Keystone logo
© BESIGN The Sustainable Design School
BESIGN The Sustainable Design School

BESIGN The Sustainable Design School

BESIGN The Sustainable Design School

Kunngjøringer

Introduksjon

Bli med på vår åpen dag 9. mars - Registrer deg her

Den internasjonale designskolen i bærekraftig innovasjon for menneskelige løsninger

BESIGN The Sustainable Design School - The Design School in Sustainable Innovation

Grunnlagt i 2013, BESIGN The Sustainable Design School er en internasjonal etablering av høyere utdanning dedikert til bærekraftig design og innovasjon for mennesker.

Et ord fra gründerne:



«En sterk felles overbevisning har ledet vårt arbeid med å grunnlegge BESIGN The Sustainable Design School: De dyptgripende endringene som skjer i verden i dag krever at vi nærmer oss innovasjon på en helt annen, radikal måte. Ved å dele våre gjensidige pedagogiske og faglige erfaringer, er vi overbevist om at: Design, som et middel til å tenke, spiller en viktig rolle i ny, bærekraftig innovasjon for alle.

Målene for bærekraftig utvikling

BESIGN The Sustainable Design School følger de 17 Sustainable Development Goals som et kreativt verktøy.

En tverrgående læreplan med mange tverrfaglige oppføringer

Vi privilegerer integreringsprosessen basert på utveksling og personlige ferdigheter. Vår prioritet: er å bli kjent med deg og verdsette dine talenter.

Internasjonalt - Internasjonale børser

BESIGN The Sustainable Design School er medlem av Cumulus Association, et internasjonalt nettverk som omgrupperer 280 designskoler og universiteter over hele verden.

  • Université de Buenos Aires, Faculté de l'Architecture, du Design et de l'Urbanisme (UBA - FADU) - Argentina
  • Universidad de Ciencias y Artes de América Latina (UCAL) - Peru
  • Srishti Institute of Art, Design & Technology - India
  • Ringling College of Art & Design - USA
  • Özyegin University - Tyrkia
  • Tbilissi State Academy - Georgia
  • Universita degli studi della campania luigi vanvitelli - Italia
  • Jiangnan University - Kina
  • Universidad del desarrollo (UDD) - Chile
  • HIT Holon Institute of Technology - Israel
  • Université de Montréal - Canada
  • Universitetet i Shizuoka - Japan
  • UPES - India

Yrkeserfaring - Partnerskapsprosjekter

Fra det første året av studiene dine "lærer du ved å gjøre" i sammenheng med profesjonelle partnerskap.

« Disse store selskapene kommer for å jobbe med studentene våre fordi de har en intuitiv visjon om morgendagen, de lever allerede med kunnskapen og deler av morgendagens økonomier, de er født i en digital verden, og de ønsker å hjelpe andre i en ansvarlig måte! »
Maurille Larivière

Prosjekter - Hva er de?

De profesjonelle prosjektene som implementeres hvert år tillater en ny generasjon kreative, nysgjerrige studenter som er bekymret for verden.

Fase 1 - Kort og problematisk
Møte med representanter for partnerselskapet er et sentralt punkt. I løpet av denne utvekslingen blir studentene introdusert for prosjektet, identifiserer behovene, finjusterer kortene og legger utkast til perspektivstrategier.

Fase 2 - Analyse
Sekvensene med forskning og fordypningsøkter lar studentene integrere behovene til selskapet på den ene siden og definere essensielle personer for strategisk refleksjon på den andre - inkludering av bærekraftige utviklingsmål knyttet til prosjektet.

Fase 3 - Ideer
Denne fasen tillater generering av et stort spekter av innovative ideer, fra de mest utopiske til de mest konkrete. Ideasjon vil lede elevene til å finne konseptuelle svar.

Fase 4 - Realisering De utvalgte ideene blir analysert, omarbeidet og tegnet av studentene for å validere deres relevans for fremtidige brukere.
Ved å bruke modeller (3D digital visuell representasjon) og prototyping (funksjonell og dynamisk mock-up), gir studentene et reelt, visuelt aspekt til de validerte løsningene.

Fase 5 - Prototyping
Alle arbeidsfasene er formalisert og illustrert av ulike fysiske og digitale medier. Målet er å forklare bedriften refleksjonen som er gjennomført, de inntatte standpunktene og resultatene av prosjektet.

Med nye innovative metoder:

  • «Design Thinking»
  • Frugal innovation
  • Livssyklusanalyse, Eco-Conception, Biomimicry Knowledge of Design ®
  • 17 Mål for bærekraftig utvikling

Våre institusjonelle partnere

232415_232377_image-Feb-27-2024-12-18-53-8704-PM1.png

Campus funksjoner

BESIGN The Sustainable Design School, som ligger på en privilegert plass i Cagnes-sur-Mer i hjertet av Côte d'Azur, tilbyr et campus på 2000 m utstyrt med: et datalaboratorium, modellverksted, musikkstudio, fotografistudio, kreativitetsrom, felles hage, terrasser .

Samarbeid med FabLab ECOLAB Côte d'Azur (3D-skrivere, laserskjærere, 3D-skannere) lar elevene lage objekter for designprosjektene sine.

  • Universitet: Medlem av Université Côte d'Azur (UCA), våre studenter har tilgang til forsknings- og doktorgradskurs, samt akademisk utveksling med andre medlemmer av UCA.
  • Opptak: Etter søknad (påmeldingsmappe, identitetskort, skoleresultater, mappe) og individuelt intervju.
  • Finansiering: Økonomisk støtte er tilgjengelig gjennom " BESIGN The Sustainable Design School Venner"-fondet.

    Opptak

    Bli med oss

    Mangfoldet til studentene, fra ulike bakgrunner og studieretninger, bidrar til bærekraftig innovasjon og dens praksis.

    I dag står vi overfor viktige spørsmål angående den levedyktige utviklingen av planeten vår. Endringer er ikke bare nødvendige, men uunngåelige for å la oss alle leve under akseptable forhold. For å svare på disse spørsmålene må fantasi og innovasjon vektlegges. Våre studenter kan handle på disse utrolige mulighetene.

    For best mulig å håndtere kompleksiteten til aktuelle verdensproblemer, tilbyr BESIGN The Sustainable Design School et program som er tverrgående, internasjonalt og tverrfaglig. Pedagogikken omsettes i praksis gjennom konkrete prosjekter sendt inn av virksomheter som deler våre verdier.

    Alumnistatistikk

    Studentuttalelser

    Steder

    • Nice

      Nice, Frankrike

    Spørsmål