Master in
Master i grafisk kommunikasjonsdesign
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 740 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Dette masterprogrammet trener internasjonale og kreative profiler innen grafisk design og visuell kommunikasjonspraksis ved å bruke et digitalt og et helt moderne perspektiv som inkluderer de mest forstyrrende konseptene.
Oppbyggingen av læreplanen er både kunstnerisk og teknisk, med en individualisert oppfølging og en global pedagogisk visjon, hvor reelle caser og bedriften er vesentlig i programmets utvikling.
Klasserommet er designet som et rom for forskning, eksperimentering, innovasjon og entreprenørskap, med et betydelig antall workshops utført av ulike fagpersoner fra sektoren.
Mastergraden hjelper til med å forstå, konseptualisere og designe digitale grafiske kommunikasjonsløsninger fra et funksjonelt perspektiv, og alltid oppmuntre til kreativitet og individuell uttrykk for den kreative praksisen med en strategisk faglig støtte.
Studiet retter seg mot bachelorstudenter og studenter ved andre universitetsstudier knyttet til verden av design, visuell kunst, kreativitet, foto, illustrasjon, reklame og kommunikasjon.
Det er også rettet mot fagfolk med tidligere erfaring, grafisk design programvare ferdigheter, og en portefølje relatert til grafisk design og visuell kommunikasjon.
Læreplan
Pensum
De fem hovedelementene i mastergraden er: ideen og konseptualiseringen av et digitalt prosjekt; designe programvareverktøy og ferdigheter så vel som deres forhold til typologien til hvert prosjekt; prosjektpraksis basert på ulike typer kommersielle oppdrag; forskning og utvikling av en strategi fokusert på brukerne og digitale grensesnitt de bruker; og kapasitet til å kommunisere prosjektet med gründerverdier.
Kursmetodikken inkluderer klasser med teoretisk og praktisk formalisering, gjesteforelesninger, kreasjons- og innovasjonsverksteder, gruppetreningsopplæringer og individuelle veiledninger med fokus på sluttprosjektet.
Lærings- og evalueringsaktiviteter vil bli utført gjennom skriftlig og videoinnhold, opplesninger, casestudier, gruppeworkshops, individuelle og gruppearbeid, semiprofesjonelle oppgaver, reelle caser med inviterte bedrifter og muntlige presentasjoner. I tillegg vil studentene få tilgang til et felles digitalt miljø (Virtual Campus) som oppbevaringssted for klassene.
Oppbygging av pensum:
- Modul 1 - Grunnleggende om grafisk design
- Modul 2 - Digitale grafiske verktøy
- Modul 3 - Merkevarebygging og digital strategi
- Modul 4 - Prosjekter
- Modul 5 - Kommunikasjon og ledelse
- Modul 6 - Profesjonelle verksteder
- Modul 7 - Masteravslutningsprosjekt
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
- Grafisk design og audiovisuelle designstudioer
- Strategi design og digitale prosjekter studioer
- Kommunikasjons- og markedsavdelinger
- Kreativitets- og brukeropplevelsesbyråer
- Reklame- og kommunikasjonsbyråer
- Frilansprofiler med prosjekter knyttet til grafisk og audiovisuelt design