- 4 fullt utstyrte campus
- 2000 studenter
- 7 grader
- Over 150 fulltidsansatte akademiske og administratorer
- Over 200 bransjefolk som gjesteforelesere
- Over 3600 alumner
AFDA
Historien
AFDA ble grunnlagt i 1994 av Garth Holmes, Bata Passchier og Deon Opperman.
Fra begynnelsen av 6 studenter, en leid videospiller og ødelagt TV, har det blitt en av de ledende institusjonene av sitt slag i verden i dag. AFDA har over 1200 studenter, en fast stab på over 150 akademikere og administratorer, og 4 fullt utstyrte campus i Johannesburg, Cape Town, Durban og Gqeberha. Den har produsert noen av de beste filmskaperne og skuespillerne i Sør-Afrika i dag og har gitt et betydelig bidrag til å utvikle en bærekraftig lokal underholdningsindustri.
Det overordnede målet
Å utvikle en relevant utdanningsinstitusjon som bidrar til afrikansk nasjonsbygging og belønner alle interessenter ved å tilby en stimulerende, streng og globalt integrert læringsopplevelse som gir studentene produktive, innovative ferdigheter, som gjør det mulig for avgangselever å vokse bærekraftige kreative næringer.
Det pedagogiske løftet
For å gi studentene de konseptuelle, perseptuelle og konkrete ferdighetene som vil gjøre dem i stand til å skape meningsfulle narrative konsepter og menneskelig atferd som er relevant for målgrupper, og for sannferdig og nøyaktig å levere disse narrativene gjennom riktig bruk av medium og estetisk form og ansettelse. av ressurser for nøyaktig og økonomisk å produsere og selge den ferdige produksjonen.
AFDAs utdanningsmål
- Å gi konseptuelle, perseptuelle og konkrete ferdigheter som vil gjøre elevene i stand til å skape meningsfulle narrative konsepter og forstå hvorfor disse kan være relevante og hvilken innvirkning de kan ha på målgrupper og samfunnet generelt.
- For å forstå hvorfor menneskelig atferd og kultur er agentene som narrativer blir legemliggjort og gjort følelsesmessig relevante for målgrupper.
- For å forstå hvordan deres valgte uttrykksmedium kan betraktes og brukes til å sannferdig og nøyaktig produsere deres fortelling.
- For å forstå hvordan estetiske elementer kan brukes til å etablere og produsere den passende formen for verden som fortellingen foregår i.
- For å forstå hvordan man planlegger og bruker ressurser for å produsere og selge et produkt økonomisk for å oppnå avkastning på investeringen.
Hvorfor AFDA?
- AFDA er nr. 1 film-, tv- og performanceskole på kontinentet
- AFDA er en fullt akkreditert institusjon med 20 års erfaring i det tertiære utdanningslandskapet
- AFDA er en internasjonalt anerkjent institusjon og er et fullverdig medlem av CILECT – en internasjonal organisasjon som representerer over 170 film- og tv-skoler og inkluderer USC (LA) og UCLA (LA), TISCH (NY), Columbia (Chicago), La femis ( Paris), GVIK (Russland) for å nevne noen få
- AFDA Alumni er prisvinnende dyktige og nettverksbaserte. De fortsetter å gi et betydelig bidrag til veksten av den lokale underholdningsindustrien.
- AFDA er en Oscar-vinnende institusjon og den første og eneste afrikanske filmskolen som vant prisen for beste utenlandske studentfilmakademi i 2006 og nummer to som finalist i 2013
- AFDA sysselsetter en rekke av Sør-Afrikas beste akademikere og utøvere.
- AFDA har et unikt læringssystem som gir studentene autentiske studenter & videregående læringsmiljøer som er relevante for yrkesfaglige muligheter både lokalt og i utlandet.
- AFDA-studenter er opplært til å produsere kommersielt levedyktige underholdningsprodukter for lokalt publikum og nisje online globale markeder
- AFDA tilbyr studenter en genuin mulighet til å oppsøke deres evner for å oppdage deres lidenskap og utvide deres vellykkede yrkesvei
- AFDA-læringsprosessen oppmuntrer og belønner innovasjon, lederskap og entreprenørskap.
