
MSc in
MSc i 3D -design for virtuelle miljøer
Glasgow Caledonian University - The School of Computing, Engineering and Built Environment

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Glasgow, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 5 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Hjemme-, RUK- og EU -studenter; £ 12600 internasjonale studenter
Introduksjon
3D -visualisering og animasjon spiller en rolle på mange områder, og populariteten til disse mediene vokser bare. Digital animasjon gir de iøynefallende spesialeffektene i det 21. århundrets favorittfilmer og TV-programmer; 3D -designen er også avgjørende for det daglige arbeidet i alt fra dataspillutvikling, virtuell online -utvikling og industriell design til markedsføring, produktdesign og arkitektur.
GCUs program i 3D -design for virtuelle miljøer vil hjelpe deg med å utvikle ferdighetene for å trives i en vellykket karriere som visuell designer. Programmet er praktisk og karrierefokusert, orientert mot dagens industribehov, teknologi og praksis. Ingen forkunnskaper om 3D -design er nødvendig.
Læreplanen vil hjelpe deg med å bygge din kreative visjon og tekniske ferdigheter som 3D -designer.
- Utforsk bruken av video og animasjon i digital video, multimedia og webpublisering
- Eksperimenter med interaktive medietyper og teknikker
- Skjerp ferdighetene dine i kreativ tenkning og generering av ideer
- Mestre digital videoproduksjon og teknikker for integrering av digitale medier
- Få pre-produksjon ferdigheter som planlegging, storyboarding og konseptualisering
- Øv på produksjonskunnskaper som 3D -modellering, animasjon, belysning og gjengivelse
- Utvikle etterproduksjonsevner i videoredigering og integrering av 2D- og 2D-grafikk
- Arbeid med banebrytende dataprogrammer og digitale miljøer
På GCU blir du med i et vennlig fellesskap av smarte, talentfulle mennesker som elsker jobben de gjør. Folk som liker å ta en kreativ utfordring og er like glade i å samarbeide som å konkurrere. Folk som ser etter måter å støtte det felles gode og gjøre verden til et vakrere og innbydende sted.
Vårt oppdrag er å produsere nyutdannede som har ferdigheter til å ha en positiv innvirkning på arbeidet sitt - og perspektivet for å forstå hvorfor det er viktig.
Graduate prospekter
Som utdannet ved 3D Design for Virtual Environments-programmet tar du med deg et spesialisert ferdighetssett og nødvendig kompetanse til enhver designrelatert rolle. En bakgrunn i 3D -design er spesielt viktig for en designkarriere innen reklame, kommunikasjon, publisering eller online markedsføring. Du vil være en konkurransekandidat for disse designrollene og mer.
Hva du vil studere
3D -design på høyere nivå inkluderer 3D -modellering, animasjon, video og bevegelsesgrafikk. Moduler er designet for å møte dagens industrielle behov, teknologi og praksis.
Programmet tilbyr fire spesialister Pathways ; Virtuelle miljøer; Arkitektur; Dataspill og visuelle effekter.
Det er seks underviste moduler, hver modul blir undervist over en tolv ukers periode. Hver uke består av formelle forelesninger, labarbeid, opplæringsprogrammer og private studier. Ved tilfredsstillende gjennomføring av modulene går du videre til et stort prosjekt og sender en avsluttende avhandling for eksamen. Dette er fullført over en tre måneders periode etter de underviste modulene.
Du kan også velge å delta på en fleksibel, deltidsbasis. Deltidsstudenter kan velge å fullføre et hvilket som helst antall moduler avhengig av omstendighetene, inkludert to moduler per år ved utgivelse.
Digital medieteknologi og utvikling
En introduksjon til digitale medie- og maskinvareverktøy og produksjonsmetoder og organisering. Studenten vil lære 3D -visualisering og animasjonsteknikker ved å bruke de nyeste 3D -programvarene.
