News Management
- semiotikk
- Markedsføring / sosiologi
- Offentlig tale
- Myke ferdigheter (stressmestring)
- BDP - Brand Design Project (minne)
- BDP veiledning
Spesialisering innen digital design
- Merkevarebygging / merkevare
- Kreativ retning
- Digital DA
- Strategier og råd (publisering og digital)
- Digital prosjektledelse
- Watch / News Management
- IA og samlet inn data
- semiotikk
- Markedsføring / sosiologi
- Seriøst spill
- IOT
- Offentlig tale
- Myke ferdigheter (stressmestring)
- BDP - Brand Design Project (minne)
- BDP veiledning
Campus of Aix-en-Provence
Utvikle 360 ° kunstretningprosjekter
3 sterke tider
- Yrkeserfaring: Profesjonaliseringskontrakt i et selskap / etat
- Seminarer: Teamarbeid
- Diplomprosjekt (BDP): Individuelt arbeid, Coaching, Profesjonell storjury
pensum
- Merkevarebygging / merkevare
- Kreativ retning
- Digital DA
- Strategier og råd (publisering og digital)
- Digital prosjektledelse
- Watch / News Management
- semiotikk
- markedsføring
- IA og samlet inn data
- IOT
- Offentlig tale
- Myke ferdigheter (stressmestring)
- BDP - Brand Design Project (minne)
- BDP veiledning
Diplom tildelt
Diplomet til kunstnerisk leder i visuell kommunikasjon og digital design, utstedt av skolen intuit.lab er en tittel som er sertifisert av staten nivå I, registrert hos RNCP (National Directory of Professional Certifications) hvis publisering i Tidende er datert 7. august 2018.