MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Ferrières MSc Ferrieres
Ferrières

MSc Ferrieres

Ferrières-en-Brie, Frankrike

18 up to 24 Months

Engelsk, Fransk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

EUR 19 500 / per course

På universitetsområdet

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Les mer

Introduksjon

Ferrieres MSc har som mål å utvikle effektive individer, kompetente ledere og allsidige gründere innen gjestfrihet, gastronomi, arrangementer og luksustjenester.

Som utdannet ved Ferrieres MSc vil du kunne:

  1. Administrer deg selv og lede andre som en positiv og etisk leder og bygg et team med høy ytelse.
  2. Forutse kundeadferd og dens innvirkning på forretningsutviklingen.
  3. Fokuser på tjenestetilnærming, tjenestelevering, kvalitet og innovasjon på en bærekraftig måte.
  4. Bruk ledelses-, finans- og markedsføringsekspertise på prosjektet du piloterer.
  5. Fokuser på dataanalyse, elektronisk distribusjon og inntektsstyringsstrategier.
  6. Administrer komplekse prosjekter og produktutvikling i et miljø i stadig endring.
  7. Fremme kollektiv intelligens og et samarbeidsmiljø.

Pedagogiske metoder

I tillegg til viktige akademiske kurs, Ferrieres Positive Education Approach. Inkorporerer læring gjennom praktiske forretningsprosjekter så vel som evidensbaserte positive psykologiske intervensjoner (Ferrieres Students Wellbeing Project). Konferanser, seminarer og workshops vil tillate deg å utdype din selvbevissthet, identifisere dine verdier og styrker og utvikle din unike positive leder- og ledelsesstil. Det dyrker evnen til å effektivt håndtere tid, stress og prioriteringer i ditt profesjonelle og personlige liv.

I samarbeid med partnerbedrifter vil du få muligheten til å engasjere deg i bransjen, utforske ny kompetanse og utvide profilen din.

  1. De fleste kursene er i verkstedformat.
  2. Studietilretteleggerne dine er aktive fagfolk eller akademikere.
  3. Hvis det er nødvendig, vil du dra nytte av byggekurs i kulinarisk grunnleggende, mat- og drikkeledelse, gjestfrihetsledelse, luksustjenester og økonomi innen gjestfrihet.
  4. Profesjonaliseringen din er i hjertet av Ferrieres MSc med ukentlige møter, mesterklasser, debatter og studier med feltturer på tilbud.
  5. Kurset går over 4 ukedager, noe som gir tid til deltidsjobb.

Program

Ferrières MSc oppnås på 18, 24 eller 36* måneder, avhengig av hvilken vei du velger. Her nedenfor vil du finne detaljene om programmet på Ferrières -campus. For mer informasjon om doble grader, vennligst kontakt oss.

MSc1 Vårsemesteret fokuserer på ESSENTIALS for din fremtidige karriere uavhengig av ønsket spesialisering. Essensiell kompetanse og essensielle humanvitenskaper. Dette semesteret inkluderer et hjørnesteinsprosjekt med en av våre internasjonale partnere.

MSc2 høst- og vårsemesteret fokuserer på å konsolidere kunnskapen din, bruke kompetansen din og utdype ekspertisen din i det valgte hovedfaget. I løpet av dette semesteret vil du jobbe med det endelige entreprenørskapsprosjektet ditt, så vel som din MSc akademiske forskning. Fleksibilitet er nøkkelen, derfor vil du i tillegg til hovedfaget ditt kunne ta 4 kurs fra de andre hovedfagene.

Mens du på Ferrières Campus vil ha i gjennomsnitt 22 timer med ukentlige aktiviteter fra mandag til torsdag, inkludert klasser, mesterklasser og møter. Du bør forvente å bruke like mye tid på prosjektarbeid, assosiasjonsaktiviteter og personlig utvikling.

Majors

Hos Ferrieres tror vi at suksess starter med et intenst akademisk program som dekker en blanding av teoretiske kurs, anvendte prosjekter, praktisk arbeid og øvelser for personlig utvikling.

Oppdag vår nye MSc hovedfag!

Luksus merkevarebygging og e-business på fransk*

Luksusvirksomhet har alltid vært gjenstand for ulike tolkninger. Påvirket av geopolitikk og mer nylig e-revolusjonen, må luksusbedrifter kontinuerlig tilpasse strategiene sine.

Nye generasjoner og deres motiverende drivere leder merkevarer til å implementere forstyrrende endringer. Følgelig er utvikling av essensielle sosiale ferdigheter så vel som med sektorkompetanse avgjørende for å lede fremtiden til luksusmerker. Derfor gjør denne læreplanen studentene i stand til å utvikle pragmatisk og kreativ tenkning sammen med en entreprenørånd og internasjonal visjon.

Studenter som fullfører denne læreplanen mestrer anvendelsen av luksusstrategier og -taktikker, setter opp en komplett og relevant forretnings-, markedsførings- og kommunikasjonsplaner ved hjelp av digitale verktøy, og letter overgangen fra produktbaserte forretningsmodeller til opplevelsesmarkedsføring.

