Keystone logo
Columbia University Mailman School of Public Health

Columbia University Mailman School of Public Health

Columbia University Mailman School of Public Health

Introduksjon

Siden 1922 har Mailman School vært i forkant av folkehelseforskning, utdanning og samfunnssamarbeid. Skolen tar tak i alt fra kronisk sykdom til HIV/AIDS til helsepolitikk, og takler dagens presserende folkehelsespørsmål, og omsetter forskning til handling.

Mailman-forskjellen

Rundt om i verden påvirker stadig mer komplekse utfordringer helsen til nåværende og fremtidige generasjoner, inkludert klimakrisen, humanitære nødsituasjoner, urbanisering, aldrende befolkning og økende helseulikheter.

Folkehelsepersonell arbeider for å beskytte og forbedre helsen til mennesker overalt ved å fremme ny kunnskap, informere og påvirke offentlig politikk, utvikle og implementere løsninger og fremme sunn atferd.

Siden skolen ble grunnlagt i 1922, har vi utdannet generasjoner av folkehelseledere, avansert banebrytende oppdagelser og levert innovative løsninger for å beskytte og forbedre helsen til mennesker overalt. Vi vever sammen utdanning, vitenskap og sosial rettferdighet for å adressere helseforskjeller og fremme likeverdig helse rundt om i verden.

Våre utdanningsprogrammer i verdensklasse integrerer en nyskapende ferdighetsbasert læreplan, forskningssamarbeid og praktisk felterfaring for å forberede studentene på lederroller i en rekke bransjer og sektorer, i profesjonell praksis eller i forskning og akademia. Campusaktiviteter og arrangementer, støttetjenester og et nærende miljø hjelper studentene med å blomstre og utmerke seg.

Vårt fantastiske fakultet jobber på tvers av disipliner – biologi, sosiologi, statistikk, historie, politikk og mange flere – for å ta folkehelse fra teori til praksis gjennom innovativ forskning og programmer over hele verden. Med en kreativ, gründer og ambisiøs ånd fremmer vi oppdagelser og løsninger for å takle de største helseutfordringene i det 21. århundre. Forskningsporteføljen vår er blant de største ved folkehelseskoler, og vi er hjemsted for dusinvis av forskningsprogrammer og laboratorier, inkludert ICAP, Center for Infection and Immunity og Robert N. Butler Columbia Aging Center.

Dynamisk, mangfoldig New York City og verdenskjente Columbia University gir grenseløse muligheter for personlig og profesjonell vekst. Vi jobber med forskjellige befolkninger i hele byens fem bydeler og i vårt lokale Washington Heights-nabolag om komplekse helsespørsmål, inkludert HIV/AIDS-utdanning, forebygging og omsorg, røykesluttinitiativer og programmer for å stoppe den økende astmaepidemien i vårt urbane miljø.

Den viktigste forskjellen? Samfunnet vårt. Inkluderende, samarbeidende og mangfoldig, kulturen vår er avgjørende for arbeidet vårt, studentenes erfaring og hvor de går herfra.

En strategisk visjon for det 21. århundre

I mai 2008 kunngjorde Columbia University utnevnelsen av Dr. Linda P. Fried som dekan ved Mailman School. En nasjonal leder innen geriatrisk helse og epidemiologi, Dean Fried ledet tidligere Johns Hopkins' avdeling for geriatrisk medisin og gerontologi og Bloomberg School of Public Health sitt program i epidemiologi av aldring.

Fra begynnelsen har Dean Fried engasjert fakultetet, studenter, alumni og nøkkelinteressenter for å identifisere rollen Mailman School bør spille i møte med fremtidige folkehelseutfordringer. Under denne nye strategiske planen vil skolen fortsette å fokusere på områder der den tradisjonelt har utmerket seg, som HIV og andre infeksjonssykdommer, mental helse, reproduktiv helse og miljøhelse, og vil bygge videre på skolens sterke arv av arbeid i globalt arbeid. og byhelse, barnehelse og matpolitikk.

