
Master in
Master i media og underholdning CATOLICA - Faculty of Human Sciences

Introduksjon
Master i media og underholdning lar studentene utvikle et stort spekter av ferdigheter, tekniske og teoretiske, for å kontekstualisere, analysere og forstå utviklingen av medie- og underholdningsindustrien, både nasjonalt og internasjonalt.
Mastergraden i kommunikasjon og digital transformasjon er kjent for studentenes høye ansettelsesgrad og er anerkjent som Topp 12 beste europeiske masterstudier i kommunikasjon av den prestisjetunge Eduniversal Ranking. Dette stammer fra kombinasjonen av solid teoretisk opplæring og anvendelse av kunnskap til konkrete saker for å øke studentenes autonomi når det gjelder utvikling av profesjonelle prosjekter så vel som vitenskapelig forskning.
Hvorfor Católica-Human Sciences Masters?
På utkikk etter å forberede kompetente og integrerte fagpersoner, kan Católica-Human Sciences mastergradsstudenter trekke på et enormt rykte og merittliste som behørig gjenspeiles i studentenes høye ansettelsesevne. Tre av våre MA -programmer er rangert blant de aller beste i verden innen kunstadministrasjon, kommunikasjonsvitenskap og markedsføring.
Med læreplanalternativer som kommer fra forkant av vitenskapelig forskning, mens de er skreddersydd for virkeligheten i næringslivet, presenterer Det humanistiske fakultet et solid og mangfoldig utvalg av mastergradsprogrammer.
Católica-humaniora-programmene trekker også på et høyt kvalifisert lærerstab, inkludert anerkjente internasjonale foredragsholdere med internasjonalisering ytterligere oppmuntret gjennom studentutveksling og inkludering i europeiske forskningsnettverk.
Våre mastergrader utgjør spesialistmuligheter for fortreffelighet, og forbereder studentene til å utvikle den reflekterende tankegangen som er nødvendig for å bli fagfolk av høy kvalitet, med etisk opplæring og under omsorg av høyprofilerte forskere og professorer.
I tillegg får Católica-humaniora-studenter tilgang til et veldig bredt spekter av partnerskap og praksisplasser til fordel for sine læreplaner og utenomfaglige aktiviteter.
Utmerkelser og partnerskap
For å opprettholde et dynamisk forhold til markedet, fokusert på å tilegne seg kunnskap og utvikle profesjonelle ferdigheter, driver mastergraden i kommunikasjonsstudier en rekke forskjellige partnerskap med offentlige og private organisasjoner.
Gjennom disse partnerskapene er Det humanistiske fakultet i stand til å belønne studenter som oppnår høye akademiske prestasjonsnivåer med priser og praksisplasser.
Rádio e Televisão de Portugal (RTP)
- Praksis og feltarbeid.
OCI - Observatory of Internal Communication and Corporate Identity
- "Best Academic Work FCH-UCP" som gir offentlig anerkjennelse og anerkjennelse av en akademisk studie om intern kommunikasjon, bedriftsidentitet og merkevarebygging.
Porter Novelli Portugal
- Betalt praksisplass til den beste studenten fra kommunikasjon, organisasjon og ledelse.
Galleri
Opptak
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
De profesjonelle mulighetene som oppstår fra de store media og underholdning inkluderer følgende:
- Produksjon av audiovisuelt innhold;
- TV-stasjoner og produksjonsselskaper, både offentlige og private;
- Filbehandling.