Mastergrad i grafisk design og kommunikasjon
Valencia, Spania
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 8 850 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Offisiell grad: Mastergrad i grafisk design og kommunikasjon
Varighet / studiepoeng: 10 måneder / 60 studiepoeng
Steder / campus: 25 / Alfara
Lært på: spansk
Modalitet: Ansikt til ansikt
Jeg leder til | koordinering | Studieavgift og tilskudd |
Nyutdannede, vitnemål eller kandidater i industriell og grafisk design, kunst, reklame og kommunikasjon. Samt andre høyere eller mellomgrader relatert til aktiviteten. | Pedro Gonzalez | Sjekk de akademiske prisene til denne masteren. San Pablo CEU University Foundation er den utdanningsinstitusjonen som tildeler mest penger i Spania til å investere i stipend og tilskudd. |
Hva gjør oss annerledes?
1. 25 år med Higher School of Technical Education
Opplæring av designere som kan tilby produkter og tjenester som tilpasser seg markedet.
Designere er samfunnsansvarlige for å skape og konfigurere vårt materielle miljø gjennom objektene og produktene som omgir oss (industriell eller produktdesign), meldingene vi oppfatter (grafisk design eller visuell kommunikasjon) og de rommene vi bor (interiørdesign). Det er et yrke knyttet til industriell produksjon, og i den nåværende konteksten av globaliserte markeder øker dens betydning i den grad det gir merverdi og skille verdi til objekter og meldinger.
2. De beste fagfolkene
Fagpersoner som Héctor Serrano, Cul de Sac, Miguel Herranz, Joaquín García, Alberto Cienfuegos, Inma Bermúdez, Xavi Calvo (Estudio Mint), José Aranda, Paula Aloy og Carlos Velasco (Enblanc), Clara del Portillo (Yonoh) har trent med oss ), Nacho Carbonell. Mange av dem lærer for tiden samarbeidspartnere til skolen.
3. Differensiering av fokus på trening
Det gjør det mulig for studenten å utvikle prosjekter innen hvert av tiltaksområdene grafisk design, og plassere dem direkte i arbeids- og yrkesmarkedet, hovedsakelig gjennom kontakt med aktive fagpersoner.
4. Lederprogram integrert i masteren
Denne mastergraden inkluderer Leadership Program of Center for Creative Leadership (CCL), en av de ledende institusjonene for lederopplæring i mer enn 120 land. CCL-opplæringen har blitt anerkjent blant de 10 beste i verden av Financial Times. I Spania kan dette programmet bare tas på CEU-studiene.
Hva er en offisiell eller universitetsmester?
- Universitets (eller offisielle) mastergrader er verifisert og sertifisert av det kompetente organet (National Agency for Quality Assessment and Accreditation, ANECA), under Ministry of Education. I motsetning til selve graden, som bekreftes av universitetet selv.
- Som offisiell er den godkjent og anerkjent i ethvert land i det europeiske området for høyere utdanning.
- Den offisielle graden gir fremtidig tilgang til et PhD-program.
- Den offisielle mesteren tildeler poeng i Public Administration-konkurranser eller konkurranser, mens de egne titlene punkterer som kontinuerlig trening. I virksomheten er begge like gyldige.
href = "https://www.uchceu.es/estudios/posgrado/master-universitario-diseno-comunicacion-grafica
Læreplan
kompetanser
general
- CG1. At studentene er i stand til å analysere og syntetisere ideer og kunnskap for beslutningstaking og tilpasning til endring i prosjektprosesser innen design og grafisk kommunikasjon.
- CG2. At studentene er i stand til å anvende forhandlings- og konsensusteknikker for sin integrering i tverrfaglige arbeidsteam som er nødvendig for utvikling av design- og grafiske kommunikasjonsprosjekter.
- CG3. At studentene er i stand til å analysere, vurdere og relatere de ulike kunnskapsområdene som samles i grafisk designers og formidlers yrkesutøvelse.
- CG4. At studentene er i stand til å oppdatere kunnskapene sine, tilpasse seg både teknologiske endringer og nye situasjoner, konstant i den profesjonelle aktiviteten til grafisk designer og formidler.
- CG5. At studentene viser etisk og faglig bevissthet, samt aktiv respekt, både for mennesker og miljø, i utviklingen av design- og grafiske kommunikasjonsprosjekter.
- CG6. At studentene viser at de er i stand til å forstå og verdsette dagens samfunn og kultur, essensielt i prosjektprosessene for design og grafisk kommunikasjon.
Spesifikk
De spesifikke kompetansene knyttet til tittelen er:
- CE1. At studenten tilegner seg evne til å forstå begrepene datagrafikk som påvirker grafisk design og kommunikasjon.
- CE2. At studenten tilegner seg evnen til å forstå utviklingen av grafisk design i forhold til samtidens visuelle kultur.
- CE3. At studenten tilegner seg evnen til å analysere designkulturens ulike teorier og strømninger for å generere kriterier som kritisk kapasitet.
- CE4. At studenten tilegner seg evnen til å forstå og forstå bedrifters og institusjoners strategiske posisjonering: de politiske, økonomiske, sosiale og teknologiske faktorene som betinger deres miljø; dens filosofi og merkeverdier; profilen og egenskapene til målgruppen din.
- CE5. At studenten tilegner seg evnen til konsekvent å integrere kunnskap knyttet til næringsfeltet med det visuelle budskapet som følger av hans eller hennes arbeid.