Planen krever også å bygge forskningsstyrke og ekspertise på områder av kritisk betydning i det 21. århundre, som forebygging av kroniske sykdommer, klima og helse, systemvitenskap, og å sikre helsen til et aldrende samfunn ved å ta en livsløpstilnærming til forebygging. av sykdom og funksjonshemming. Alle disse initiativene krever fokus, analyse på flere nivåer, nye helsesystemmodeller og tverrfaglig samarbeid og ledelse.

Skolens utdanningsoppdrag har også vært en hjørnestein i Dean Frieds funksjonstid. I de siste årene har Dean Fried ledet en intensiv skoleomfattende innsats som involverte mer enn 150 medlemmer av fakultetet, pluss studenter, alumner og arbeidsgivere, for å omforme skolens MPH-pensum. De nye programmene, Columbia MPH og Accelerated MPH, gir den brede systemiske forståelsen, kritisk tenkning og lederopplæring som trengs for å takle dagens komplekse folkehelseutfordringer.

FRAMOVER

Sentralt i folkehelsen – og Mailman-skolens oppgave – er å sikre lik tilgang til forhold som sikrer helse og velvære for alle. Det er omfattende bevis på at en historie med kumulativ systemisk ulempe har resultert i betydelig skade, rasiserte forskjeller og dårlig helse for svarte, latinske, urfolk og andre fargede [BIPOC] i USA og over hele verden. Vi har en grunnleggende plikt som folkehelselærere, forskere, vitenskapsmenn og utøvere til å bidra til å avvikle systemisk rasisme som eksisterer i hele USA som lar denne giftige situasjonen vare.

Vi erkjenner at vi mangler oppdraget vårt, spesielt ettersom USAs rasismehistorie er innebygd i folkehelsefeltet og i våre akademiske institusjoner. Selv med Columbia Mailmans mangeårige engasjement og lederskap i å fremme vitenskapelig forståelse av driverne for helseulikhet, anvende denne forståelsen til å forbedre helse for alle, og gjøre den til en hjørnestein i våre studenters utdanning; vi anerkjenner behovet for en dypere forpliktelse til å oppheve systemisk rasisme, først innenfor vår egen institusjon og deretter utenfor skolens murer.

Å smi en sti FREM

Sommeren 2020 lanserte dekan Linda Fried og seniorlederteamet Columbia Public Health FORWARD (bekjempe undertrykkelse, rasisme og hvit overherredømme gjennom handling, forskning og diskurs) for å akselerere transformasjonen av skolen vår til en antirasistisk, flerkulturell og fullt inkluderende institusjon i alle aspekter av sin kultur og virksomhet, så vel som til en global leder i å demontere de giftige strukturene som fortsetter å støtte rasisme og helseforskjeller. Vårt mål er både å transformere oss selv og vår verden og å gi en modell og et veikart for andre akademiske institusjoner å følge etter.

Gjennom FORWARD vil vi ta de konkrete handlingene som trengs for å realisere våre mål ved å bygge:

  • En antirasistisk institusjonskultur og miljø
  • En sterk pipeline av BIPOC-studenter til Columbia Mailman og deretter til folkehelsefeltet utenfor skolen.
  • Nye kohorter av BIPOC-fakultetet og ansatte som er fullt støttet og har ressursene som trengs for å starte karrieren
  • Et bredt program med autentiske, aktive og pågående engasjementer med lokale, marginaliserte samfunn
  • En mer robust forskningsinnsats på skoleomfattende helseandeler, systemisk rasisme og strukturell vold

akkreditering

Mailman School of Public Health Accreditation

Council on Education for Public Health (CEPH) er et uavhengig byrå anerkjent av det amerikanske utdanningsdepartementet som akkrediterer skoler for folkehelse. CEPHs oppdrag sikrer "kvalitet i folkehelseutdanning og opplæring for å oppnå fortreffelighet i praksis, forskning og service, gjennom samarbeid med organisasjoner og samfunnspartnere."

Som medlem av Association of Schools & Programs of Public Health ble Mailman School of Public Health reakkreditert i 2010 og har startet neste prosess for re-akkreditering.

I tillegg er Institutt for helsepolitikk og ledelse medlem av Association of University Programs in Health Administration. Ledelsesprogrammene er akkreditert av Commission on Accreditation of Healthcare Management Education (CAHME).

