Master i spillteknologi
Breda, Nederland
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
01 Jun 2024
TIDLIGSTE STARTDATO
02 Sep 2024
STUDIEAVGIFT
EUR 2 530 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* institusjonsavgiften er €15 200
Introduksjon
Praktiske løsninger i spillindustrien
Jobber du i spillindustrien, for eksempel innen spillkunst, spilldesign eller spillutvikling og vil du fordype deg videre i spillteknologi ved hjelp av forskning? Du kan gjøre det i Master Game Game Technology. I løpet av denne masteren vil du bruke et år på å jobbe med forskningsprosjektet ditt, slik at du kan utforske emnet i dybden og gi et meningsfullt bidrag til utviklingen av spillteknologi og digital spillteknologi.
Før du starter studiene, vil du skrive et prosjektforslag som oppsummerer forskningsideene dine. Som 'spillmester' er du selvfølgelig i ledelsen, men vi kaster deg ikke inn i den dype enden med en gang. Du vil få en modell som du kan skrive dette prosjektforslaget med, og veilederen din vil hjelpe deg med den endelige utformingen av prosjektet ditt.
Opptak
Oppdagelsesdag
Vennligst besøk lenken for mer informasjon
Læreplan
Nyutdannede på masternivå med spesialkompetanse i å forske på og løse aktuelle problemstillinger knyttet til innholdet, skapelsen og kulturen til videospill er etterspurt i bransjen. Har du lyst til å studere vitenskapelig litteratur og se etter måter å utvikle praktiske applikasjoner på? Som det skjer, gir det eksisterende gapet mellom vitenskapelige teorier og relevante applikasjoner mange muligheter til å gjøre det.
Denne mastergraden i spillteknologi er en flott mulighet for alle som ønsker å få de svært ettertraktede forskningsferdighetene som industrien fokuserer på mer og mer, samtidig som de blir en ekspert på det valgte feltet, enten det er kunst, design eller programmering .
Fokus
Master Game Technology fokuserer på å legge til rette for din vekst innen forskning og utvikling med støtte fra industripartnere og ekspertforelesere fra spillindustrien. Opplæring i forskningsmetoder lar deg utvikle dyp innsikt i ditt valgte område av spillutvikling.
Håndverk
Personalet til Master Game Technology består av bransjeveteraner, utdannet på master- eller PhD-nivå. Dette sikrer et praktisk fokus, realistiske oppdrag, et stort internasjonalt industrinettverk og kunnskap som er direkte anvendelig for moderne spillutvikling, sammen med veiledere som forstår akademisk strenghet.
Gjestelesninger
Gjennom hele kurset vil du kunne delta på gjesteforelesninger fra en rekke eksperter som dekker nåværende og fremtidig forskningspraksis i spillstudioer og akademia. Dette sikrer eksponering for oppdatert kunnskap. Det lar deg også øke ditt profesjonelle nettverk før du går inn i bransjen.
Du vil også kunne delta og undervise på bachelorkursene, dele kunnskapen din med våre bachelorstudenter og finne en pool av spente deltakere til forskningen din.
Forskningsområder
Du kan gå inn i programmet med forskningsforslaget ditt som beskriver forskningsområdet du ønsker å jobbe i, samt dine nåværende ferdigheter og erfaring innen det feltet. Forskningsområder programmet vårt viser sterk ekspertise innen inkluderer prosessuell innholdsgenerering, dyp læring, animasjon, grafikk, gjengivelse, utvikling og produksjonspipelines, forbedrede brettspill, spilleropplevelse og data.
Eksempler på papirer
Noen ganger kan det være vanskelig å visualisere hvordan du kan forske i din sektor. Er forskning i kunst mulig? Hva slags data kan et design- og produksjonspapir gi? Hva er noen interessante utviklinger innen programmeringsrelaterte felt?
Her finner du noen eksempler på artikler skrevet i Master Game Technology, delt inn i våre tre disipliner.
Kursdetaljer
Programmet er bygget opp i fire blokker som hver består av ti uker. På slutten av hver blokk presenterer du arbeidet ditt og fremdriften blir evaluert. Arbeidet involverer både en forskningsoppgave og praktisk utvikling av gjenstander som lar deg samle data og bevise anvendelsen av forskningen din.
