MSc i SALES 4.0 - Master i International Sales Management
ESCP Business School
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 26 700 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Programmets mål
Bli ekspert på den mest grunnleggende og viktige aktiviteten til enhver bedrift i tider med digital transformasjon og økende konkurranse
Mange av dagens beste karrieremuligheter er internasjonale, forbedret gjennom digitaliseringen av næringslivet. Etter hvert som flere og flere bedrifter blir globale, blir det vanskeligere å lykkes uten kulturell intelligens. Dette kan være spesielt sant i salget. Derfor er det å bli en kjernesalgs- og markedsføringskompetanse å lære å bygge nært samarbeid med kolleger og kunder fra en rekke forskjellige kulturer.
Som student i Berlin og Paris, to av Europas mest livlige, flerkulturelle byer, studerer med studenter fra mange forskjellige land og undervist av ESCPs globale fakultet, trenger du ikke å vente med å starte din internasjonale karriere.
Kunsten med salg gjennomgår også en dyp transformasjon på grunn av digitalisering. Ord som kunstig intelligens, store data, Internett av ting, sosiale medier, for å nevne noen, har blitt og vil fortsette å være stifter i selgerens liv.
Når du er ferdig med dette toårige heltidsprogrammet på en av verdens mest europeiske og internasjonale handelshøyskoler, har du allerede jobbet i en multinasjonal innstilling og fått den kunnskapen og ferdighetene du trenger for å lykkes som en internasjonal salgs- og markedsføringsleder både i en globalisert og digitalisert verden.
Opptakskrav
- En bachelorgrad med minst 180 studiepoeng
- En universitetsbakgrunn helst i økonomi, samfunnsfag eller naturvitenskap, eller ingeniørfag
- Fluency på engelsk: TOEFL, TOEIC eller IELTS score eller engelsk test på campus
- Erfaring ikke nødvendig (hvis gitt, maksimalt 2 år anbefales)
Gebyrer og økonomi
Det skal betales 26 700 € for det toårige programmet.
Avgiftene faktureres i fire rater og forfaller som følger:
- Første avdrag: 1. september 2021
- Andre avdrag: 1. januar 2022
- Tredje avdrag: 1. juni 2022
- Fjerde avdrag: 1. januar 2023
Søknadsgebyrer
Søknadsgebyrene er satt til € 130.
Galleri
Opptak
Læreplan
SALES 4.0 - Master in International Sales Management (120 ECTS)-programmet vil lære deg hvordan du kan nå kunder på tvers av landegrenser - i online og offline verden
Første semester i dette masterprogrammet, som finner sted på ESCPs Berlin-campus, vil gi deg en generell forståelse av salgsteknikker, markeder og kunder. Du vil ha kurs i markedsføring, forbrukeratferd, markedsinnsikt og dataanalyse og lære ytterligere kritiske salgsferdigheter som forhandling og prissetting.
I ditt andre semester i Berlin vil du fokusere på salgsstyrkeledelse og tverrkulturelt salg, ettersom du utvikler nye ferdigheter innen kvantitative valgfag som finansiell rapportering og ledelsesregnskap. De siste fremskrittene og virkningen av kunstig intelligens (AI), big data, sosiale medier og tingenes internett på salgsfunksjonen vil også bli diskutert.
I løpet av den tredje semesteret, som finner sted i Paris, vil læreplanen fokusere på kanal- og distribusjonsledelse samt internasjonal markedsføring og handel. Temaer som internasjonal kanalstyring og detaljhandel 4.0, digital forsyningskjedestyring, internasjonale markedsføringsbeslutninger og internasjonal distribusjonslov vil bli tatt opp.
For starten av det andre året (termin 4) kommer du tilbake til Berlin campus. Som en forberedelse til masteroppgaven din vil det bli undervist i forskningsmetoder, mens klasser om ledelse av endring og organisatorisk atferd vil gi deg de nødvendige ferdighetene for å lykkes i et internasjonalt miljø. Valgfag med en strategisk dimensjon samt et bedriftskonsulentprosjekt vil fullføre denne semesteret.
På slutten av studiene (termin 5 & 6) vil du bruke ett semester på å skrive en oppgave om et salgsrelatert emne, og i løpet av den siste semesteret vil du gjøre et internship hvor som helst i verden - ditt første trinn på stigen til en internasjonal forretningskarriere.
Kursmoduler
Du må beherske engelsk for å følge disse kursene.
Salgsteknikker
- Salg og forhandlinger
- Prissetting
- Digital markedsføring SALG 4.0
Salesforce-administrasjon
- Lederskap innen internasjonalt salg
- Digitalisering av salgsprosessen
Kanaler og distribusjon
- Internasjonal kanaladministrasjon og detaljhandel 4.0
- Digital supply chain management
Internasjonal
- Internasjonal ledelse
- Internasjonal ledelse
- Tverrkulturell kompetanse for salg
- Internasjonal markedsføring og handel
- Internasjonale markedsføringsbeslutninger
- Internasjonal distribusjonsrett
Generell
- Forstå markeder og kunder
- Markedsføringsmiljø i en global og digital verden
- Forbrukeratferd og organisatoriske kjøp
- Valgfag (4 velges)
- Entreprenørskap
- Økonomi for ledere
- Bedriftsøkonomi
- Ledelseskontroll
- Finansregnskap
- Strategi
- Bedriftsinformasjonssystemer
- Forretningsetikk
- Tjenesteledelse
Forskning
- Forskning og rådgivning
- Forskningsmetoder
- Håndtere kompleksitet
- Ledelse av endring og organisatorisk atferd
- Masteroppgave for MSc
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Global virksomhet er stor og blir større hele tiden. I 1950 utgjorde grensehandel rundt 20 % av den globale produksjonen. I dag er det over 50 %* Som utdannet med en SALES 4.0 - Master i International Sales Management-grad fra ESCP, vil du være godt posisjonert til å ta en stilling som internasjonal salgssjef for et multinasjonalt selskap, en internasjonal nøkkelkontoansvarlig eller en landssalgsdirektør.
*Vår verden i Data.org/international-trade
De to første inntakene av MSc i International Sales Management, 57 deltakere fra mer enn 15 land, fullførte allerede programmet vellykket. De er nå en del av ESCP mer enn 50 000 medlemmer av alumninettverket i 150 land.
Akkrediteringer
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.