Digital video og bevegelsesgrafikk
Utvikle ferdigheter og praktisk kunnskap om digitale video-/filmproduksjonsteknikker og sammenslutningen av digital bevegelsesgrafisk medieproduksjon.Applikasjon av kreativ teknikk vil dekke valgfrie områder som kortfilmproduksjon, dokumentarproduksjon, 3D -animasjonskomposisjon, generering av tittelsekvens og abstrakt bevegelsesgrafikk effekter.
Publisering og kommersialisering av digitale medier
Fortsett arbeidet med Digital Media Technology and Development -modulen i Trimester A. Intensjonen er å gi en fullstendig forståelse av fagmaterialet som er relevant for utviklingen av et digital medieprosjekt på kringkastingsnivå.
Digital portefølje og industrielle produksjonsteknikker
Denne modulen vil gi praktisk kunnskap om digitale medier publiseringsteknikker egnet for produksjon av porteføljemedier. Studentene skal undersøke og demonstrere kunnskap om en rekke digitale medieverktøy og teknikker for å fremme ferdigheter i en porteføljepresentasjon. Kritisk analyse av ulike typer plattformer for levering av digitale medier, opphavsrettsspørsmål og digitale markedsføringsstrategier vil bli dekket. Denne modulen vil også gi en oversikt over hvordan 3Dmodellering og animasjon passer innenfor konteksten til den spesifikke industrisektoren som er relevant for studentenes spesialiseringsområde.
Forskning og prosjektmetoder
Denne modulen tar sikte på å gi studentene bakgrunnskunnskap og ferdigheter som, i kombinasjon med de tekniske ferdighetene som er oppnådd i andre underviste moduler, vil gjøre dem i stand til å gjennomføre en MSc -avhandling til en vellykket avslutning. Studentene vil studere alle aspekter av prosessene som ligger til grunn for både kapselprosjekter og forskningsprosjekter, og vil knytte disse til tilgjengelige verktøy, etiske hensyn og faglige spørsmål.
MSc -prosjekt
Prosjektet fungerer som et redskap for å utvide kunnskapen og forståelsen til studenten og det tekniske samfunnet på et fagområde. Den tjener gjennom sin lengde, kompleksitet og strenghet som et egnet redskap for å utvide en rekke personlige, mellommenneskelige og kommunikasjonsevner hos studenten. I tillegg tjener den til å utvikle og utvide en rekke tenkningsevner på høyt nivå, inkludert analyse og syntetisering av ferdigheter og gir studenten mulighet til å demonstrere initiativ og kreativitet i et stort stykke teknologisk arbeid. Studenten har muligheten til en skriftlig avhandling eller en avhandling av en film.
Opptakskrav
Enhver britisk æresgrad 2: 2 eller høyere.
Andre faglige og yrkesmessige kvalifikasjoner
Hver søknad til GCU vurderes på individuell basis. Hvis du ikke har de typiske akademiske oppføringskvalifikasjonene, men kan demonstrere relevant arbeidserfaring og/eller studiepoeng fra anerkjente fagorganer, kan du være kvalifisert for å delta på dette kurset via universitetets anerkjennelse av tidligere læringsopplegg.
- engelske språk
- Akademisk IELTS -score på 6,0 (eller tilsvarende) uten element under 5,5.
Vær oppmerksom på at hvis du kommer fra et flertall engelsktalende land, kan det hende du ikke trenger å fremlegge ytterligere bevis på dine engelskspråklige ferdigheter.
Alle oppføringskrav som er oppført her bør brukes som en veiledning og representerer minimumskravet for å bli vurdert for oppføring. Søkere som får et betinget tilbud om et sted, kan bli bedt om å oppnå mer enn det som er oppgitt.
