Keystone logo

Egypt-Japan University of Science and Technology

Fakultet for ingeniørfag og anvendt vitenskap

FAKTA VISION

  • Integrasjon mellom ingeniørfag og vitenskapsdisipliner,
  • Japanske og regionale næringer og organisasjoner for å utvikle bærekraftig
  • løsninger på problemer som er identifisert og som krever kunnskap og ressurser tilgjengelig på E-JUST.
  • En mulighet for Engineering uteksaminerer å bruke sin avanserte kunnskaper og ferdigheter i en tjenesteinnstilling, der de kan utforske sammenhengen mellom teknologi og samfunn.
  • En inspirasjon for E-JUST samfunnet å tenke utover de vanlige normer for vitenskaps- og ingeniørprosjekter og vurdere deres bruk for det større gode.
  • Å bli et verdensklasses ekspertisenter for høyere utdanning og forskning innen regional og global rekkevidde.
  • Å bli en førsteklasses internasjonal akademisk institusjon kjent over hele verden for høye standarder for sitt utdanningssystem, de høye standardene for sine utdannede og for prestasjonene fra forskningsområdene.
  • Å streve for regional og global synergi ved å nå ut til studenter, akademiske ansatte og forskere i regionen og utover.

115254_110883_pexels-photo-1595391.jpeg

FAKULTJEMISSION

  • Oppdagelse og formidling av ny kunnskap, gjennom fokus på kvalitetsutdanning og aktiv læring for å forbedre livskvaliteten.
  • Å bli en rollemodell for høyere utdanning og forskningsinstitusjoner i Egypt ved å fremme de japanske utdanningsstandardene.
  • Å implementere japanske akademiske konsepter basert på eksperimentell læringsmetodikk ved å integrere labbasert læring, prosjektbasert læring og problembasert læring, med samarbeidsprosess.
  • Å gi et høyverdig, effektivt og effektivt læringsmiljø for sine studenter basert på eksperimentell læringsmetode.
  • Å forberede kreative ingeniører som kan designe, produsere, administrere og drive intelligente systemer innenfor fagområdene industri og økonomi.
  • Å lede institusjoner til å forene hovedlærekurs i spesialiserte programmer, for å oppmuntre til internasjonalisering av høyere utdanning i nær fremtid, og for å muliggjøre kredittoverføring og studenters mobilitet, slik at man best mulig utnytter de mest vellykkede praksis for å tildele fellesgrader.

FAKULTETSMÅL

Utdanningsplanen ved Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet tar sikte på å oppgradere studenter som har følgende egenskaper:

  • Analytiske ferdigheter
  • Praktisk oppfinnsomhet
  • kreativitet
  • Kommunikasjon
  • Virksomhet
  • Høye etiske standarder
  • profesjonalitet
  • Ledelse, inkludert bro over offentlig politikk og teknologi
  • Dynamikk / agility / spenst / fleksibilitet
  • Livslang elever

ENGINEERING SKOLER OG GRADUATE DEPARTMENTS

Universitetet i første fase består av tre ingeniørskoler, som inkluderer åtte utdanningsavdelinger av tverrfaglige spesialiseringer, nemlig:

  1. 1. Skole for elektronikk, kommunikasjon og datateknikk:
    1. Institutt for elektronikk og kommunikasjonsteknologi
    2. Institutt for datateknikk
  2. 2. Skole for innovativ designteknikk:
    1. Institutt for mekatronikk og robotteknikk.
    2. Institutt for industriell ingeniørfag og systemadministrasjon.
    3. Institutt for materialteknologi
  3. 3. Skole for energi, miljø og kjemikalier og petrokjemi
    1. Institutt for energiressurseringeniør.
    2. Institutt for miljøteknikk
    3. Institutt for kjemi og petrokjemi

115256_111609_pexels-photo-267885.jpeg

BAS INSTITUTE GRADUATE PROGRAMMER

BAS Institute tilbyr fire tverrfaglige kandidatprogrammer i sporet av kjemi, biologi, matematikk og fysikk. Disse programmene er nanovitenskap, bioteknologi, anvendt og beregningsmatematikk og energimaterialer.

  • Alexandria

    New Borg El-Arab City, , Alexandria

Spørsmål

Egypt-Japan University of Science and Technology