
Master in
Master i utdanningsteknologi
Central China Normal University

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Wuhan, Kina
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Introduksjon
Opptaksbrosjyre for International Master's Program of Educational Technology i Central China Normal University
1. Oversikt over programmet
Programmet for pedagogisk teknologi som tilbys av skolen for utdanningsinformasjons teknologi (SEIT) ble godkjent som nøkkeldisiplin av Hubei-provinsen og ble akkreditert som en av de nasjonale programmene. I 2012 ble det godkjent som pilotprogrammet for prosjektet om omfattende disiplinreform i Hubei-provinsen. Programmet for pedagogisk teknologi omfatter to innovative lærings- og forskningsplattformer: Nasjonalt Engineering Research Center for e-læring og Nasjonalt eksperimentelt undervisningsenter for kunst, som gjør det topprangerte programmet blant mer enn 200 andre institusjoner som tilbyr samme disiplin i Kina. Programmet er kjent for sin dype innflytelse på feltene som instruksjonsdesign og utvikling, fjernundervisningsteori og teknologi, og pedagogisk informasjonstjeneste.
2. Programmets mål
Program kandidater skal anskaffe grunnleggende teorier, metoder og teknologier grunnleggende for pedagogisk teknologi disiplin, og ha evnen og ferdigheter til å selvstendig utføre pedagogisk forskning og undervisning innenfor pedagogisk teknologi.
3. Instruksjonsmodell av programmet
Mastergradsprogrammet fokuserer på etablering av det teoretiske fundamentet, utvikling av uavhengige forskningsferdigheter og sammenhengen mellom teorier og praksis. Målet er å hjelpe elevene å få et omfattende og systematisk syn på historien, status quo og fremtidige trender innen pedagogisk teknologi disiplin. Hver student i programmet vil bli tildelt en utpekt rådgiver, men vil også motta rådgivning og veiledning fra en rådgivende komité. Når studentene er en del av forskergruppen, bør de følge forskningsmiljømodellen og delta regelmessig i akademiske aktiviteter og diskusjoner med andre gruppemedlemmer. Under rådgiverens veiledning forventes studentene å utvikle sine ferdigheter for å analysere, problemløsende og nyskapende forskning.
4. Pensum tilbys
Det totale antall studiepoeng som kreves for mastergrad i utdanningsteknologi er 36 studiepoeng. Blant dem, er 4 studiepoeng opptjent gjennom praktisk søknad og 2 studiepoeng opptjent ved å delta i akademiske aktiviteter. Utvalgte kjernekurs er oppført i følgende tabell.
Nei. |
5. Programfakultet
Yang Hao, professor. Hans forskning fokuserer på e-læring, kursutvikling og teori om læring og kognisjon. Han ville også diskutere nye emner innenfor pedagogisk teknologi. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Qingtang Liu, professor. Hans forskningsinteresser omfatter e-læring, digital opphavsrettsbeskyttelse og minedrift og tjenester. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Jiuming Yang, professor. Hans forskningsinteresser omfatter instruksjonsdesign, lærerutdanning og online læring. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Mingzhang Zuo, professor. Hans forskning fokuserer på teori og anvendelse av pedagogisk teknologi, pedagogisk informatisering og digitale medier.
Chengling Zhao, professor, doktorand veileder. Hans forskningsinteresser omfatter teorier, metoder og anvendelser av pedagogisk teknologi, utdanningsprosessbehandling og anvendelse av datamaskin i utdanning og integrering av IT og læreplaner. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Zhang Yi, professor. Hennes forskning fokuserer på grunnleggende teori og praksis av undervisningsteknologi, evaluering og strategi for undervisningsteknologi og spillbasert læring. Hun lærer på engelsk og kinesisk.
Mingwen Tong, professor. Hans forskningsinteresser omfatter mobil læring innhold tilpasning teknologi, digital ressursforvaltning og evaluering og elever modellering teori og teknologi. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Wenhui Peng, professor. Hans forskningsinteresser omfatter e-læringsadferd og læringsanalyse. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Jixin Wang, professor. Hans forskning fokuserer på digital læringsteori og praksis. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Junqi Wu, professor. Hans forskning fokuserer på utdanningsteknologi, utdanning av informasjonsvitenskap og teknologi og informasjons- og lærerutdanning. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Zhao Gang, Professor. Hans forskningsinteresser omfatter digital læringsteknologi, intelligent multimedieinformasjonsbehandling, datasyn og videoovervåking. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Zhonghua Wang, lektor. Hans forskning fokuserer på design og utvikling av utdanningsinformasjonsressurser og IT i utdanning. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Wenhao Li, professor. Hans forskning fokuserer på læringsvitenskap, lærerutdanning og informasjonsundervisning. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Jiang Ling, lektor. Hennes forskning fokuserer på anvendelse av informasjonsteknologi i utdanning, undervisningsteori for informasjonsteknikk og lærerutdanning. Hun lærer på engelsk og kinesisk.
Xudong Zheng, lektor. Hans forskning fokuserer på grunnleggende teori om utdanningsteknologi. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Wang Xuan, lektor. Hans forskning fokuserer på intelligent databehandling og datautvinning. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Zhengbing Hu, lektor. Hans forskning er fokusert på anvendelse av datavitenskap og teknologi, nettverkssikkerhetsteknologi, trådløs kommunikasjon og utdanning av informasjonsteknologi. Han instruerer alltid elevene på engelsk og kinesisk.
Chaowang Shang, lektor. Hans forskning fokuserer på digital rettighetsadministrasjon, web service beregning og utvikling av utdanning nettside og informasjonssystemet. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Deng Wei, lektor. Hans forskning fokuserer på bildebehandling og mønstergenkjenning. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Yantao Wei, lektor. Hans forskning fokuserer på bildebehandling og mønstergenkjenning, datasyn og maskinlæring. Han lærer på engelsk og kinesisk.
Luo Heng, foreleser. Hans forskning fokuserer på integrering av pedagogisk teknologi og undervisningsmetoder, instruksjonsdesign og massive åpne online kurs. Han lærer på engelsk og kinesisk.