Tilleggsinformasjon
Andre faglige og yrkesmessige kvalifikasjoner
Hver søknad til GCU vurderes på individuell basis. Hvis du ikke har de typiske akademiske oppføringskvalifikasjonene, men kan demonstrere relevant arbeidserfaring og/eller studiepoeng fra anerkjente fagorganer, kan du være kvalifisert for å delta på dette kurset via universitetets anerkjennelse av tidligere læringsopplegg.
Internasjonal Pathways
Hvis du ikke oppfyller kravene til engelsk, kan du være kvalifisert for programmet for engelsk for universitet.
Gebyrer og finansiering
Studieavgiftene du betaler er hovedsakelig bestemt av gebyrstatusen din.
Studieavgifter 2018/19
- Hjem: £ 5500
- RUK: £ 5500
- EU: £ 5500
- Internasjonalt: £ 12600
Hvis du starter studiene i september 2018 eller januar 2019, er dette de årlige eller modulavgiftene som gjelder for kursets varighet; avgifter kan imidlertid endres.
Tilleggskostnader
I tillegg til studieavgifter, kan du støte på ekstra kostnader i løpet av tiden din ved universitetet.
Stipend
Vi tilbyr utdanning av høy kvalitet til en rimelig pris; som University for the Common Good, er vi forpliktet til å tilby tilgjengelig høyere utdanning for talentfulle studenter ved å holde skolepengene lave og tilby en sjenerøs stipendpakke på over 2,5 millioner pund per år.
Hvis du har spørsmål eller spørsmål angående stipend tilgjengelig for 2018/19, er du velkommen til å kontakte studenthenvendelsesteamet.
Startdatoer for internasjonale studenter
For nye internasjonale studenter starter orienteringsarrangementer 14. september 2018. Denne ekstra tiden er spesielt designet for å hjelpe nye internasjonale studenter med å bosette seg i Storbritannia og GCU før starten på generell studentinnføring og undervisning.
Det vil være en hel rekke morsomme og informative aktiviteter som finner sted i løpet av denne perioden, inkludert campus- og byturer, samt velkomstarrangement med andre internasjonale studenter.
Hvorfor velge dette kurset?
Kurset forutsetter ingen forkunnskaper om 3D-design som vil gjøre det mulig for studenter fra andre disipliner å benytte anledningen til å legge til spesialisert 3D-ekspertise innen tredimensjonal modellering og animasjon, digital videoproduksjon og digitale medieintegrasjonsteknikker til deres eksisterende ferdighetssett. Studentene skal få kunnskap og erfaring om de forskjellige produksjonsfasene i et digitalt medieprosjekt.
Pre-produksjon ferdigheter som planlegging, storyboarding og utvikling av konseptualisering ferdigheter, produksjon ferdigheter i 3D modellering, animasjon, belysning og gjengivelse ved hjelp av avanserte 3D applikasjoner som 3DS Max og Maya, etterproduksjon ferdigheter i videoredigering, integrering av 2D og 3D visuals og DVD -produksjon vil alle bli dekket.
Vurderingsmetoder
Moduler vurderes av både eksamen og kurs (noen ganger kjent som kontinuerlig vurdering) avhengig av kravene til individuelle moduler.
Opptak
Læreplan
Hva du vil studere
3D-design på postgraduate nivå inkluderer 3D modellering, animasjon, video og bevegelsesgrafikk. Modulene er designet for å møte dagens industrielle behov, teknologi og praksis.
Programmet tilbyr fire spesialiserte Pathways ; Virtuelle miljøer; Arkitektur; Dataspill og visuelle effekter.
Det er seks lærte moduler, hver modul læres over en tolv ukers periode. Hver uke består av formelle forelesninger, laboratoriearbeid, opplæringsprogram og privat studie. Ved tilfredsstillende ferdigstillelse av modulene, fortsetter du til et stort prosjekt og sender en avsluttende avhandling til eksamen. Dette er gjennomført over en tre måneders periode etter de lærte modulene.
