Master of Music i musikkpedagogikk
European University Cyprus
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Nicosia, Kypros
Språk
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
18 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
The Master of Music program i "Music Education" gir kandidater med en omfattende studie av teori, nyeste forskning og ferdigheter som former denne spesialiseringen, samt evnen til å utforske den bredere betydning Music Education innenfor den moderne samfunnsmessig sammenheng.
Mål og Outcomes
Generelle Mål
Programmet har som mål å:
- Tilby et bredt og omfattende graduate program i Music Education.
- Gi studentene med omfattende og varierte kunnskaper, ferdigheter, erfaringer og holdninger i området of Music Education.
- Skape forutsetninger for studenter å delta i og utvikle musikalske og pedagogiske aktiviteter på høyeste nivå, innenfor en rekke moderne undervisningsøyemed.
- At studentene skal kunne utvikle kritisk tenkning og delta i forskningsprosjekter knyttet til undervisning og læring av musikk, både innenfor og utenfor skolemiljøet, på nasjonalt og internasjonalt nivå, og kombinerer en rekke formelle og uformelle læringsstrategier.
- At studentene skal utvikle kompetanse innen forskning på området of Music Education.
spesifikke mål
Programmet har som mål å:
- Forberede studentene for effektiv og vellykket undervisning og mangfoldig kunstnerisk engasjement som lærere og ledere i offentlige og private skoler, vinterhager og organisasjoner.
- Utvikle og styrke studentens kunnskap og ferdigheter som kreves for å gjennomføre, studier og kritisk vurdere forskning i Music Education, dermed gi dem muligheten til kraftig handle på deres rolle som anerkjente musikkpedagoger både på Kypros og i utlandet.
- Forbered musikk lærere som vil handle kreativt og produktivt med sine elever og kolleger.
- Utstyre elevene med kunnskap, holdninger og ferdigheter som gjør dem i stand til å være aktive ledere i det musikalske, pedagogiske og kulturelle liv i lokalsamfunnet.
Læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av programmet skal studentene kunne:
- Design, forberede og presentere utdanningsforskning, for en liten eller stor skala, i området of Music Education.
- Kritisk lese og kommentere på forskning av ulike metodiske tilnærminger i Music Education.
- Analyser filosofiske og historiske dimensjoner på Music Education, belyse deres betydning og deres forhold til undervisning.
- Studer teorier og forskningsresultater i psykologi av musikk og forstå sine applikasjoner i musikkpedagogikk.
- Analysere, fra et sosiologisk perspektiv, institusjoner, prosesser og utfordringer i moderne Music Education.
- Design pedagogiske tiltak basert på forskning og praksis av moderne pedagogiske tilnærminger i musikken.
- Drøfte og vurdere faglige begreper og teorier i forhold til aktuelle forsknings tilnærminger i pensum design i musikk.
- Kritisk analysere et bredt spekter av musikk repertoar stammer fra ulike historiske perioder og ulike musikalske sjangere og sivilisasjoner, samtidig som det tas hensyn til sine sosiale, historiske og estetiske bakgrunn.
- Organisere, lede og direkte kor og instrumentalensembler på høyt kunstnerisk nivå, demonstrerer utmerket musikalsk, teknisk, uttrykksfulle og metodisk kompetanse.
- Bygge inn en rekke up-to-date teknologiske verktøy i undervisningen for å støtte musikalsk læring, demonstrere sin pedagogiske og musikalske verdi.
- Aktivt delta i musikkensembler der man kan studere og utføre et variert repertoar med selvtillit, presisjon, musikalitet og følsomhet.
- Diskuter og kritisk vurdere teorier og tilnærminger i flerkulturell pedagogikk og kulturelt relevant pedagogikk i musikk, så vel som i verden musikkpedagogikk.
- Organiser pedagogiske tiltak, med vekt på utvikling av kreativitet og improvisasjon i ulike pedagogiske sammenhenger.
Jobbmuligheter
Lærere er i stand til å utnytte sin kompetanse innen offentlig og privat domene og å engasjere seg i videre forskning.