
Rome, Italia
VARIGHET
4 opptil 6 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
mottakere
Masterprogrammet i International Business Management er utviklet og markedsført av GEMA Business School og er et modulært postgraduate program designet for å trene en ny generasjon av eksportansvarlige og internasjonale markedsførere og bedriftsledere, som kan drive bedrifter og bedrifter til å utvide sine markedsandeler i internasjonal markeder av:
- øke antall land hvor produkter / tjenester selges, spesielt i raskt voksende markeder;
- øke antall produkt / service linjer solgt i internasjonale markeder i tråd med strukturen av lokal etterspørsel;
- vedta nye distribusjonsstrategier for å bli "nærmere kunden" i internasjonale markeder (f.eks. kommersielle grener, joint venture, lokalproduksjon).
Det er utformet fortrinnsvis for kandidater i økonomi, samfunnsvitenskap og vitenskapelige fag av ethvert land som ønsker å bli eksportansvarlig eller internasjonal markedsføringsleder. GEMA-fakultetets medlemmer, besøkende professorer og gjestemedlemmer fra internasjonal forretningskontekst vil holde alle opplæringsaktiviteter (forelesninger, kursøvelser, online-økter, lekser, forskning, oppgaver, prosjektarbeid etc.) på engelsk.
Søkere bør ha færre enn 30 år og en relevant første grad (fortrinnsvis for kandidater i økonomi, samfunnsfag og vitenskapelige fag) fra et anerkjent universitet eller annet tilsvarende høyere utdanningsinstitutt.
I tillegg skal kandidatene vise et B2-nivå (QCER) med engelskspråklig kunnskap eller over, minimumsstandard som er påkrevd for å delta i klasser.
Hver kandidat forventes å ha et intervju med opptakslærere for å vurdere motivasjon, holdninger, startnivå på kompetanse og forventninger.
Programstruktur
- PROGRAM INNLEDNING
Presentasjon av master kurset.
Rolle, funksjoner, ferdigheter og holdninger til International Business Manager.
Prosjektledelse
Du vil kunne sette opp og administrere internasjonale salgsprosjekter
Lagbygging og organisatorisk lederskap
Du vil kunne:
- sette opp, administrere og lede flerkulturelle lag;
- å styre tid
- å kommunisere i en globalisert verden;
- å overvinne konflikter i et flerkulturelt miljø.
Bedriftsorganisasjon
Du vil kunne sette opp og drive et eksportkontor.
- STRATEGISKE KOMPETENSER
Internasjonal markedsføring
Denne modulen tar sikte på å utvikle kritiske strategiske og analytiske kompetanser for å inspirere og veilede selskapets utvikling i internasjonale markeder.
Du vil kunne:
- identifisere de mest interessante utenlandske markedene (attraktivitet / tilgjengelighet analyse);
- vurdere deres potensial og deres egenskaper (markedsanalyse);
- identifisere risikoer og hindringer av forskjellig art ved å håndtere målrettede markeder (f. eks. økonomisk, kulturell, politisk, juridisk, teknisk);
- utarbeide en skikkelig kommersiell strategi med tanke på distribusjon, pris, produktsortiment, konkurranse ecc .;
- identifisere en riktig "oppføringsstrategi";
- vurdere økonomiske konsekvenser av den valgte kommersielle strategien
- koordinere selskapskommunikasjon i ulike internasjonale markeder.
- OPERASJONELL KOMPETISJON
Teknikker for internasjonal handel
Du vil kunne håndtere de viktigste tekniske problemene knyttet til utenrikshandel:
arbeid på internasjonale kommersielle kontrakter (for eksempel distribusjon, byrå, franchising, joint venture);
beskytte selskapets intellektuelle og industrielle eiendomsrettigheter;
koordinere eksportoperasjoner fra det kommersielle tilbudet til betalingen
vurdere og håndtere skatteimplikasjoner av eksportoperasjoner
administrere betalingsstrømmer og finansielle risikoer.
