
Master i naturvitenskap
Tbilisi, Georgia
VARIGHET
0 up to 2 Years
SPRÅK
Be om undervisning i språk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2023
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmets mål er å forberede en master i biologi, kjemi og fysikk, som vil være fokusert på teoretiske og praktiske aktiviteter. Master i naturvitenskap er orientert om å utvikle nødvendige generelle ferdigheter til studenter, som er essensielle for å fortsette vitenskapelig arbeid på doktorgradsnivå, og på den annen side for en vellykket karriere i det moderne arbeidsmarkedet.
Karrierevalg:
Etter fullført masterprogram i naturvitenskap vil kandidater kunne jobbe:
som forsker eller forsker i private og offentlige prosjekter;
ikke-statlige organisasjoner;
som konsulent i private og offentlige organisasjoner.
Læringsutbytte:
Kandidaten vil ha generelle og spesifikke kompetanser listet opp nedenfor:
Kunnskap og forståelse (biologi):
vil tilegne seg prinsipper og særegenheter ved immunologisk forskning med forskjellige metoder;
vil lære å bruke laboratorieutstyr og reagenser;
vil kjenne samhandlingsprosessene til mikrober og vertsorganismer;
vil kjenne teknologi for å fremstille vaksiner basert på mikrober mot infeksjonene;
vil være i stand til å karakterisere cellekulturer ved mikroskopi og flowcytometri;
vil kjenne genteknologi og rekombinant DNA-teknologi;
Kunnskap om nevrovitenskapsteknikker som hjerneelektroencefalografi, mikroelektronisk teknikk, psykofysiske metoder for forskning, prosessering og analyse av hjernebilder oppnådd ved magnetisk resonansskanning.
Kunnskap og forståelse (kjemi):
vil ha en inngående og systematisk kunnskap om kjemisfæren;
vil forstå og finne løsningsmåter for ethvert problem;
vil være i stand til å følge trendene innen kjemifeltutviklingen, forstå utfordringene med kjemi og kjemiteknikk gjennom vitenskapelig, vitenskapelig populær eller annen litteratur;
vil vite hvordan man kan planlegge og gjennomføre laboratorieundersøkelser.
Kunnskap og forståelse (fysikk):
vil ha en grundig og systemisk kunnskap om fysikkfeltet som vil tillate å forstå, gjøre kritiske analyser og bruke nye originale ideer;
vil følge trendene innen fysikkfeltutviklingen og forstå utfordringene med kjemi og kjemiingeniør gjennom vitenskapelig, vitenskapelig populær eller annen litteratur.
Bruke kunnskap til praksis (biologi):
Den utdannede vil kunne:
planlegge prosedyrene, analysere metoder, forutsi potensielle resultater eller ikke-planlagte hendelser av biologiske eksperimenter;
bestemme funksjonsfeil eller reaktivitet av utstyret under eksperimentet;
produsere av matråvarer, enzymer, rekombinante antibiotikastammer;
utvikle en eksperimentell design av nevrofysiologisk forskning og utføre eksperimenter uavhengig.
Bruke kunnskap til praksis (kjemi):
Den utdannede vil kunne:
bruke teoretisk kunnskap i praktiske oppgaver innen kjemi og relaterte felt;
utforme, planlegge og dele arbeidet og overvåke fremdriften;
gjennomføre syntese av kjemiske forbindelser og analyser for å bestemme strukturen og renheten til ukjente stoffer ved hjelp av standardmetoder.
Bruke kunnskap til praksis (fysikk):
Den utdannede vil kunne:
bruk av moderne fysikkmetoder for å løse de grunnleggende og anvendte oppgavene moderne fysikk og dens relaterte felt står overfor;
utforme, planlegge og dele arbeidet og overvåke fremdriften.
Evne til å konkludere:
lage grunnlag for konklusjoner basert på kritisk analyse av kompleks og ufullstendig informasjon (inkludert nyere forskning);
lage nyskapende syntese basert på nyere data.
Kommunikasjons ferdigheter:
perfekt akademisk skriving og kommunikasjonsferdighet på morsmålet;
perfekt akademisk skriving og kommunikasjonsferdighet på et fremmed (engelsk) språk;
tilpasse seg og handle profesjonelt i et ukjent miljø;
bruke moderne informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
Evne til å lære:
gjennomføre læringsprosessen uavhengig, for å forstå egenskapene til læringsprosessen og lage en egen strategisk plan;
søke / analysere / bruke informasjon;
bruke kildene i originalformat og lage en dyp og kvalitativ kritisk analyse av informasjonen.
verdier:
Evne til å evaluere verdier og bidra til etablering av nye verdier. De vil ha kunnskap og forståelse av etiske normer mens de forsker;
kunnskap om grunnleggende prinsipper for faglig ansvar og profesjonelle, etiske normer.