
MA in
MA i Emerging Media Studies Boston University - College of Communication

Introduksjon
Informasjon kommer til oss raskere, fra alle retninger, gjennom medieformer som ikke eksisterte for et tiår siden. Hvordan holder du deg foran?
STEM-kvalifisert. Ingen GRE nødvendig.
Boston University Master of Arts in Emerging Media Studies er landets første graduate-program i fremvoksende medier og den kritiske rollen det spiller i det daglige moderne liv. Den tilbyr 10 måneder med praktisk og teoretisk instruksjon som dekker menneskelig atferd, analyse av sosiale medier, organisasjonskommunikasjon og Big Data.
Som student av fremvoksende medier, analyserer du verden av fremvoksende medier ved å bruke den nyeste forskningen og ideene om nye teknologier og tjenester, analytiske teknikker for sosiale medier og rollen til offentlig politikk i ny kommunikasjonsteknologi. Emerging Media Studies ved COM integrerer kurs med forskningserfaring, og kulminerer i en konferanse der studentene presenterer sin forskning og utveksler synspunkter med jevnaldrende og ledere på feltet. Du hjelper også virkelige kunder med å løse forretnings- og samfunnsutfordringer gjennom et semesterlangt forskningsprosjekt.
Studenter som får sin MS i Emerging Media Studies drar med banebrytende ideer, løsninger på reelle medieutfordringer og en portefølje for å bevise det. Du vil bli med i et globalt alumninettverk som ryster opp medielandskapet rundt om i verden. COM-kandidater er svært ettertraktet for en rekke karrierer innen teknologiindustrien og datavitenskap, så vel som kreative medier, markedsføring og PR-firmaer. Andre forfølger muligheter til å fortsette til Ph.D. programmer.
Ledende forskere og tenkere
EMS-studenter blir undervist og veiledet av ledende forskere og tenkere på feltet. Fakultetet benytter seg fullt ut av de mest avanserte teoriene og metodene for å undersøke kommunikasjonsfenomener – fra sosiale medier, strømmeinnhold og AR/VR til Big Data og AI. De bringer denne kunnskapen inn i klasserommet med lett forståelige tilnærminger.
Under fakultetsveiledning lærer studentene hvordan man utfører og analyserer samfunnsvitenskapelig forskning angående alle typer nye medier og hvordan man bruker disse ferdighetene på de presserende problemene som industrien, myndighetene og andre felt står overfor.
Praktisk læring
COM-studenter gjør seg klare for karrierer ved å brette opp ermene for praktisk forskning. Gjennom prosjektdeltakelse trenes du i menneskelige relasjoner og lederegenskaper.
Alle EMS-studenter deltar i et utvidet gruppeforskningsprosjekt, en unik komponent av programmet som blander praktiske ferdigheter med samfunnsvitenskapelig innsikt. Som en del av et team tar du på deg en medieutfordring fra en ekte klient, og tar opp problemet gjennom forskning, analyser og kritisk tenkning. Prosjekter kan for eksempel hjelpe en lokal ideell organisasjon som ønsker å bygge fellesskapsbevissthet eller en medieoppstart som prøver å identifisere potensielle brukere. Med veiledning fra fakultetet lærer du prosessene og håndverket innen forskning og analyse, før du presenterer funnene og løsningene dine i en sluttrapport.
Alle Emerging Media Studies-studenter bidrar til COMs årlige #ScreentimeBU-konferanse, en mulighet til å presentere sin forskning innen digital kommunikasjon og samfunn, samt utveksle synspunkter med jevnaldrende og feltledere om viktige samtidsspørsmål. Ved å vise frem fruktene av forskningen din, vil du dele ideene dine med allmennheten og industriledere. I tillegg gir konferansen en mulighet for deg til å utvikle dine offentlige kommunikasjonsevner og motta innspill fra bransjeeksperter i en profesjonell setting.
EMS-studenter drar også nytte av forskningsmuligheter ved COMs Communication Research Center, COMs primære forskningsknutepunkt, og den toppmoderne teknologien som tilbys ved Zimmerman Family Social Activation Center, som gir dybdeanalyse av sosiale medier til fingerspissene.
Formålsdrevet
COM skiller seg ut fra våre jevnaldrende. Fakultetet vårt tilbyr en blanding av forskere og praktikere som støtter en tverrfaglig, praktisk tilnærming til læring. Vår beliggenhet ligger i hjertet av en elektrisk, medievante by.
Men det kan være COMs felles verdier som betyr mest. Vi tror at kommunikasjon krever mangfold, kritisk tenkning og kreative uttrykk. Vi tror at kommunikasjon må være forankret i sannhet, autentisitet, effektivitet og hensikt. Vi tror at kommunikasjon bygger forståelse blant mennesker og på tvers av samfunnet.