Selvstudium

CEPHs akkrediteringsprosedyre krever at Mailman School gjennomgår et omfattende selvstudium som gir en kvalitativ og kvantitativ vurdering av hvor godt skolen oppnår sitt oppdrag, mål og mål og oppfyller akkrediteringskriteriene, samt en ærlig vurdering av styrker og svakheter når det gjelder skolens prestasjoner i forhold til akkrediteringskriteriene. Selvstudieprosessen engasjerte enkeltpersoner fra hele Mailman-skolen og nøkkelgruppene våre.

En ekstern komité organisert av CEPH gjennomgår selvstudien og gjennomfører et stedsbesøk. Besøksteamet besto av folkehelseakademikere, utøvere og akkrediteringsspesialister som møtte skolens seniorledelse, fakultet, ansatte, studenter, alumni og samfunnspartnere, samt seniorledelsen til CUMC og universitetet. En lenke til selvstudiet 2016-2017 finner du her.

Columbia University i byen New York akkreditering

Columbia University er akkreditert av Middle States Commission on Higher Education, 3624 Market Street, Philadelphia, PA 19104, 267-284-5000 (MSCHE). Anerkjent av det amerikanske utdanningsdepartementet, er MSCHE et av seks regionale akkrediteringsbyråer for høyere utdanning i USA som arbeider for å definere, vedlikeholde og fremme dyktige utdanninger på tvers av høyere utdanningsinstitusjoner.

Campus funksjoner

Avdelinger

  • Biostatistikk
  • Miljøhelsevitenskap
  • Epidemiologi
  • Helsepolitikk og ledelse
  • Befolkning og familiehelse
  • Sosiomedisinske vitenskaper

Sentre

  • Robert N. Butler Columbia Aldringssenter
  • CII: Senter for infeksjon og immunitet
  • ICAP

    Alumnistatistikk

    Opptak

    Søknadsprosessen

    Start søknadsprosessen tidlig. Vi anbefaler å gi tilstrekkelig tid - før semesteret du har tenkt å melde deg på - til å samle inn anbefalinger, utskrifter og annet materiale.

    Åtte-trinns prosess

    1. Velg et studieprogram
      The Mailman School tilbyr MPH, MS, MHA*, Ph.D., og DrPH grader.
    2. Identifiser en interesseavdeling
      Bla gjennom avdelingssidene og bruk Degree Finder for å identifisere studieområdet som passer for deg. Noen avdelinger har ulike opptakskrav til sine programmer.
    3. Identifiser interessebevis
      Hvis du søker på det toårige Columbia MPH-programmet, kan du identifisere et sertifikatvalg. Du kan også utsette avgjørelsen til ditt første semester. Mens de fleste sertifikater er åpne for studenter fra alle avdelinger, begrenser noen adgang til studenter fra spesifikke avdelinger.
    4. Sjekk tidsfrister
    5. Samle applikasjonskomponenter
    6. Sjekk informasjon om økonomisk støtte
    7. Søk nå
    8. Snakk til oss. Enkelte programmer og avdelinger kan gjennomføre telefonoppsøk til søkere for å gi og innhente tilleggsinformasjon. Hvis vi tar kontakt, vil vi bruke telefonnummeret du oppga i søknaden din.

    *Studenter som søker om MHA-graden kan også søke gjennom HAMPCAS.

    Stipend og finansiering

    Financial Aid Office er dedikert til å identifisere de beste kildene til økonomisk støtte for Mailman School-elever. Økonomiske hjelpepakker kan inkludere en kombinasjon av institusjonelle midler, lån og studentarbeidsmuligheter.

    Priser er basert på forventet studentbidrag og standard studentbudsjett, som opprettes hvert studieår for å ta høyde for variable kostnader. Studentene bør evaluere standardbudsjettet når de planlegger for det kommende studieåret.

    Når studentbudsjettet beregnes, kan det gjøres spesielle tilrettelegginger for studenter med ekstra utgifter som barnepass eller kjøp av datamaskin. Studentene bør sette opp et møte med en finansiell bistandsansvarlig for å diskutere dette. Merk: Det er svært uvanlig at økonomisk støtte oppretter overnatting for noe annet enn husleieutgifter, engangskjøp av en datamaskin eller barnepass.

