Master i ledelse, markedsføring og logistikk
Free International University of Moldova
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Chisinau, Moldova
Språk
Engelsk, Rumensk, Russisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Rumenske studenter: 500 EUR / år; EU-studenter: 1000 EUR / år; Studenter utenfor EU: 2000 EUR / per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
- Kvalifikasjonsnivå: 7 ISCED-nivå
- Varighet: 2 år
- Antall studiepoeng: 120 studiepoeng, 4 semester
- Tidligste startdato: oktober 2020
- Språk: rumensk, russisk, engelsk, fransk
- Semesteravgift:
- EU-studenter: 1000 EUR / år
- Rumenske studenter: 500 EUR / år
- Studenter utenfor EU: 2000 EUR / per år
Programbeskrivelse
Masterprogrammet er rettet mot opplæring av spesialister innen økonomisk vitenskap.
Masterprogrammet i ledelse, markedsføring og logistikk, med en varighet på to år (fire semestre) og akkumulering av 120 studiepoeng, er sammensatt av grunnleggende kursenheter konsentrert i det første semesteret for utvikling av kunnskapsferdigheter. Andre semester inkluderer kursenheter orientert mot retningslinjene og strategiene som er spesifikke for masterstudiet. Kursenhetene fra tredje semester er rettet mot implementering av kunnskapsbasert på studiet av funksjons- og grenspesialiseringsmodulene. I løpet av det andre året er studentene i stand til å tilpasse studiene gjennom økt fleksibilitet og valg av forskjellige valgfag. Studentene må delta i et internship for å få gjennomført læringsopplevelsen, og de vil avslutte studiene med en forskningsorientert masteroppgave.
Kompetanse og ferdigheter
De viktigste tekniske kompetansene er knyttet til evaluering, læring og utnyttelse av forskningsresultater i internasjonale organisasjoners økonomiske aktiviteter; identifisering og gjennomføring av aktiviteter ved hjelp av innovative styringsmetoder og teknikker; Beslutningsprosesser i selskapet under hensyntagen til selskapsverdier, økonomiske strategier og personalstyring, etc.
Karrieremuligheter
Masterprogrammet gir studentene eksepsjonelle karriereutsikter for deres fremtidige karrierer ved å svare på den økende etterspørselen etter unge nyutdannede med lederegenskaper i internasjonale selskaper.
Masterprogrammet i ledelse, markedsføring og logistikk forbereder unge mennesker på en karriere innen entreprenørskap og næringsliv, og til å jobbe i bedrifter med forskjellige organisasjonsstrukturer, transnasjonale selskaper; økonomiske strukturer, forskningsinstitusjoner, analyse- og kompetansesentre innen ledelse, markedsføring, logistikk, virksomhet og innovasjon. Kandidaten på masterstudiet vil kunne jobbe som leder, merkevareleder, prosjektleder, markedssjef, produktleder, mediekonsulent, PR-sjef, distribusjonsleder, logistiker, markedspesialist, forsker, etc.
Free International University of Moldova"}" />
© Free International University of Moldova
Internasjonale perspektiver
Bortsett fra den internasjonalt orienterte læreplanen, vil studentene få sjansen til å oppleve fremmede kulturer og perspektiver gjennom utvekslingsprogrammer med mer enn 100 partneruniversiteter over hele verden. Viktige internasjonale muligheter tilbys også av arbeidsgrupper som er dannet av internasjonale studenter, forelesninger gitt av internasjonale gjesteprofessorer, så vel som av internasjonale studieturer.
Curriculum
Semester 1
- Økonomiledelse basert på problemløsning (workshops)
- Business Process Modeling
- Metodikk og etikk for forskning i økonomiske vitenskaper
- Strategisk ledelse og forretningsstrategi
- Markedsanalyse
- MSс Drift, Logistikk og Supply Chain Management
Semester 2
- Sammenlignende studier: Reglementering, politikk, reformer og trender i ledelse, markedsføring og logistikk (workshops)
- Avgjørelsesteori
- Regulering av forretningsmiljø og kommersiell bruk i internasjonale kontrakter
- Markedsføringsstrategi og planlegging
- Marketing Consultancy Project
- Strategier for bærekraftig forretningslogistikk
- Supply Chain Strategy og Sustainability
Semester 3
- Gründerfinansiering. Økonomisk analyse av ledelsesvedtak
- Innovasjonsledelse og utvikling av nytt produkt
- Business to Business Marketing Management: Globalt perspektiv
- Designe og administrere integrert markedskommunikasjon
- Forsyningsnettdesign og global logistikk
- Forsyningskjeden analyse og beslutningstaking
- Turnus
Semester 4
- Forskning og mastergradsoppgave utdyping