AFDA er en av de ledende resultatbaserte filmskolene i verden
AFDA-kandidater læres å konseptualisere, skape og utvikle urfolksprodukter og varer for det lokale og internasjonale markedet
I løpet av en rik entreprenørhistorie som går tilbake til 1994, har AFDA opparbeidet seg et rykte som en av de ledende institusjonene av sitt slag i verden i dag. Selv om vår merittliste taler for seg selv, fornyer vi kontinuerlig vår forpliktelse til å legge til rette for et miljø som utvikler høykvalitets menneskelig og intellektuell eiendom med de relevante ferdighetene for å takle påkjenningene til en raskt voksende og stadig skiftende underholdningsindustri.
På våre fullt utstyrte campus i Johannesburg, Cape Town, Durban, Port Elizabeth og Botswana trener vi nyutdannede til å bidra til en av de største vekstnæringene i verden: underholdning. I den globaliserte økonomien er kulturell utveksling en verdifull valuta. AFDA-kandidater læres å konseptualisere, skape og utvikle urfolksprodukter og varer for det lokale og internasjonale markedet.
Studentene våre er utdannet ikke bare til å skape lønnsomme og bærekraftige karrierer i dette markedet, men oppmuntres til å utvikle seg selv som arbeidsgivere - fremtidens kulturelle entreprenører. Våre alumner har pusset opp bransjene sine med kvaliteten på deres intellektuelle eiendom, dyktighet og talent. Mer enn 90% av våre Honours-alumni jobber og ansatt i sitt valgte spesialfelt.
AFDA-filmer vises på en rekke internasjonale festivaler og har blitt sendt over hele verden, og har vunnet mange prestisjetunge priser, inkludert Student Academy Award-vinneren og Cannes-festivalfinalisten i 2006 og en SAFTA (South African Film and Television Award) i 2007. AFDA er fullt medlem. av CILECT – International Association of Accredited Film and Television Schools.
AFDA forbeholder seg retten til å gjøre endringer eller trekke tilbake informasjon eller kurstilbud uten forvarsel. Der det er mulig, vil AFDA bestrebe seg på å varsle alle personer og/eller organisasjoner som er berørt som et resultat.
Er du #MadeforAFDA?
Mens AFDA er en unik institusjon, henvender den seg til og legger til rette for flere intelligenser. Hvis vi refererer til Gardners flere intelligenstester – AFDAs mangfoldige spredning av valgfag/disipliner imøtekommer alle disse intelligensene. Hvem er du?
Hva gjør AFDA unik?
AFDA tilbyr et læringssystem som bruker et mangfoldig antall læringsstrategier og metoder som inkluderer stilltiende læring, læring ved tilnærming, samarbeidslæring, stillaslæring og læring gjennom sosialisering.
AFDAs lærings- og vurderingssystem imøtekommer det Howard Gardner raffinerte som "Multiple Intelligence's". Disse forskjellige intelligensene er:
- Visuelt-romlig
- Kroppslig-kinestetisk
- Musikalsk
- Mellommenneskelig
- Intrapersonlig
- Språklig
- Logisk-matematisk
De kreative næringene krever mangfoldig spesialisering (intelligens) som er i stand til å samarbeide på en økonomisk forsvarlig måte for å oppnå høye standarder for produksjon.
AFDA-studenter får muligheten til å utforske og oppdage deres evner og i forlengelsen av deres karrierevei.
AFDA bruker et læringssystem designet for å håndtere mulighetene og utfordringene i kunnskapsøkonomien og fremtiden. Det er et markedsrelatert læringssystem med fokus på publikum og målmarkedet.
Vi tilbyr et resultatbasert læringssystem som krever en praktisk tilnærming, med fokus på lederskap, kreativitet, innovasjon og entreprenørskap. Dette etterligner bransjen og foregår i et autentisk læringsmiljø.
AFDA fokuserer på målene til eleven.
AFDA-studenter skriver ikke tradisjonelle eksamener. Studentene vurderes på individuell basis og i team-/gruppefokusert forskning. En anvendelse av teori og forskning i opprettelse og utstilling av underholdningsinnhold eller i utvikling og inntektsgenerering av gründervirksomhet og forstyrrende teknologier er det som først og fremst utgjør vurdering ved AFDA.
AFDAs læringsprosess er svært effektiv og skaper et nettverk av dyktige kandidater som er i stand til å smi karriere innen underholdning, media og andre kreative næringer.

- Johannesburg
41 Frost Avenue, Auckland Park 2092 Johannesburg, South Africa, , Johannesburg
- Cape Town
18 Lower Scott Road, Observatory 7925 Cape Town, South Africa, , Cape Town
- Durban
2a Highdale Road, Glen Anil 4051 Durban, South Africa, , Durban
- Port Elizabeth
Gqeberha, 28 Bird Street, Central 6006, , Port Elizabeth
