
MA in
MA Kreativ retning for motemedier Conde Nast College

Bli med oss for online informasjonsarrangementer
Se tilgjengelige datoer
Introduksjon
MA Creative Direction for Fashion Media er et unikt bransjefokusert program som lar deg lære om visuell historiefortelling, mediemerkemerking og multimedieproduksjon. På bakgrunn av Condé Nasts kunnskap og ekspertise, deles kursleveransen mellom undervist i faglig innhold, praktiske og tekniske verksteder, uavhengig forskning samt masterclasses fra ledende bransjefolk i å utforske de kreative, kommersielle og kritiske dimensjonene på trykk, digital og erfaringsmote media.
Programmet ligger innenfor mote-medieporteføljen til høgskolen som også inkluderer masterstudier i motejournalistikk og motemediasstrategi. Studenter på MA Creative Direction for Fashion Media vil dele noen underviste økter og prosjekt med de andre mesterne i mote medier for å pleie samarbeid og sikre at studentene får en helhetlig forståelse av motemedieindustriene.
Hensikten med programmet er å gi deg muligheter til å bli en effektiv utøver innen ditt valgte felt innen motemedier. Programmet har som mål å utvikle viktige overførbare ferdigheter innen kommunikasjon, kritisk tenking, reflasjon samt prosjektledelse i å forberede deg til å innovere og skyve grensene som en moteforteller, medieforretningsleder eller visuell formidler.
Condé Nast College of Fashion & Design har et sterkt fokus på forberedelser til industrien. Programmet har som mål å støtte en effektiv overgang fra studie til sysselsetting, knytte teori og akademisk studie til bransjepraksis. Du vil bli kjent med virkelige bransjesituasjoner som lar deg fortsette å fremme kunnskap og forståelse og utvikle nye ferdigheter til et høyt nivå etter endt utdanning. I løpet av kurset har du også en mulighet til å fullføre 4 ukers relevant arbeidserfaring som en del av din faglige utvikling.

Kursstruktur
Programmet er strukturert som fire 10-ukers vilkår. De tre første blir undervist, og den endelige termin er dedikert til uavhengig studie for å fullføre de endelige prosjektene og en avhandling. Programstrukturen består av moduler som deles på tvers av alle medieprogrammer som fokuserer på forskningsevner og bygger kritisk bevissthet rundt aktuelle problemstillinger, så vel som utviklingen i mote- og mediebransjen sammen med programspesifikke moduler som lar deg tilegne deg tekniske og praktiske ferdigheter med dine karrieremål.
MA Creative Direction for Fashion Media-programmet er et svært praktisk alternativ som lar studentene utvikle sine eksisterende visuelle kommunikasjonsevner med fokus på mote. Det passer for de med kreative grader og sterke porteføljer innen områder som fotografering, kunst, visuell kommunikasjon eller grafisk design. Det forventes at du har eksisterende ferdigheter innen ditt foretrukne kreative felt, og kurset vil gi muligheter til å bruke disse ferdighetene til å brukes. Moduler på programmet er:
Kritisk forskning: Forstå målgrupper
Formålet med denne modulen er å gi deg en oversikt over spekteret av forskningsmetoder, tilnærminger og verktøy som er avgjørende for å utvikle innsikt i målgrupper. Modulen skal dekke filosofien om forskning, etikk, primær og sekundær forskningsmetode, hvordan man kan analysere, evaluere og spre forskningsresultater. Modulen vil vurdere forskning i en rekke sammenhenger som er relevante for mediebransjene og gjøre deg i stand til å forstå forholdet mellom teori og praksis.
Fashion Media Futures
For at motemedier skal holde seg smidige, er det viktig at selskaper, merkevarer, publikasjoner og faktisk enkeltpersoner er klar over problemstillingene, så vel som mulighetene som er relevante for bransjen nå og i nær og fjern fremtid. Som en del av dette vil du bli kjent med ferdigheter til å evaluere hvordan samfunnsmessige, teknologiske, politiske og økonomiske endringer og hvordan disse påvirker motemediene. I team bestående av studenter fra forskjellige medieprogrammer, vil studentene samarbeide om nye trender og lage nye løsninger som utnytter dette.
Multimedieproduksjon
Dette er en ferdighetsbasert modul for å gi deg muligheter for utvikling av praktiske produksjonsevner innen områder som fotografering, bilderedigering, utskriftsoppsett og grafisk design for mote. Du vil utvikle en digital design og kommunikasjonsevner på flere medier på tvers av ulike medier. Modulen tar sikte på å forberede deg på videre prosjektarbeid med senere moduler og sikre at dine tekniske og designferdigheter blir utviklet til et nivå som er egnet for å produsere arbeid på nivå 7.
Visuell kultur og kreativ retning for mote
Etter å ha lært kreative og tekniske ferdigheter som er relevante for kreativ retning i termin 2, lar denne enheten deg anvende disse ferdighetene i en mer profesjonell sammenheng mens du undersøker sentrale sider ved visuell kultur og utforsker hva som inspirerer til innovasjon i kreativ retning. Balansen mellom kreativitet og kommersielle bekymringer vil bli betraktet som en del av samtidens praksis i en kreativ retning.
Final Masters Project
I løpet av denne modulen vil du lage et praktisk resultat tilpasset programspesialismen din og identifiserte karrierefokus. Du kan tilnærme deg dette som en mulighet til å lage en portefølje av arbeid, sette i gang et levende eller simulert bransjeprosjekt eller ta en entreprenørmessig tilnærming ved å lage et prosjekt som du kan fortsette å forfølge etter endt grad.
En skriftlig avhandling vil underbygge det praktiske elementet, slik at du kan identifisere en klar sammenheng mellom akademisk teori så vel som vitenskapelig forskning og ekte bransjepraksis. Målet er å konsolidere og styrke tidligere læring om programmet og gir muligheten til å utvikle et individuelt forskningsforslag på ethvert område av interesse som er relevant for innholdet i programmet.
Dette prosjektet har som mål å gi deg en mulighet til å drive live-forskning i et tema som er interessert for deg, utvikle ferdigheter i prosjektledelse og delta i profesjonell utviklingsplanlegging. Du vil bli oppmuntret til å sikre deg 4 ukers relevant arbeidserfaring som en del av din faglige utvikling.

Avgifter og finansiering
£ 28,368 (inkl. Mva)
Betal kursavgift:
- For å bekrefte og sikre et sted på dette kurset, blir studentene bedt om å betale et innskudd på £ 1200 på tidspunktet for å motta et tilbud fra oss.
- UK / EU-studenter kan betale studieavgiften i rater hele året.
- Internasjonale studenter vil bli bedt om å betale kursavgiften i sin helhet før de ankommer college og før utstedelsen av CAS.
Stipend og alternativ finansiering:
- Det er ingen stipend eller finansieringsmuligheter tilgjengelig for dette kurset.
Tilleggskostnader:
- Det er en valgfri studietur i utlandet som ikke er dekket av kursavgiften. Dette foregår om våren, og ytterligere informasjon er gitt i begynnelsen av kurset.
Studerer og bor i London
- For informasjon om studier i London og hva dette kan koste, vennligst besøk vår Living in London nettside.
- For informasjon om overnatting mens du studerer på Condé Nast College, vennligst besøk vår Overnatting Guide nettside.
Opptak og opptakskrav
Inntakskrav
Standard opptakskrav for dette kurset er en honours degree, helst på 2: 2 eller over, eller en tilsvarende EU / internasjonal kvalifikasjon. Søkere må være 18 år eller eldre den første dagen av kurset.
Spesifikke oppføringskrav for MA Creative Direction for Fashion Media
En design / visuell-basert grad i et passende fag som grafisk design, kunst, visuell kommunikasjon, fotografi eller UX-design.
Akkreditering av tidligere erfaringslæring (APEL)
Eksepsjonelle søkere som ikke oppfyller standardinngangskravene, kan fremdeles vurderes gjennom APEL hvis de i utstrakt grad kan demonstrere ferdighetene og kapasiteten som er nødvendig for akademisk studie på høyere nivå. Noen ganger er opplevelsen like gunstig som det som læres i et klasserom. Opptakene og akademiske team vil vurdere søknader som viser eksepsjonell styrke og alternative bevis, som kan omfatte:
- Arbeidserfaring
- Ikke-akkreditert kurs
- Omfattende lesing og forskning
- Et strålende, relevant og pålitelig personlig utsagn
- En eksepsjonelt sterk faglig eller faglig referanse
- eller en kombinasjon av disse.
