
MSc in
MS in Media Ventures - Media Innovation Boston University - College of Communication

Introduksjon
Kanskje du har den neste morderappen, eller kanskje du ønsker å ta en tradisjonell industrileder til neste nivå. Uansett, er du klar til å skape medienes fremtid?
Ingen GRE nødvendig.
Boston University Master of Science in Media Ventures lærer deg ferdighetene, strategien og prosessen med å utvikle ideene dine for å bygge en vellykket karriere - og skape medienes fremtid underveis.
Tross alt tilhører fremtiden innovatørene. Drømmerne er også gjørere. Det starter med kreativitet ved konvergensen mellom media og teknologi. Ideer som ikke bare krysser plattformer, men forutser nye.
Men det betyr også å vite hvordan man skal bruke disse ideene. Det er det å være en doer handler om. Og det er det MS i Media Ventures handler om også.
Ett år, to kyster
Som en del av programmet vil du få muligheten til å gjennomføre to praksisplasser hos oppstartsbedrifter eller tradisjonelle mediebedrifter. Du vil få avgjørende erfaring fra den virkelige verden og et nettverk av bransjekontakter.
MS in Media Ventures-programmet tar 12 måneder over tre semestre å fullføre. Tilbring høsten i Boston, ta kurs, finpusse innovasjonsevnene dine og utvikle oppgaveprosjektet ditt. Om våren drar du til Los Angeles for å oppleve innovasjon i underholdningsindustrien. I løpet av sommersemesteret gjennomfører alle Media Ventures-studenter et internship og får bransjekontakter i Los Angeles.
Dette er ikke noe passivt program. MS in Media Ventures pensum er designet av ledende medieledere, og er veldig praktisk og karriereorientert.
Start med en idé og bygg den ut i løpet av programmet. Lær prosessen med å ta en idé fra konsept til marked. Deretter kan du presentere det for et panel av ledende medieledere og gründere. Media Ventures-fakultetet, COM-alumner og biz-kyndige mentorer veileder deg gjennom prosessen, én til én.
Program med et blikk
Hva vil du lære:
- Strategier for å bringe nye ideer til mediemarkedet.
- Hvordan bruke innhold og teknologi til å skape noe originalt og lønnsomt.
- Praktiske gründerverktøy er nødvendig for å teste og foredle et nytt venturekonsept eller eksisterende produktinnovasjon.
Kursene inkluderer:
- Skaper nye ideer
- Media i evolusjonen
- Mediepengestien
- Kommunikasjonsforskning
- Underholdningskampanje og markedsføring på flere plattformer
- Underholdning og Media Speaker Series
- Graduate Seminar
- Media Ventures oppgaveprosjekt
- To praksiskurs
Klar til å følge i fotsporene til alums som jobber i strategiske, kreative stillinger på steder som Hulu, Apple, YouTube, Bloomberg, Twitter og Pluto TV? Få kunnskapen, ferdighetene og selvtilliten til å starte neste fase av karrieren din.
Mer enn 95 % av COM-studentene jobber i jobber relatert til graden deres.
Formålsdrevet
COM skiller seg ut fra våre jevnaldrende. Fakultetet vårt tilbyr en blanding av forskere og praktikere som støtter en tverrfaglig, praktisk tilnærming til læring. Vår beliggenhet ligger i hjertet av en elektrisk, medievante by.
Men det kan være COMs felles verdier som betyr mest. Vi tror at kommunikasjon krever mangfold, kritisk tenkning og kreative uttrykk. Vi tror at kommunikasjon må være forankret i sannhet, autentisitet, effektivitet og hensikt. Vi tror at kommunikasjon bygger forståelse blant mennesker og på tvers av samfunnet.