Du kan også velge å delta på en fleksibel deltid. Deltidsstudenter kan velge å fullføre et hvilket som helst antall moduler avhengig av omstendighetene deres, inkludert to moduler per år på dagens utgivelse.
Digital Media Technology and Development
En introduksjon til digitale medier maskinvare og programvare verktøy, og metoder for produksjon og organisering. Studenten vil lære 3Dvisualisering og animasjonsteknikker ved hjelp av de nyeste 3D-programmene.
Digital Video og Motion Graphics
Utvikle ferdigheter og praktisk kunnskap om digital video- / filmproduksjonsteknikk og forening av digital bevegelsesgrafikmedieproduksjon. Bruk av kreativ teknikk vil dekke valgfrie områder som kortfilmproduksjon, dokumentarproduksjon, 3D animasjonssammensetning, generering av tittelsekvenser og abstrakt bevegelsesgrafik effekter.
Digital Media Publishing og kommersialisering
Fremskritt arbeidet med Digital Media Technology og Development-modulen av Trimester A. Intensjonen er å gi en full forståelse av fagmaterialet som er relevant for utviklingen av et digitalmedieprosjekt med kringkastingsnivå.
Digital portefølje og industriell produksjonsteknikker
Denne modulen gir praktisk kunnskap om digitale medier publisering teknikker egnet for produksjon av portefølje medier. Studentene skal undersøke og demonstrere kunnskap om en rekke digitale medieverktøy og teknikker for å fremme kompetanse innenfor en porteføljepresentasjon. Kritisk analyse av ulike typer digitale plattformer for levering av media, opphavsrettsspørsmål og digitale markedsføringsstrategier vil bli dekket. Denne modulen vil også gi en oversikt over hvordan 3D modellering og animasjon passer innenfor konteksten til den aktuelle bransjen som er relevant for studentområdets spesialiseringsområde.
Forskning og prosjektmetoder
Denne modulen tar sikte på å gi studentene bakgrunnskunnskap og ferdigheter som i kombinasjon med de tekniske ferdighetene som er oppnådd i andre lærte moduler, vil gjøre dem i stand til å gjennomføre en MSc avhandling gjennom til en vellykket konklusjon. Studentene skal studere alle aspekter av prosessene som ligger til grunn for både capstone-prosjekter og forskningsprosjekter, og vil forholde seg til tilgjengelige verktøy, etiske hensyn og faglige problemstillinger.
MSc Project
Prosjektet fungerer som et middel for å utvide kunnskapen og forståelsen til studenten og det tekniske samfunnet i et fagområde. Det tjener gjennom sin lengde, kompleksitet og rigor, som et egnet kjøretøy for å forlenge en rekke personlige, mellommenneskelige og kommunikasjonsevner. I tillegg tjener det til å utvikle og utvide en rekke høytliggende tenkning ferdigheter, inkludert analyse og syntetisering ferdigheter og gir mulighet for studenten å demonstrere initiativ og kreativitet i et stort teknologisk arbeid. Studenten har mulighet til en skriftlig avhandling eller en avhandling av en film.
Programresultat
Graduate prospekter
Som utdannet av 3D Design for Virtual Environments-programmet, vil du ta med et spesialisert ferdighetssett og trenger kompetanse til enhver designrelatert rolle. En bakgrunn i 3D-design er spesielt viktig for en designkarriere innen reklame, kommunikasjon, publisering eller online markedsføring. Du vil være en konkurransekandidat for disse designrollene og mer.
Stipend og finansiering
stipend
Vi tilbyr utdanning av høy kvalitet til en rimelig pris; som University for the Common Good, er vi forpliktet til å tilby tilgjengelig høyere utdanning for talentfulle studenter ved å holde skolepengene våre lave og gi en sjenerøs stipendpakke på over £2,5 millioner per år.
Hvis du har spørsmål eller forespørsler om stipendier som er tilgjengelige for 2018/19, er du velkommen til å kontakte studentenes forespørselsteam.