- CE6. At studenten tilegner seg evne til å identifisere, gjennom kontekstanalyse, nye måter å entreprenørskap på, nye markeder og nye måter å utvikle sin profesjon på.
- CE7. At studenten tilegner seg evne til å kjenne og utvikle ferdigheter til systematisk å innlemme og kanalisere kreativ tenkning knyttet til visuell kommunikasjon.
- CE8. At studenten tilegner seg evne til å forstå teknikker, prosesser og nye strategier for visuell kommunikasjon.
- CE9. At studenten tilegner seg evne til å nærme seg grafiske skapelsesprosesser ved å forstå de grunnleggende elementene i grafisk design og visuell kommunikasjon, som er fragmentert til spesifikk kunnskap om form, typografi, farge, komposisjon og bilde.
- CE10. At studenten tilegner seg evnen til å forstå begrepene knyttet til bildet, de ulike teoriene om persepsjon, og deres bruk for sammensetning av visuelle budskap.
- CE11. At studenten tilegner seg evnen til å forstå de ulike trykketeknikkene, de ulike støttene og deres anvendelser, samt utvikle sluttkunst egnet for den grafiske industrien.
- CE12. At studenten tilegner seg evnen til å forstå aspektene knyttet til fotografi og video som audiovisuelle medier, og deres egenskaper som virkemiddel for å lage digitale bilder.
- CE13. At studenten tilegner seg evnen til å håndtere farger i hver av fasene som utgjør designprosessen: fra digitale formater til anvendelse i fysiske formater.
- CE14. At studenten tilegner seg ferdigheter i bruk av grafiske designverktøy for generering av vektorbildeillustrasjoner.
- CE15. At studenten tilegner seg ferdigheter i bruk av grafiske designverktøy for behandling av digitale bilder.
- CE16. At studenten tilegner seg ferdigheter til å utvikle nødvendige formater for hver trykkteknikk og forventede støtte.
- CE17. At studenten tilegner seg evne til å utvikle emballasje og etikettdesign.
- CE18. At studenten tilegner seg evnen til å forstå emballasje som en del av kommunikasjons- og produktstrategien som bedriften bruker for å spre sitt image og selge.
- CE19. At studenten tilegner seg evne til å utvikle bedriftsvisuelle identitetsprogrammer og utforming av bedriftens image.
- CE20. At studenten tilegner seg evne til å utvikle grafiske kreasjonsprosjekter basert på eksperimentering og forslag til innovative medier og løsninger.
- CE21. At studenten tilegner seg evne til å utvikle prosjekter for anvendelse av grafiske elementer, gjennom deres definisjon, sammensetning og hierarki, på produkter fra ulike sektorer.
- CE22. At studenten tilegner seg evnen til å håndtere og koordinere de faktorene som er involvert i Art Direction knyttet til et grafisk forslag: interne faktorer: konkurranse, kreativ fase og produksjonsprosess; eksterne faktorer: fotografer, lokasjoner osv.
- CE23. At studenten tilegner seg evnen til å forstå aspekter knyttet til typografi: evolusjon, familier, klassifisering, aspekter som utgjør dens struktur mv.
- CE24. At eleven tilegner seg evnen til å lage nye fonter ved å kjenne til elementene som utgjør typografiens struktur.
- CE25. At studenten tilegner seg evne til å ta opp grafiske skapelsesprosesser for layout og sammensetning av publikasjoner som magasiner, aviser eller bøker.
- CE26. At studenten tilegner seg evnen til å forstå grunnleggende teknologi og programmering anvendt på nettet for å forstå skillet mellom de ulike ansvarsområdene mellom de ulike aktørene som er involvert i et nettprosjekt for å kunne bli med i tverrfaglige team.
- CE27. At studenten tilegner seg ferdigheter i å bruke et multimedieredigeringsverktøy for utvikling av en webapplikasjon.
- CE28. At studenten tilegner seg evnen til å forstå multimediemediets egenskaper og dets implikasjoner i designprosessen.
- CE29. At studenten tilegner seg evnen til å tolke bedriftens kommunikasjonsbehov og omsette dem til overbevisende visuelle grafiske løsninger.
- CE30. At studenten er i stand til å lage en grafisk kommunikasjonskampanje for et produkt, administrere og koordinere alle elementene som griper inn i produktkommunikasjonsprosessen. Evne til å forstå prosessene fra grafisk fremstilling til sluttproduksjon.
Galleri
Programresultat
målsettinger
- Forbered studenten på å gå inn i arbeidsstyrken i den spesifikke industrisektoren, samt fullføre opplæring i design fra perspektivet til de nye behovene til industrien og kommunikasjon.
- Fremme utvekslingen mellom designere og studenter ved å integrere fagpersoner fra sektoren i undervisningspraksis.
- Studiene som tilbys har som mål å være en referansemastergrad i industrisektoren som de er orientert mot takket være deltakelsen fra ledende selskaper i sektoren og deres mest erfarne fagfolk.
- Graden utstyrer deg med kunnskap og spesialisert prosjekterfaring som er nødvendig for de spesifikke prosessene i dette feltet av design.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Den profesjonelle profilen er en designer spesialisert i grafisk design og kommunikasjon, som er i stand til å løse prosjekter på forskjellige områder, og som derfor vil være forberedt på å adressere en mer global og komplett visjon av yrket.
Det er ulike og varierte muligheter for å utøve designeryrket. På den ene siden er det muligheten til å jobbe som frilansdesigner med eget studio, og på den andre siden som designer integrert i en avdeling i en bedrift.