Selger i internasjonale markeder
Du vil kunne:
- finne og administrere salgskontakter;
- forberede og administrere salgsanrop;
- juster salgsstilen din til forskjellige kulturelle og kjøpermiljøer;
- få forpliktelse fra din potensielle kunde;
- bygge og administrere en salgsstyrke og et distribusjonsnettverk;
- bruk e-handel og webmarkedsføring effektivt;
- bruk salg "myke ferdigheter".
GEOTRADE
Du vil kunne :
- dømme på store geopolitiske og geoøkonomiske trender som påvirker internasjonal handel;
- indentify de mest lovende italienske selskapene, produktene og tjenestene som skal fremmes på internasjonale markeder, ved å få et innblikk i de italienske internasjonale handelsmønstre og trender;
- utdype og gjennomføre en salgsstrategi for å komme inn i noen av de mest lovende landene ved å:
- få generell kunnskap om den geopolitiske og geoøkonomiske situasjonen til de målrettede landene;
- evaluere forretningsmuligheter;
- identifisere og håndtere landrisiko
- identifisere og overvinne handelshindringer (politiske, økonomiske, logistiske, juridiske, kulturelle, skattemessige, ....).
Denne modulen gir deg mulighet til å få ny innsikt og et nytt perspektiv på følgende land:
- Gulf-området: Iran, Qatar, Uae, Saudi-Arabia, Kuwait, Barhain, Oman
- Kina
- Nord-Amerika: USA og Canada
- Europa: Frankrike og Visegradene (Tsjekkia, Slovakia, Polen, Ungarn)
- Noen nye "Stjerner": Sør-Korea, Egypt, Etiopia, Thailand, Filippinene, Malaysia
Spesialister, Eksportforvaltere, Internasjonalt ledere, Entreprenører og akademikere vil gi studentene praktisk informasjon til å operere i disse landene og berike dem med spesialistinsikt og erfaring.
Internasjonal og eksport forretningsplan
Du vil kunne:
- utarbeide en internasjonal og / eller eksport forretningsplan;
- utarbeide en økonomisk plan
- identifisere mulige økonomiske ressurser.
Prosjekt arbeid
Studentene, som arbeider i lag og koordineres av Gema's Tutors, vil jobbe med et eksportprosjekt med utvalgte, vellykkede italienske baserte produksjons- og servicevirksomheter.
Lagene skal presentere sine Eksporterprosjekter, og en Gema ekspertstyring vil vurdere resultatene av arbeidet.
- TURNUS
Studentene vil ha brukt 12 ukers internship i et vellykket italiensk basert produksjons- eller servicevirksomhet, valgt av Gema etter høy standardkriterier.
Karrieremuligheter
Italia er en av de største eksportørene i verden, men det virkelige kommersielle potensialet i utlandet venter fortsatt på å bli tappet, da mange små og mellomstore italienske bedrifter kunne angripe oversjøiske markeder hvis de hadde profesjonelle tall som var velbevandret i hele prosessen av eksportforsyningskjeden.
Det samme kan sies for selskaper i mange andre europeiske land eller andre geografiske områder, hver av dem i sitt eget landskap og i samsvar med deres egne behov, kan ha en interesse i å øke mulighetene for internasjonal utvikling. Dette er grunnen til at masterprogrammet har moduler for mer grundig studier av verdens viktigste geoøkonomiske områder (Geotrade), og gir mer grundig kunnskap om hvert lands grunnleggende økonomiske, juridiske, kommersielle og sosiale egenskaper.
Basert på anbefalingene som kommer daglig fra kontakt med selskapene GEMA jobber systematisk med internships, har masterprogrammet som mål å svare på disse presise behovene, gi studentene målrettet spesialistkunnskap og med verktøy og metoder som er utformet for å øke sin personlige effektivitet for bedre operativ autonomi og konsekvent ansettelsesevne.
Når masterprogrammet er gjennomført, vil studentene kunne tilby sine ferdigheter til alle de selskapene som har planer for kommersiell ekspansjon i utlandet, og trenger profesjonelle tall som klarer å håndtere disse prosjektene ved å fortsette med kommersielle mål og kritisk vurdere jobbprestasjonen.