
MSc in
MS I MEDIAVENTURER Boston University College of Communication

Stipend
Introduksjon
Fremtiden tilhører innovatørene - Drømmerne som også gjør. Det starter med kreativitet ved konvergens av media og teknologi. Ideer som ikke bare krysser plattformer, men forutse nye.
Men det betyr også å vite hvordan du kan bruke disse ideene. Det er det å være gjører om. Og hva Master i Media Ventures handler om: fakultetet vårt lærer deg ferdigheter, strategi og prosess for å utvikle ideene dine for å bygge en vellykket karriere.
Så om du har neste killer-app eller ønsker å ta en tradisjonell bransjeleder til neste nivå, gjør deg klar til å skape medias fremtid. Og din egen.
Som en del av programmet får du muligheten til å fullføre to praksisplasser hos nyetablerte selskaper eller tradisjonelle medieselskaper. Du vil få viktig erfaring fra den virkelige verden og et nettverk av bransjekontakter.
Media Ventures er et 12-måneders, tre-semester program. Tilbring høsten i Boston, ta kurs, respekter innovasjonsevnene dine, og utvikle avhandlingsprosjektet ditt. Så på våren, dra til Los Angeles for å oppleve innovasjon i underholdningsindustrien. I løpet av sommersemesteret fullfører alle Media Ventures-studenter praksis og får bransjekontakter i Los Angeles.
Dette er ikke noe passivt program. Master i Media Ventures-læreplanen er designet av ledende medieledere og er praktisk og karriereorientert.
Start med en idé og bygg den ut gjennom hele programmet. Lær prosessen med å ta en idé fra konsept til markedet. Legg den til et panel med ledende medieledere og gründere. Media Ventures-fakultetet, COM-alumni og biz-kyndige mentorer veileder deg gjennom prosessen, en mot en.
HVA DU SKAL Lære
Strategier for å bringe nye ideer til mediemarkedet.
Hvordan bruke innhold og teknologi til å skape noe originalt og lønnsomt.
Praktiske gründerverktøy som trengs for å teste og foredle et nytt venture-konsept eller eksisterende produktinnovasjon.