Sivilingeniør
Pueblo, USA
VARIGHET
33 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Den MS i Engineering har to vekt områder: mekatronikk og jernbane ingeniør. Hovedvekten område i mekatronikk bygger på eksisterende BS i ingeniørfag med spesialisering i mekatronikk. Hovedvekten området jernbane ingeniør styrkes av ansatte og laboratorier ved Transportation Technology Center, Inc. (TTCI), et førsteklasses ingeniør anlegget ligger i Pueblo. Et datterselskap av Association of American Railroads of America, er TTCI en "ledende transport forskning og testing organisasjon, og gir nye teknologiske løsninger for jernbanesektoren i hele Nord-Amerika og verden." (Www.aar.com) Forventet Student læringsutbytte. Hver MSE akademiker vil kunne:
- Anvende avansert kunnskap innen engineering å formulere og løse tekniske problemer.
- Utforme et system, komponent eller prosess for å møte ønsket behov innenfor realistiske rammer som økonomisk, miljømessige, sosiale, politiske, etiske, helse og sikkerhet, produserbarhet, og bærekraft.
- En vellykket søkeren til MSE programmet vil ha et kvantitativt basert Baccalaureate grad fra et regionalt akkreditert høyskole eller universitet. Studenter med ikke-kvantitativt basert Baccalaureate grader kan tas opp betinget, men ekstra forutsetninger kan være nødvendig.
Den MS i Engineering grad består av 16 semester timer med nødvendige kurs og 17 semester timer med valgfag inkludert avhandling kreditt, for totalt 33 semester timer minimum. Ikke mer enn 12 studiepoeng av 400-emner kan bli regnet for graduate kreditt. Kurs fra den godkjente sett av valgfag kan erstattes, hvis den blir godkjent, for obligatoriske kurs som en student kan demonstrere mestring som et resultat av tidligere kurs arbeid.
Studenter kan tas opp uten disse forutsetningene, men er nødt til å møte disse kravene ved å ta leveling kurs:
- To semestre av kalkulus, tilsvarende Math 126 og Math 224 ved CSU-Pueblo,
- To semestre av kalkulus-baserte fysikk, tilsvarende PHYS 221 / 221L og 222 / 222L,
- Programmering, fortrinnsvis i Matlab, tilsvarende EN 103,
- Engineering mekanikk (statikk og dynamikk), tilsvarende EN 211 og 212,
- Elektriske kretser, tilsvarende EN 231 / 231L,
- Lineær analoge styresystemer teori, tilsvarende EN 360,
- Kalkulus-baserte sannsynlighet og statistikk, tilsvarende EN 365 (jernbane ingeniør bare), og
- Ingeniør økonomi eller finans, tilsvarende EN 343.
Den 33-kreditt studium har følgende komponenter:
- 2 studiepoeng i MS seminar, EN 593. En innføring i filosofiske, metodiske og etiske problemstillinger i ingeniørfag, inkludert engineering forskning.
- 12 studiepoeng i de sentrale tema i vekt området, listet opp nedenfor.
- 19 studiepoeng i valgfag. I forbindelse med et fakultet rådgiver, vil studenten velge kurs for å bygge på og utvide studentenes kunnskaper og ferdigheter for å støtte studentens planer for sysselsetting og fremtidige masterstudier. Studentene oppfordres til å velge oppgaven alternativet (6 studiepoeng), samt å gjøre industribaserte prosjekter. Høgare nivå kurs er tilgjengelig på: ergonomi, planlegging og sekvensering, simulering, prosjektplanlegging og styring, avansert ingeniør økonomi, drift forskning, anlegg planlegging og prosjektering, drift planlegging og kontroll. Studenter kan ta opp til 12 studiepoeng av senior nivå lavere kurs arbeid inkludert: kvalitetskontroll og pålitelighet, produksjonsprosesser, tidsarbeidsstudier, sikkerhet, datamaskin integrert produksjon, styringssystemer, og industrielle roboter. Studenter kan også ta høgare nivå kurs fra CSU-Pueblo Hasan School of Business.
Mekatronikk kjerne:
- EN 507 Virtuell virkelighet. Prinsipper, praktiske aspekter, og anvendelser av virtual reality systemer og komponenter som 3D-grensesnitt, skjermer (3D, visuell, haptisk, auditiv), posisjon sporing og virtuelle miljøer.
- EN 513 Kunstig intelligens. Emner i kunstig intelligens inkludert predikat kalkulus, søkestrategier, og maskinlæring med applikasjoner.
- EN 560 Avanserte kontroller. State-plass basert analyse / design av lineære kontrollsystemer er innført i både har kontinuerlig og discrete- tids domener. Ikke-lineære systemer og linearise metoden er dekket.
- EN 562 Intelligente roboter. Teoretiske og praktiske aspekter av avanserte robot emner som bane generasjon, bane planlegging og kontroll, beslutning logikk, avanserte sensorer, autonome mobile roboter, og humanoider.
Railroad ingeniør kjerne:
- EN 511 Konstruksjonsteknikk. Fundamentale faktorer i utformingen av jernbane road spor, overganger, og broer sammen med forståelse i å kontrollere responsen av strukturer i henhold til dynamisk belastning. Bruk av International Building Code.
- EN 531 Railroad kraftsystemer. Omfattende analyse og design av elektriske kraftsystemer for jernbane, inkludert strømforsyning, AC / DC og lineære motorer, tredje skinner, kjøreledninger og transformatorstasjoner / distribusjonssystemer.
- EN 551 Fleet management. Forvaltning av alle de ulike eiendeler holdt av en organisasjon. Flåtestyring næringsliv og økonomi, risikoanalyse, informasjonssystemer, kjøretøy planlegging og kontroll, produktivitet, sikkerhet og miljøsamsvar.
- EN 552 kjøretøy dynamikk. Analytiske og datakunnskaper til å analysere komponenter og hele arbeidsstillinger. Kinematisk og kinetisk dynamisk analyse, tid og frekvens domene simuleringer av dynamikk systemer som brukes i biler.