
Gastronomisk markedsføring og digital ledelse: Gastronomisk markedsføring
L'Hospitalet de Llobregat, Spania
VARIGHET
12 Months
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 8 100 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Gastronomisk markedsføring og digital ledelse: Gastronomisk markedsføring til den økende etterspørselen etter effektive kommunikasjonsstrategier og eksklusive opplevelser innen det kulinariske feltet. I et miljø der oppsøking, kundeforståelse og skape unike opplevelser har blitt avgjørende for gastronomiske prosjekter, står dette programmet som et fyrtårn av kunnskap og spesialiserte markedsføringsferdigheter.
Kjernen i programmet ligger i opplæring av fagfolk som er i stand til å lage og gjennomføre kommunikasjonsstrategier, spesielt tilpasset gastronomiske prosjekter. Fra restauranter til kulturinstitusjoner vektlegges overføring av verdier og kultur i den kulinariske sfæren.
Under en strategisk visjon om global rekkevidde, gir mastergraden solid opplæring i spesifikk retning, og adresserer gjeldende trender knyttet til gastronomiens verden. Ledet av Diego Coquillat, en anerkjent konsulent og rådgiver innen innovasjon, digitalisering og nye teknologier for restaurantkjeder, uavhengige restauranter og kokker, er programmet basert på erfaringene fra mer enn 300 publiserte artikler om transformasjonen digital og teknologisk i sektor.
I dag er det et stort behov for de mangfoldige gastronomiske prosjektene og nyopprettede restaurantbedriftene for å kommunisere, formidle, kjenne kunden og skape unike og eksklusive opplevelser for publikum.
Hovedmålet med Master er å trene fagfolk i markedsføringsferdigheter og teknikker som er i stand til å skape, designe og implementere kommunikasjonsstrategier for gastronomiske prosjekter, samt overføre verdier og kultur i kulinariske selskaper: fra restauranter til kulturfremmende sentre.
Programmet er utviklet med en internasjonal strategisk visjon, samt omfattende opplæring i spesifikk og samtidig flerbruksretning som tar for seg aktuelle trender knyttet til gastronomi.
Mål for mastergraden i gastronomisk markedsføring og digital ledelse
Generelle mål
Hovedmålet med Master in Gastronomic Marketing and Digital Management er å trene fagfolk i design, karakterisering og differensiering av en gastronomisk merkevare brukt på digitaliseringen av vår tidsalder. Dette programmet tar også sikte på å dekke produksjonen av en unik opplevelse for vår klient i alle aspekter som omdømme, markedsføring eller etablering av rom.
Spesifikke mål
Master i gastronomisk markedsføring og digital ledelse vil tillate deg å:
- Spesialiser deg og kjenn tidligere, nåværende og fremtidige gastronomiske og digitale trender og deres forskjellige kanaler ved å bruke innovasjon.
- Tren deg selv til å lage nye gastronomiske tilbud både online og offline.
- Bygg en global merkevare og gjennomfør dens materialisering, så vel som aspekter som publikum, markedsføringsformater for å bruke det til et gastronomisk prosjekt.
- Profesjonaliser deg selv med nye digitale markedsføringsteknologier: Google, søkemotorer, RRSS, reservasjoner, SEM, SEO og ROI.
- Lær om nye forretningsmodeller basert på ulike gjeldende parametere.
- Tren deg selv til å skape unike gastronomiske opplevelser med mål om å oppnå bedre resultater.
- Tilegne seg kunnskap om operativ ledelse i gastronomisk sektor, samt endringsledelse, kunnskap innen HR og optimalisere god kostnadskontroll.
Opptak
Læreplan
Módulo 1
Innovación Y Ofertas Gastronómicas
- Innovación Y Tendencias Comunicativas en La Gastronomía
*En esta asignatura el alumnado participará en primera persona en la investigación y selección de los The Best Digital Restaurants Awards por el equipo de Diego Coquillat donde anualmente se premian las mejores iniciativas
¿Hacia dónde está evolucionando el sector gastronómico en lo que se refiere al producto? ¿Cómo interacciona con los nuevos modelos digitales de comunicación y distribución? ¿Cuáles son las nuevas tendencias? En esta asignatura aprenderás a dar respuesta a las preguntas que presenta el sector gastronómico hoy en día.
- Ofertas Gastronómicas Digitales
La forma en qué comemos y lo que esperamos de un producto gastronómico se modela en función del canal de distribución. Esta asignatura te explicará cómo el desarrollo del producto gastronómico se adapta al canal digital de distribución y enseña cómo hacerlo poniendo ejemplos reales donde se muestran casos de éxito.
Módulo 2
Marketing Y Reputación
- Construcción De Marca
¿Qué es marketing, cómo se aplica, cómo se construye una marca global, cómo se materializa, cómo se relaciona, cómo se construyen audiencias, cómo se hacen las segmentaciones para después aplicarlo a un proyecto gastronómico?
- Reputación
Nuestro alumnado aprenderá por qué es importante mantener la reputación online y cómo se gestiona. Así como a analizar y desarrollar proyecto vinculado a la identidad de marca, posicionamiento y reputación. También se abordará las crisis de reputación y cómo gestionarlas.
Módulo 3
¿cómo Llegamos a Nuestros Clientes?
- Análisis Digital
Las nuevas tecnologías nos permiten obtener información actualizada sobre tendencias y comportamientos alimentarios. A raíz de esta información pueden establecerse procesos de comercialización mucho más eficientes si se desarrolla un pensamiento analítico que interprete las distintas fuentes de datos digitales para generar campañas y optimizar la segmentación en el ámbito gastronómico.