MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Free University Of Tbilisi Master i naturvitenskap
Free University Of Tbilisi

Master i naturvitenskap

Tbilisi, Georgia

0 up to 2 Years

Be om undervisning i språk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Aug 2023

På universitetsområdet

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Les mer

Introduksjon

Programmets mål er å forberede en master i biologi, kjemi og fysikk, som vil være fokusert på teoretiske og praktiske aktiviteter. Master i naturvitenskap er orientert om å utvikle nødvendige generelle ferdigheter til studenter, som er essensielle for å fortsette vitenskapelig arbeid på doktorgradsnivå, og på den annen side for en vellykket karriere i det moderne arbeidsmarkedet.

Karrierevalg:

Etter fullført masterprogram i naturvitenskap vil kandidater kunne jobbe:

som forsker eller forsker i private og offentlige prosjekter;

ikke-statlige organisasjoner;

som konsulent i private og offentlige organisasjoner.

Læringsutbytte:

Kandidaten vil ha generelle og spesifikke kompetanser listet opp nedenfor:

Kunnskap og forståelse (biologi):

vil tilegne seg prinsipper og særegenheter ved immunologisk forskning med forskjellige metoder;

vil lære å bruke laboratorieutstyr og reagenser;

vil kjenne samhandlingsprosessene til mikrober og vertsorganismer;

vil kjenne teknologi for å fremstille vaksiner basert på mikrober mot infeksjonene;

vil være i stand til å karakterisere cellekulturer ved mikroskopi og flowcytometri;

vil kjenne genteknologi og rekombinant DNA-teknologi;

Kunnskap om nevrovitenskapsteknikker som hjerneelektroencefalografi, mikroelektronisk teknikk, psykofysiske metoder for forskning, prosessering og analyse av hjernebilder oppnådd ved magnetisk resonansskanning.

Kunnskap og forståelse (kjemi):

vil ha en inngående og systematisk kunnskap om kjemisfæren;

vil forstå og finne løsningsmåter for ethvert problem;

vil være i stand til å følge trendene innen kjemifeltutviklingen, forstå utfordringene med kjemi og kjemiteknikk gjennom vitenskapelig, vitenskapelig populær eller annen litteratur;

vil vite hvordan man kan planlegge og gjennomføre laboratorieundersøkelser.

Kunnskap og forståelse (fysikk):

vil ha en grundig og systemisk kunnskap om fysikkfeltet som vil tillate å forstå, gjøre kritiske analyser og bruke nye originale ideer;

vil følge trendene innen fysikkfeltutviklingen og forstå utfordringene med kjemi og kjemiingeniør gjennom vitenskapelig, vitenskapelig populær eller annen litteratur.

Bruke kunnskap til praksis (biologi):

Den utdannede vil kunne:

planlegge prosedyrene, analysere metoder, forutsi potensielle resultater eller ikke-planlagte hendelser av biologiske eksperimenter;

bestemme funksjonsfeil eller reaktivitet av utstyret under eksperimentet;

produsere av matråvarer, enzymer, rekombinante antibiotikastammer;

utvikle en eksperimentell design av nevrofysiologisk forskning og utføre eksperimenter uavhengig.

Bruke kunnskap til praksis (kjemi):

Den utdannede vil kunne:

bruke teoretisk kunnskap i praktiske oppgaver innen kjemi og relaterte felt;

utforme, planlegge og dele arbeidet og overvåke fremdriften;

gjennomføre syntese av kjemiske forbindelser og analyser for å bestemme strukturen og renheten til ukjente stoffer ved hjelp av standardmetoder.

Bruke kunnskap til praksis (fysikk):

Den utdannede vil kunne:

bruk av moderne fysikkmetoder for å løse de grunnleggende og anvendte oppgavene moderne fysikk og dens relaterte felt står overfor;

utforme, planlegge og dele arbeidet og overvåke fremdriften.

Evne til å konkludere:

lage grunnlag for konklusjoner basert på kritisk analyse av kompleks og ufullstendig informasjon (inkludert nyere forskning);

lage nyskapende syntese basert på nyere data.

Kommunikasjons ferdigheter:

perfekt akademisk skriving og kommunikasjonsferdighet på morsmålet;

perfekt akademisk skriving og kommunikasjonsferdighet på et fremmed (engelsk) språk;

tilpasse seg og handle profesjonelt i et ukjent miljø;

bruke moderne informasjons- og kommunikasjonsteknologi.

Evne til å lære:

gjennomføre læringsprosessen uavhengig, for å forstå egenskapene til læringsprosessen og lage en egen strategisk plan;

søke / analysere / bruke informasjon;

bruke kildene i originalformat og lage en dyp og kvalitativ kritisk analyse av informasjonen.

verdier:

Evne til å evaluere verdier og bidra til etablering av nye verdier. De vil ha kunnskap og forståelse av etiske normer mens de forsker;

kunnskap om grunnleggende prinsipper for faglig ansvar og profesjonelle, etiske normer.

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • Erasmus Mundus Master i kjemisk innovasjon og regulering
    • Bologna, Italia
  • Master i kjemiteknikk
    • Tarragona, Spania
  • Master i fotokjemi og molekylære materialer
    • Bologna, Italia