Hver søknad vil bli vurdert på sin egen fortjeneste, selv om vi ikke kan garantere enhver søker et tilbud.
Engelsk Språkkrav
- IELTS nivå 6.5 eller over eller tilsvarende Secure English Language Test (SELT). Full informasjon finner du på vår internasjonale studentside.
Utvalgskriterier
Vi velger søkere i henhold til potensiell og nåværende evne på følgende områder:
- Demonstrasjon av en sterk personlig identitet
- Potensialet til å dra nytte av kurset
- Utmerkede kommunikasjonsevner
- Bevis på motivasjon og engasjement
Hvordan søke om MA Creative Direction for Fashion Media
Alle søkere må fylle ut det elektroniske søknadsskjemaet med knappen "Bruk nå".
Du vil også bli bedt om å sende inn eksempler på arbeid som en måte å demonstrere dine kreative og tekniske ferdigheter. Eksempler kan være fotografering, oppsett, styling, bildebehandling, UX-design og grafikk.
Vellykkede søkere vil bli invitert til college for et intervju.
For ytterligere informasjon kan du finne på høgskolens hjemmeside .
Karriere og profesjonell utvikling
Med vår unike tilgang til motebransjen, forbereder høyskolen studenter for ansettelse gjennom levende bransjeprosjekter og arbeidsplasser og gir ekspert karriereråd til studenter og nyutdannede.
De siste årene har den teknologiske utviklingen drevet nye muligheter i sektoren, og det er ikke lenger et så tydelig skille mellom motemedier og motebutikk. Fjerningen av disse grensene har utvidet omfanget av tilgjengelige karrierer.
Profesjonelle motemedier beveger seg nå sømløst mellom roller i magasiner og stillinger hos store motemerker og forhandlere, noe som gjør fokuset i MA Creative Direction for Fashion Media relevant for et stadig bredere spekter av jobbmuligheter. Innenfor motemedier spesifikt, er kurset egnet for de som er opptatt av å forfølge karrierer som:
- Kunstdirektører
- Kreative direktører
- Grafisk designere
I løpet av kurset skal studentene undersøke rollene som er skissert i magasinmestre og de økende rollene i digitale medier.
"Vi ser frem til å ønske de aller lyseste og mest dyktige av studentene velkommen til våre svært ettertraktede arbeidserfaringsprogrammer."
Hazel McIntyre, HR-direktør, Condé Nast Publications

Hvorfor studere med Condé Nast College?
Du studerer dette kurset hos den eneste leverandøren av moteundervisning i Storbritannia som opererer innen motebransjen. Dette eksepsjonelle miljøet gir deg en unik innsikt i motekommunikasjon i alle dens former og hvordan de kreative bransjene fungerer, samt gir tilgang til en rekke uovertrufne eksperter innen sine felt.
Med ukentlige gjesteforelesere fra et bredt spekter av yrker innen mote- og kreative næringer, lærer du direkte fra de beste i bransjen.
Din Campus
Condé Nast College ligger i en topp moderne bygning i hjertet av Soho, Londons kreative og kulturelle knutepunkt. Området er hjemsted for mange film-, mote- og mediehus som gir uovertrufne muligheter for profesjonelle nettverks- og kulturopplevelser. College er en 10-minutters spasertur fra hovedkvarteret til Condé Nast International, så vel som Vogue House, som studentene våre besøker som en del av deres eksponering for den profesjonelle verdenen.
Hvem lærer på Condé Nast College of Fashion?
Johannes Reponen, spesialist i kommunikasjon, media og skriving, er programleder for vårt MA Fashion Media Practice-kurs. Han har tidligere ledet MA-grader ved London College of Fashion, skrevet for en rekke mote- og designpublikasjoner, og jobber med internasjonale kunder om fremtidig innsikt. Med BA- og MA-grader i kommunikasjon og kritikk fullfører Johannes for tiden doktorgradsstudiet.
I løpet av kurset vil du også bli undervist av en rekke akademiske medarbeidere, industriell gjester og besøksforelesere.
