Master i audiovisuell innovasjon og interaktive miljøer
Barcelona, Spania
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 9 550
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Utvikle interaktive audiovisuelle miljøer og opplevelser for rekreasjons-, kultur-, utstillings- og/eller kommersielle rom som genererer unike følelser for brukerne.
Behovet for teknikere og kreative som forstår interaktive medier og generativt språk ; som kan se og forstå mulighetene og grensene for teknologi som et kreativt og narrativt verktøy ; og som vet hvordan de skal foreslå og lage prosjekter eller prototyper som gjør bruk av slike muligheter og validerer ideene deres.
Denne mastergraden i audiovisuell innovasjon og interaktive miljøer er sammensatt av fire sammenhengende tematiske moduler som omhandler disipliner og temaer for visuell kultur ; kunst og nye medier ; sanntids video ; off-screen audiovisuelle; bevegelsesgrafikk ; generativ grafikk; fysisk interaksjonsdesign ; håndgripelig interaksjon; design av interaksjonssystemer; interaktiv fortelling; generativ lyd ; musikalsk komposisjon og lyddesign ; elektronisk prototyping ; design, kontroll og simulering av lys ; digital produksjon; wearables ; virtuell virkelighet ; matematikk og fysikk for audiovisuelle...
Studentene må utvikle et mastergradsavslutningsprosjekt der den ervervede kunnskapen brukes for å demonstrere at de har mestret disse tekniske og kreative ferdighetene med tilstrekkelig grad av audiovisuell og/eller interaktiv innovasjon, og bestemme gjennomførbarheten av prosjektet (budsjett, subsidier) og dets posisjonering (kunstmarked, institusjoner, festivaler).
Denne mastergraden er rettet mot audiovisuelle studenter fra alle disipliner (regissører, produsenter, lysingeniører, lydsporskapere og lyddesignere, samt programmerere, animatører og grafiske designere generelt), audiovisuell kommunikasjon, kunst og designstudenter som er interessert i teknologi, nye medier og interaktivitet; samt fagfolk og ingeniørstudenter som ønsker å tilegne seg en dypere forståelse av kreativitet i digitale audiovisuelle medier og interaksjon og ønsker å utvide sin visuelle og estetiske kultur. Kurset er også ment for fagfolk innen arkitektur, interiørdesign og scenografi og studenter som er interessert i å inkorporere teknologi og nye audiovisuelle medier i rommet, og for kunstnere fra alle disipliner som søker et nytt felt for eksperimentering innen teknologi og audiovisuelle medier.
* Bærbar datamaskin kreves.
Læreplan
- Modul 1 – Teoretisk grunnlag for de nye mediene
- Modul 2 – Audiovisuell innovasjon
- Modul 3 – Samhandling
- Modul 4 – Mastergradsavslutningsprosjekt
Karrieremuligheter
- Kreativ leder.
- Kunst direktør.
- Programmerer.
- Kurator eller designer (visuelt og/eller lyd) som spesialiserer seg på audiovisuelle show, interaktive installasjoner, audiovisuelle instrumenter, digital scenografi, kreativ programmering, elektroakustisk musikkkomposisjon, digital kunst, interaktive og bærbare produkter, interaktiv digital interiørdesign og vindusdressing, generativ design, museografi.