Mulighet for dobbel grad med GEM Grenoble Ecole Management & Ecole 89

*Disse konsentrasjonene er tilrettelagt på fransk med kursmateriell på engelsk. Avhandlingen kan skrives på fransk.

Luksus gjestfrihet og innovasjon

Læreplanen Luxury Hospitality & Innovation er en tverrfaglig fordypning der studentene tar aktiv del i prosjektarbeid vedrørende strategi, markedsføring, kommunikasjon og forretningsdrift. Dette alternativet dekker hovedaspekter av luksushotellindustrien, inkludert luksusentreprenørskap og innovasjon og sikrer at en kreativ kundeopplevelse (globalisert, lokal, personlig) implementeres. Nyutdannede fra Luxury Hospitality kan avansere mot karrierer innen internasjonal gjestfrihet og i den servicefokuserte luksussektoren.

Mulighet for dobbel grad med Skema Business School & GEM Grenoble Ecole de Management.

Mattjenester og arrangementsdesign

Food Services-ledelse har vist seg å være essensielt i forretningsdrift, og de siste årene har mange yrker knyttet til arrangementsledelse dukket opp i en kulturell, forretnings-, fritids- eller sportssammenheng. Dette alternativet introduserer elever til strategisk utvikling, slik at de kan sikre seg en lederstilling i hoteller, restauranter, event- og cateringselskaper eller utvikle seg mot bedriftsstillinger og entreprenørskapskarrierer.

I tillegg forbereder de tverrfaglige modulene studentene til å bli dyktige fagfolk fra selve dagen for eksamen.

Mulighet for dobbel grad med GEM Grenoble Ecole de Management.

Vinmarkedsføring og distribusjon

The Wine Business er et felt for lidenskapelige individer som ønsker å kombinere yrke og yrke. Som alle Ferrières -spesialiseringene er denne banen svært praktisk, samtidig som studentene er utstyrt med generell forretningskompetanse og prosjektpraksis. Fokus er på produktutvikling, distribusjon, merchandising, forhandling og ønologi.

De potensielle karrierene er mange, for å nevne noen få: innkjøp, markedsføring, kommunikasjon, eksport eller produktsjef.

Mulighet for dobbel grad med GEM Grenoble Ecole de Management

Inntekter og distribusjon

Inntektssjefen i gjestfrihetssektoren er involvert i hver eneste milepæl på kundereisen, både online og offline. Derfor bør inntektsstyringseksperten oppnå kompetansenivåer innen generell ledelse, markedsføring, distribusjon, finans og dataanalyse (Big Data). I tillegg til å dra nytte av de tverrfaglige emnene, lærer studentene fra bedriftsspill i klassen og får en god forankring i avansert datahåndtering, digital markedsføring, distribusjon, prissetting og ytelsesoptimalisering.

Mulighet for dobbel grad med GEM Grenoble Ecole de Management

Gjestfrihetstalentutvikling

Den menneskelige kapitalen er en av de mest verdifulle eiendelene en gjestfrihetsinstitusjon kan legge frem. I denne henseende fokuserer "Gjestfrihetstalent"-banen på å berike den ansattes reise. Studenten tilegner seg ledelsesevner samt avanserte ferdigheter innen rekruttering, opplæring og prestasjonsledelse. Den fremtidige kandidaten vil være i stand til å planlegge prosessene med integrering, implikasjon, anerkjennelse og talentutvikling for hver ansatt. Hospitality Talent-utdannet kan være involvert i utvikling og forvaltning av arbeidsgivers merkevare samt rekrutteringsstrategier. Studenten blir forretningspartner eller medlem av institusjonens forretningsutvalg.

Mulighet for dobbel grad med GEM Grenoble Ecole de Management

Digital strategi for gjestfrihet på fransk*

Dette alternativet er for enkeltpersoner som tiltrekkes av innovative kommunikasjonsteknologier og tiltrekkes av utfordringene i den digitale revolusjonen. Dette fagområdet er tverrfaglig og er sentrert om digital markedsføring, digital informasjon og systemer (IT). Det dekker også anvendt prosjektarbeid der studentene får teknisk kunnskap i å designe strategier som gjelder for hotell- og restaurantbransjen. Kursene dekker den utfordrende mellomveien mellom virksomhet og IT og forbereder fremtidige kandidater til lederstillinger i en produksjonsenhet samt karrierer innen konsulentvirksomhet eller et bedriftskontor. Dobbel grad leveres med Grenoble School of Management, eller 89 École Supérieure du Numérique.

Adgang

  • Fortsett med bilde
  • Personlig uttalelse
  • Bachelor- eller høyskoleutskrifter (180 studiepoeng)
  • Akademiske eller profesjonelle referanser
  • Videregående vitnemål
  • Engelsk sertifisering (IELTS, Cambridge, TOEFEL)

Et spørreskjema vil bli sendt som en del av opptaksprosedyren din.

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • MSc i Hospitality & Tourism Management
    • Madrid, Spania
    • London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
    • + 1 mer
  • MSc in International Tourism and Hospitality Management
    • Manchester, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
  • MSc International Hospitality and Tourism Management
    • Sheffield, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland