
Master in
Master i utdanningsteknologi
Bahcesehir University

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Istanbul, Tyrkia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 12 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* Undervisningsavgift for studenter (Graduate programmer 1,5-2 år): $ 12,000 for program
Stipend
Introduksjon
Opplærings teknologi
- Programtittel: Opplærings teknologi
- Program Type: Engelsk - Avhandling
Programbeskrivelse
Gitt teknologiens økende innflytelse og økende krav er den informerte bruken av teknologi et must for å skape rike læringsmiljøer i K12, høyere utdanning, næringsliv og rådgivning. Utdanningsteknologi er en innovativ måte å designe, levere, legge til rette for og administrere utvalgte faglige innstillinger for elever i alle aldre, enten ansikt til ansikt, online eller begge deler.
Utdanningsteknologi Masterstudiet på Bahçeşehir University vil lære deg å integrere teori, forskning, kreativitet og problemløsning ferdigheter med en rekke nye teknologier for å forbedre ytelsen i ulike sammenhenger, inkludert utdanningsinstitusjoner og bedriftens trening klasserom.
Programmet tar sikte på en bred og dyp forståelse av praksis av instruksjonsdesign, visuell design, media design, interaksjonsdesign, multimedia utvikling, evaluering og forskning. Våre nyutdannede fortsetter å ta stillinger som teknologikoordinatorer eller administratorer, lærerledere, instruksjonsdesignere eller teknologer og spesialister på læreplanintegrasjon i dette feltet.
Opplærings teknologi - Programstruktur
Master of Science i utdanningsteknologi har en avhandling og en avhandling alternativ. Ikke-avhandlingsprogrammet består av 10 kurs og 1 prosjektkurs. Avhandlingsprogrammet består av 7 kurs, seminarer og avhandlinger. Valgfrie kurs tilbyr tilbud for studenter å spesialisere seg i områder som er egnet for karriereplanlegging i samsvar med deres ønsker.
Hvert må kurs er kun åpnet i løpet av perioden. Valgfag varierer i henhold til semester. Online valgfag er tilgjengelig på semesterbasis.
Varigheten av masterprogrammet i pedagogisk teknologi ikke-avhandling er 3 semestre. Avhandlingsprogrammets varighet er mellom 4 og 6 semestre. Studenter som ikke har fullført programmet innen fastsatt tid, vil bli avvist fra universitetet.
Kursene leveres vanligvis mellom kl. 19.00 og 22.00 på hverdager på Beşiktaş Campus. Det er ukentlige kurs så mange som antall kurs valgt som av semesteret.
Opplærings teknologi - Kursbeskrivelse
EDT5001 Opplærings teknologi, felt, teori og yrke
Dette kurset introduserer studenter av pedagogisk teknologi til feltet. Det er grunnleggende kurset i undervisningsteknologi. Kurset forsøker å dekke de fleste emnene i feltet. Det forsøker å introdusere feltet med historien, og kurset vil også dekke de nåværende trender og hvilken fremtid som vil bringe til feltet av pedagogisk teknologi
EDT5002 Forskningsmetoder i utdanning
Forskningsmetoder i undervisningsteknologi; forskningsproblemer; etikk og forskning; variabler og hypoteser; litteratur gjennomgang; prøvetaking; datainnsamling og instrumenter; gyldighet og pålitelighet; utarbeide et forskningsforslag.
EDT5003 Instruktjonsdesign
Systematisk tilnærming og modellering; instruksjonsdesign modeller; behov og problemanalyse; instruksjons- og ytelsesmiljø (elev, innhold og organisasjon) analyse; emneinnhold og oppgaveanalyse; bestemme tidligere kunnskaper og forhold angir instruksjonsmål skrive læringsmål; fastsette kriteriene for måling og evaluering instruksjons teorier og strategier; utvikle instruksjonsmaterialer; instruksjonssystem design.
EDT5004 Multimedia Design og produksjon i utdanning
Lærteorier (Behaviorism, Cognitivism, and Constructivism) brukes til multimedia design og utvikling; introduksjon og bruk av multimedia utviklingsverktøy; instruksjonsdesign for multimedia; evaluering av multimedieprodukter; design og utvikling av lyd- og visuelle materialer (animasjon, lyd, video og etc.); prinsipper for grensesnittdesign (bruk av animasjon, interaksjon, tilbakemelding, navigering, pakking og publisering).
EDT5005 Fjernundervisning: Teori, forskning og praksis
Innføring i fjernundervisning; instruksjonsmiljøer i fjernundervisning; fjernundervisningsteknologi; teknikker og metoder som brukes i planlegging, forberedelse og anvendelse av fjernundervisningsteknologi hovedbegreper i internettbruk Internett bruk i utdanning; Internettetikk (netiquette); læringsobjekter; internasjonale standarder for å lære objekter meta-data.
EDT5008 Avansert Instruksjonsdesign
Design, utvikle, administrere og evaluere opplæringsprogrammer; skaffe seg kunnskap, ferdigheter og evner som er nødvendige for å gi lederskap innen instruksjonsdesign undersøke ulike instruksjonsmodeller og deres tilhørende metoder, inkludert hurtig prototyping, å forstå hver modells relative styrker og ringe på det når og hvor det er situasjoner som oppstår.
EDT5009 Human Performance Technology
Studentene undersøker grunnleggende komponenter som øker ytelsen i læringssituasjonene eller på arbeidsplassen, behandler modeller, løsninger, praksisproblemer og fremtidige trender innen menneskelig ytelsesteknologi.
EDT5010 Voksenopplæring og informasjonsteknologi
Voksenpsykologi; voksen læring; Voksne holdninger til forandring; deres motstand mot forandring; prinsipper for voksenopplæring; informasjonsteknologi for voksne; planlegge, designe og gjennomføre IT-relaterte treningsprogrammer.
EDT5011 Internett-basert programmering
Programmeringsspråk for Internett; Introduksjon til Internett-programmering klient-server arkitektur; Webserveroppsett i henhold til programmeringsspråket (asp, php, .net, jsp, etc.); redaktører og forfattere for Internett-programmering og utvikling; Fungerer i Internett-programmering; server- og miljøvariabler; informasjonskapsler i Internett-programmering; HTTP-forespørslene og svarene sendes over Internett Administrere databasen via Internett utvikle en dynamisk webapplikasjon til utdanningsformål.
EDT5012 Statistisk dataanalyse
Grunnleggende statistiske begreper og metoder; (ved hjelp av statistisk programvare) koding og innlasting av data; lage tabeller og deres tolkninger; beskrivende statistikk og diagrammer; inferentiell statistikk; ikke-parametrisk statistikk.
EDT5013 Online samarbeidslæring
Teoretisk grunnlag for samarbeidslæring og online samarbeidslæring; online læringsprosesser, design, problemer og applikasjoner; Online samarbeidende læringsverktøy (elektronisk post, intranett, portaler, nettsamfunn, weblogger, oversikter, konferanser, forum, møterom, læringsledelse, flytskjema og informasjonsbehandling).
EDT5014 Game-Based Learning
Teoretisk grunnlag for spillbasert læring; læringsprosess i spillbaserte læringsmiljøer; rollen som digital media; spill som karakter av sosial læring; effekter av spill i læringsmiljøer; rollen som motivasjonsteorier knyttet til spill og spillernes stiler; motiverende og læringsfaktorer av eksisterende spill.
EDT5015 Teknologiledelse i organisasjoner
Teknologi og teknologi styring konsepter; teknologi livssyklus; de kritiske faktorene i styring av teknologi; forretnings- og teknologistrategi; konkurranseevne; teknologi planlegging og overføring av teknologi; teknologi oppkjøp og bruk; teknologisk innovasjonsprosess.
EDT5016 Grafisk design
Grafisk designprosess og prinsipper; kreativitet i grafisk design; de grunnleggende designelementene; applikasjonsområder av grafisk design (typografisk kommunikasjon, grafiske symboler - emblem, landemerke skilt, logoer og varemerker, visuell identitet design, plakat design); grunnleggende grafikk kunnskap (piksel dybde, komprimering, valg av bildeformat, oppløsning); grafisk design programvare (Photoshop, fyrverkeri, etc.); animasjon; animasjonsprinsipper i utdanning; og utvikle enkel animasjon ved hjelp av Adobe Flash.
EDT5017 Educational Video
Hele prosessen med å utvikle instruksjonsvideo, fra konsept til ferdig prosjekt; oppgaver (melding definisjon, scriptwriting, storyboarding, produksjon, redigering etter produksjon og evaluering); drift av digitale videokameraer; produksjon personell; medium krav; belysning; lyd; og digital redigering programvarepakke.
EDT5019 IKT i utdanning
EDT 5019, IKT i utdanning er et opplæringsnivå som dekker teorier, rammer og praksiser av datastyrt og nettbasert applikasjon i ulike instruksjonsinnstillinger, paradigmer, teorier og forskning angående bruk av teknologier i undervisning. Gjennom hele kurset vil vi utforske diverse teknologiske alternativer og deres gjennomføring i undervisning og læring. De første ukene av kurset vil forberede deg med grunnleggende informasjon innen datastøttet undervisning, mens resten av kurset vil kombinere forskning og praktisk informasjon i å undervise ulike områder og ferdigheter med CAI teknologier. I dette kurset vil studentene også få praktisk erfaring i pedagogiske applikasjoner av datamaskiner, inkludert bruk og evaluering av ulike programvare, nettsteder og Web 2.0-verktøy.
EDT5887 Seminar
Presentasjon og diskusjon av studier, utviklinger, eksisterende problemer og mulige løsninger innen undervisningsteknologi.
EDT5888-1 Avhandling
Målet med kurset er å gjøre kandidatstudenter som skal skrive en avhandling på forskningsområdet de har bestemt seg for å lage en foreløpig studie. Målet er å få studentene til å skrive et forslag om det valgte problemet innen en bestemt tidsramme. For å få studentene til å identifisere et forskningsemne og skrive et forslag på det valgte fagfeltet.
EDT5888-2 Avhandling
Målet med kurset er å gjøre kandidatstudenter som skal skrive en avhandling på forskningsområdet de har bestemt seg for å lage en foreløpig studie. Målet er å få studentene til å skrive et forslag om det valgte problemet innen en bestemt tidsramme. For å få studentene til å identifisere et forskningsemne og skrive et forslag på det valgte fagfeltet.
Opptakskrav
For tyrkiske kandidater

*** Kandidater som søker masterstudiet i pedagogisk teknologi, er ikke pålagt å ta vitenskapelige forberedelseskurser.
For internasjonale kandidater

*** Kandidater som søker masterstudiet i pedagogisk teknologi, er ikke pålagt å ta vitenskapelige forberedelseskurser.