Blokk A: Konsept (15 studiepoeng)
I løpet av denne første blokken vil du finjustere emnet du ønsker og formulere forskningsspørsmålet ditt. Du vil også lære hvordan du takler oppgaven din og gjør din litteraturgjennomgang slik at du vet nøyaktig hva som er skrevet om emnet ditt.
Blokk B: Forproduksjon (15 studiepoeng)
I løpet av den andre blokken vil du beskrive og planlegge forskningen din og gjøre dine første tester for å sjekke prosessen.
Blokk C: Produksjon (15 studiepoeng)
I denne blokken skal du utføre undersøkelser, samle inn data og tolke dem. Avhandlingen din samles, og du kan se hvordan det første forskningsspørsmålet ditt kan besvares.
Blokk D: Utgivelse (15 studiepoeng)
Til slutt er det på tide å legge siste hånd på arbeidet ditt og dele kunnskapen din med verden ved å publisere papiret ditt.
Årelang eksamen
Du vil ha et helt år på deg til å jobbe med et spesifikt tema basert på forslaget ditt. Selvfølgelig vil vi hjelpe deg med å finne et forskningsspørsmål som lar deg utforske det emnet i dybden, og alle vurderingene dine er relatert til den forskningen og arbeidet som er levert.
Forskning og utvikling
Vi tilbyr kurs om en rekke grunnleggende forsknings- og utviklingsemner. Du deltar på kurs som dekker generelle forskningsmetodikker, spillrelatert forskning, og også presentasjonsferdigheter og oppgaveskriving. Læreplanen har satt opp sesjoner for kritikk, diskusjoner og debatter der studentene presenterer prosjektfremdriften og undersøker hverandres beslutninger og tilnærminger.
Selvstyrt læring
Vi ønsker at du tar eierskap og ansvar for læringen din. Vi fremmer sterkt innovasjon, muligens i nye eller ukjente miljøer, og ofte med et faktisk produkt eller sett med prototyper og et proof of concept i tankene.
Individuelt tilsyn
Du vil få tildelt en individuell veileder med tilknytning til ditt forskningsfelt. Ytterligere støtte er tilgjengelig gjennom tilgang til forskere og spesialister innen ethvert relevant område av spillutvikling.
Bransjens engasjement
Vi har stort fokus på å samarbeide med bransjen. Bransjen er med på å gjennomgå ditt inntaksoppdrag, noe som kan føre til oppdrag av en bransjeveileder. I løpet av året inviteres bransjen til presentasjoner og postersesjoner som skaper verdifulle øyeblikk for tilbakemeldinger.
Studiebelastning og coaching
Master Game Technology er et ettårig heltidsprogram. Samlet studiemengde er 60 studiepoeng. For å gi deg en idé: 1 studiepoeng tilsvarer 28 studietimer. For dette kurset forventes det at du legger ned 40 timers arbeid hver uke.
Vi tilbyr deg et mindre studiemiljø da antall studenter involvert i masterstudiet er begrenset. For spørsmål om innholdet i programmet kan forelesere lett nås. I tillegg er masterkoordinator tilgjengelig for å hjelpe til med daglige problemstillinger. Dersom du ønsker å diskutere personlige problemer som kan påvirke livet ditt som student, kan du kontakte studieveilederen.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Master Game Technology forbereder deg til fremtidige stillinger som spesialist innen kunst, programmering eller design. Disse stillingene er ingen startnivåjobber. Et par års arbeidserfaring innen spillindustrien er avgjørende. Med Master Game Technology, der du tilegner deg solid akademisk og anvendt kunnskap, kan du oppnå disse stillingene raskere.
Etter endt utdanning har du rett til graden Master of Science.
Hvorfor studere ved Breda University of Applied Sciences
- Programmet er utviklet i samarbeid med den internasjonale spillindustrien
- Internasjonalt team av forelesere og fagfolk fra hele feltet av spillutvikling
- Årelang eksamen, selvstyrt læring og individuell coaching