    Utvikle et budsjett

    Det er fem trinn involvert i å utvikle skolebudsjettet ditt:

    1. Identifiser dine økonomiske mål (dvs. hva du trenger kontra hva du ønsker)
    2. Beregn dine ikke-låne økonomiske ressurser (dvs. tilskudd, jobber)
    3. Estimer utdanningsutgiftene dine (dvs. skolepenger/avgifter, bøker, rekvisita osv.)
    4. Beregn levekostnadene dine (leie kontra bolig)
    5. Gjør regnestykket. Et eventuelt underskudd representerer beløpet du kan trenge å låne.

    For eventuelle relaterte spørsmål eller informasjon om å frafalle helseforsikringsavgiften, vennligst kontakt Studenthelsetjenesten.

    Besparelser

    Det er viktig at du bygger opp en form for væskesparing som kan brukes før du kommer til campus. Dette vil hjelpe deg med å dekke innledende kostnader som den første månedens husleie, depositum, flytteutgifter osv., mens du venter på at økonomisk støtte skal settes inn på studentkontoen din.

    Alle studenter som melder seg på et studieprogram må ankomme New York City med minst én måneds levekostnader (helst to), da den føderale låneutbetalingsprosessen ikke finner sted før to uker inn i starten av hvert semester.

    Finansieringsalternativer

    The Mailman School tilbyr studenter og familier en enkelt, enkel tilnærming til å dekke kostnadene ved oppmøte. Planen er en kombinasjon av føderale, institusjonelle og private finansieringskilder som gir alternativer for deltids-, heltids- og internasjonale studenter og familier.

    Følgende typer bistand kan være tilgjengelig for studenter:

    Studielån

    Columbia University-studenter har et bredt spekter av alternativer for økonomisk bistand fra føderale, statlige, institusjonelle og private kilder. Satsene for både Federal Direct Unsubsidized Loan og Federal Direct Graduate Plus Loan for 2020-2021 er henholdsvis 4,30 % og 5,30 %. Utdanningsdepartementet fastsetter nye årssatser etter 1. juli i det nye regnskapsåret. For å lære mer om å få lån, inkludert en detaljert beskrivelse av hver av disse finansieringskildene, se universitetets oversikt over Graduate Financial Aid.

    Studenter som søker om Graduate Plus-lånet bør logge på for å fylle ut de nødvendige skjemaene og administrere kontoene sine.

    Stipend, stipend og stipend

    Stipend, stipend og tilskudd tildeles basert på behov eller fortjeneste. Mengder og tilgjengelighet varierer fra skole til skole.

    Studentsysselsettingsmuligheter

    Mailman School-elever kan få tilgang til skolerelatert arbeid gjennom ett eller flere av følgende:

    1. Arbeidsstudie: Studenter sertifisert av Financial Aid Office som kvalifisert for føderalt finansiert arbeidsstudie kan velge mellom en rekke deltidsstillinger. Jobber er tilgjengelige på mange kontorer over hele universitetet. Lære mer.
    2. Graduate Research Assistantship (GRA): Avdelinger tilbyr disse stillingene der studentene får verdifull erfaring med å jobbe deltid på fakultetsdrevne forskningsprosjekter og motta et stipend og/eller undervisningshjelp på begrenset basis. Disse stillingene er ikke tilgjengelige for førsteårs masterstudenter.
    3. Undervisningsassistentskap (TA): Noen avdelinger har begrensede stillinger som lærerassistentskap tilgjengelig for studenter med betydelig forberedelse innen studieområdet. TA-er gir deltidshjelp til fakultetsmedlemmer i undervisning, karaktersetting og kursadministrasjon og mottar stipend og/eller undervisningshjelp. Disse stillingene tilbys spesielt doktorgradsstudenter og andreårs masterstudenter.

    Institusjonell og tilleggshjelp

    Merk: Nesten hver stat har minst ett stipend eller stipend tilgjengelig for innbyggerne, og mange har en lang liste over studiestøtteprogrammer. Kvalifisering er vanligvis begrenset til statsborgere som går på en høyskole i staten.

    Internasjonale studenter

    Finansieringsalternativer er tilgjengelige for internasjonale studenter.

    Stipender

    Steder

    • New York

      West 168th Street,722, 10032, New York

      Spørsmål