Besøkende forelesere og gjesteforelesere inkluderer:
- Osman Ahmed, seniorredaksjonær i The Business of Fashion
- Georgia Murray, moteredaktør i Refinery29
- Nova Dando, kreativ direktør
- Aled John, leder for forretningsutvikling i Condé Nast International
- Paul Nesbitt, leder for publikumsforskning ved Condé Nast International
- Dr Kate Nelson Best, mote- og medieviter
- Marcus Agerman Ross, grunnlegger og redaktør av Jocks & Nerds
Studenter på kurset har også tilgang til college-bransjens forelesningsprogram som finner sted en gang i uken. Tidligere foredragsholdere inkluderer Victoria Beckham, Suzy Menkes og Becky Smith for å nevne noen.
"Min tid på Condé Nast College har flydd av. Moteindustrien føltes milevis unna for et år siden, men Condé Nast College hjelper deg med å bringe deg så mye nærmere på en ekte, håndgripelig måte. Jeg har utforsket mye mer enn bare min kjærlighet til mote, jeg har utviklet mange nye ferdigheter og møtt inspirerende mennesker som jeg håper å holde kontakten med når jeg tar det neste steget i karrieren. "
Emily Dempsey , MA Fashion Media Practice
Programresultat
Hensikten med programmet er å gi deg muligheter til å bli en effektiv utøver innen ditt valgte felt innen motemedier. Programmet har som mål å utvikle viktige overførbare ferdigheter innen kommunikasjon, kritisk tenking, reflasjon samt prosjektledelse i å forberede deg til å innovere og skyve grensene som en moteforteller, medieforretningsleder eller visuell formidler.
Karrieremuligheter
Med vår unike tilgang til moteindustrien forbereder høgskolen studentene for ansettelse gjennom levende industriprosjekter og arbeidsplasser og gir ekspertrådgivning i karrieren til studenter og nyutdannede.
De siste årene har den teknologiske utviklingen drevet nye muligheter i sektoren, og det er ikke lenger et så distinkt skille mellom motemedier og motehandel. Fjerningen av disse grensene har utvidet omfanget av karrierer tilgjengelig.
Fagfolk i motemedier beveger seg nå sømløst mellom roller i magasiner og stillinger hos store motemerker og forhandlere, noe som gjør fokuset til MA Creative Direction for Fashion Media relevant for et stadig bredere spekter av jobbmuligheter. Innenfor motemedier spesifikt er kurset egnet for de som ønsker å forfølge karrierer som:
- Art Directors
- Kreative direktører
- Grafiske designere
I løpet av kurset vil studentene undersøke rollene skissert i magasinmasthoder og de økende rollene i digitale medier.
Galleri
Læreplan
Kursstruktur
Studiet er bygget opp som fire 10-ukers terminer. De tre første undervises og det siste semesteret er dedikert til selvstendig studie for å fullføre de endelige prosjektene og en avhandling. Programstrukturen består av moduler som deles på tvers av alle medieprogrammer som fokuserer på forskningsferdigheter og bygging av kritisk bevissthet om aktuelle problemstillinger samt utviklingen i mote- og medieindustrien sammen med programspesifikke moduler som gjør deg i stand til å tilegne deg tekniske og praktiske ferdigheter tilpasset. med karrieremålene dine.
MA Creative Direction for Fashion Media-programmet er et svært praktisk alternativ som lar studentene utvikle sine eksisterende visuelle kommunikasjonsferdigheter med fokus på mote. Det passer for de med kreative grader og sterke porteføljer innen områder som fotografi, kunst, visuell kommunikasjon eller grafisk design. Du forventes å ha eksisterende ferdigheter innenfor ditt foretrukne kreative felt, og kurset vil gi muligheter til å ta disse ferdighetene i bruk. Moduler på programmet er:
Kritisk forskning: Forstå publikum
Hensikten med denne modulen er å gi deg en oversikt over spekteret av forskningsmetoder, tilnærminger og verktøy som er avgjørende for å utvikle innsikt i publikum. Modulen vil dekke forskningsfilosofi, etikk, primære og sekundære forskningsmetoder, hvordan analysere, vurdere og formidle forskningsresultater. Modulen vil vurdere forskning i en rekke sammenhenger som er relevante for medieindustrien og gjøre deg i stand til å forstå forholdet mellom teori og praksis.
