
Master in
Master i samfunn, kommunikasjon og medier (SCM) Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK)
Introduksjon
Master i samfunn, kommunikasjon og medier (SCM) er et toårig graduate program, som gir studentene kunnskap og analytiske ferdigheter innen medievitenskap og sosiologi. Programmet hjelper studentene til å forstå og analysere rollen til massemedier og sosiale medier i moderne samfunn. Nyutdannede vil bli kjent med kunnskapen om klassiske og oppdaterte teorier om massesamfunn, massemedier og sosiale medier, som er avgjørende for fremtidige eksperter på feltet. Videre vil nyutdannede få en inngående kunnskap om metodikkene og anvendelsene i studiet av media og samfunn. I tillegg til å gi studentene en robust bakgrunn innen teoretisk kunnskap og metodikk, vektlegger programmet utvikling av studentenes kritiske tenkning og praktiske ferdigheter innen empirisk samfunnsforskning.
Takket være det brede spekteret av kompetanse som er tilegnet og utdypet i løpet av studiene, blir nyutdannede høyt verdsatte eksperter innen mange yrker innen medieindustrien, PR, anvendt sosial forskning, offentlig administrasjon, lokal og global styring, frivillige organisasjoner, tenketanker , politiske partier og akademia.
Opptak
Galleri
Karrieremuligheter
Kandidaten har kunnskap om aktuelle medier og sosiologiske teorier samt kvalitative og kvantitative metoder anvendelige for empirisk forskning innen sosiologi og medievitenskap. De er også i stand til å forberede, lede og implementere sosiologisk forskning eller medieforskning. Programmet har forberedt kandidaten for et bredt spekter av yrker i et byrå eller et anvendt forskningsmiljø, enten det er i non-profit, for-profit eller offentlig sektor. Den nyutdannede kan ta på seg forskjellige stillinger som spenner fra en massemedieanalytiker eller en PR-representant. Kandidaten er også forberedt på å fortsette studier i sosiologi eller medievitenskap i Tsjekkia eller i utlandet.