Fashion Media Futures
For at motemedier skal holde seg smidige, er det viktig at bedrifter, merkevarer, publikasjoner og faktisk enkeltpersoner er klar over problemstillingene og mulighetene som er relevante for bransjen nå og i nær så vel som fjern fremtid. Som en del av dette vil du bli introdusert for ferdigheter for å evaluere hvordan samfunnsmessig, teknologisk, politisk og økonomisk endring og hvordan disse påvirker motemedier. I team bestående av studenter fra ulike medieprogrammer vil studentene i samarbeid reagere på nye trender og skape nye løsninger som utnytter dette.
Multimedieproduksjon
Dette er en ferdighetsbasert modul for å gi deg muligheter for utvikling av praktiske produksjonsferdigheter innen områder som fotografering, bilderedigering, printoppsett og grafisk design for mote. Du vil utvikle en digital design og multi-media kommunikasjonsevner på tvers av ulike medier. Modulen tar sikte på å forberede deg for videre prosjektarbeid på senere moduler og sikre at dine tekniske og designmessige ferdigheter utvikles til et nivå som er egnet for å produsere arbeid på nivå 7.
Visuell kultur og kreativ retning for mote
Etter å ha lært kreative og tekniske ferdigheter som er relevante for kreativ retning i semester 2, lar denne enheten deg bruke disse ferdighetene i en mer profesjonell kontekst mens du undersøker nøkkelaspekter ved visuell kultur og utforsker hva som inspirerer til innovasjon i kreativ retning. Balansen mellom kreativitet og kommersielle hensyn vil bli betraktet som en del av moderne praksis i en kreativ retning.
Avsluttende masterprosjekt
I løpet av denne modulen vil du skape et praktisk resultat tilpasset din programspesialisering og identifiserte karrierefokus. Du kan tilnærme deg dette som en mulighet til å lage en portefølje med arbeid, starte et levende eller simulert industriprosjekt eller ta en gründertilnærming ved å lage et prosjekt som du kan fortsette å forfølge etter endt grad.
En skriftlig oppgave vil underbygge det praktiske elementet, slik at du kan identifisere en klar sammenheng mellom akademisk teori så vel som vitenskapelig forskning og genuin industripraksis. Målet er å konsolidere og styrke tidligere læring på programmet og gir mulighet til å utvikle et individuelt forskningsforslag innen ethvert interesseområde som er relevant for innholdet i programmet.
Dette prosjektet tar sikte på å gi deg en mulighet til å utføre levende forskning i et emne av interesse for deg, utvikle ferdigheter i prosjektledelse og engasjere seg i profesjonell utviklingsplanlegging. Du vil bli oppfordret til å sikre deg 4 ukers relevant arbeidserfaring som en del av din faglige utvikling.
Hvem underviser ved Condé Nast College of Fashion?
Johannes Reponen, spesialist i kommunikasjon, media og skriving, er programdirektør for vårt MA Fashion Media Practice-kurs. Han har tidligere ledet MA-grader ved London College of Fashion, skriver for en rekke mote- og designpublikasjoner og jobber med internasjonale kunder om fremtidig innsikt. Med BA- og MA-grader i kommunikasjon og kritikk er Johannes i ferd med å fullføre doktorgraden forsker.
I løpet av kurset vil du også bli undervist av en rekke av våre akademiske ansatte, samt industrigjester og gjesteforelesere.
Gjesteforelesere og gjesteforelesere inkluderer:
- Osman Ahmed, seniorredaksjonsmedarbeider ved The Business of Fashion
- Georgia Murray, moteredaktør i Refinery29
- Nova Dando, kreativ leder
- Aled John, leder for forretningsutvikling i Condé Nast International
- Paul Nesbitt, leder for publikumsforskning ved Condé Nast International
- Dr Kate Nelson Best, mote- og medieforsker
- Marcus Agerman Ross, grunnlegger og redaktør av Jocks&Nerds
Studenter på kurset har også tilgang til det høyskoleomfattende bransjeforelesningsprogrammet som finner sted en gang i uken. Tidligere foredragsholdere inkluderer Victoria Beckham, Suzy Menkes og Becky Smith for å nevne noen.