Keystone logo
GEMA Business School Master i International Marketing Management

GEMA Business School

Master i International Marketing Management

Rome, Italia

4 opptil 10 Months

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

På universitetsområdet

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Les mer

Introduksjon

Hvorfor en mastergrad i International Marketing Management?

Masterprogrammet er skreddersydd for de som ønsker å skaffe seg en internasjonal markedsføring spesialisering, fra markedsføring grunnlag til internasjonal markedsføring, digital virksomhet og sosiale medier kommunikasjon.

Programmets mål vil berøre ulike typer læring: Fremme holdninger og verdier, utvikle kompetanse i ytelse, og skaffe seg informasjon og konsepter.

Deltakerne skal utvikle ferdigheter og kompetanse i kritiske elementer av strategi: virksomhet (markedsføring, markedsundersøkelse, bærekraft og sosiale medier kommunikasjon, etc.), planlegging og design tenkning, lederskap og emosjonell intelligens og etikk. Takket være samarbeidet med Saint Josephs Universitet i Philadelphia (USA), en av de mest representative akademiske institusjonene i USA, vil alle opplæringsaktiviteter (forelesninger, undersøkelser, oppgaver, prosjektarbeid etc.) holdes på engelsk av fakultetet Medlemmer, Besøkende Professorer og Gjestens høyttalere fra amerikansk og internasjonal forretningsmessig kontekst.

For å tillate elevene å være godt forberedt på å håndtere internasjonal erfaring, har GEMA Business School designet en "Startvei" som en første fase av masterprogrammet som skal holdes i Roma og fokusert på følgende områder: Markedsføring og kommunikasjon Grunnleggende, lagbygging og personlige ferdigheter.

mottakere

Søkere bør ikke være eldre enn 30 år og ha en relevant første grad fra et anerkjent universitet eller annet tilsvarende høyere utdanning institutt. I tillegg skal kandidatene vise et B2-nivå (QCER) med engelskspråklig kunnskap eller over, minimumsstandard som er pålagt av Saint Josephs universitet for å delta i klassene.

Hver kandidat forventes å ha et intervju med opptakslærere for å vurdere motivasjon, holdninger, startnivå på kompetanse og forventninger.

Læringsmål og metoder

International Marketing Management Master Program forventer å bygge neste markedsføring profesjonelle eksperter, gir dem muligheten til å skaffe seg nye konsepter og få praktiske kompetanser. Studentene skal fremme sine holdninger og verdier og utvikle kompetanse i ytelse mens de lærer teorier og prinsipper om markedsføring og kommunikasjon.

Læringsmetoden vil utnytte deltakernes potensial for å gi dem muligheten til å vurdere kompetansene sine og identifisere områder for utvikling, for å styrke konsepter, teorier og applikasjoner for å hjelpe dem å tenke bredt og lede strategisk, utvikle ferdigheter og kompetanse i strategisk planlegging, lederskap og emosjonell intelligens, forretning og etikk. Alle klasser holdes på engelsk for å forbedre språkkunnskapene sammen med kjerneemner.

Hovedfordeler

• Oppkjøp av internasjonal markedsføringskompetanse sammen med en endelig forbedring av engelskspråklige ferdigheter

• Livs- og studieerfaring i to forskjellige land (Italia og USA)

• Påvist praktiske og erfaringsbaserte læringsmetoder og verktøy

• Mulighet for å skaffe en internship på slutten av programmet

• Samarbeid mellom to prestisjefylte utdanningsinstitusjoner ( GEMA Business School og Saint Joseph's University)

Programfaser

Fase 1: november / desember (rom)

Fase 2: januar / april (alternativ 1) - januar / august (alternativ 2) (Philadelphia)

Fase 3: Mai / desember (alternativ 1) - september / mars (alternativ 2) (Italia)

Fase A

  • GEMA - Roma (Italia) - 2 måneder
  • INNHOLD: Grunnleggende om markedsføring og grunnlag

Fase B

  • SJU - Philadelphia (USA)
  • Alternativ 1 - 3,5 måneder
  • INNHOLD: Internasjonal markedsføring - Sosiale medier og organisasjon - Strategisk forandring og ledelse - Innovasjon og design Tenking - Samarbeid og konflikt i internasjonale lag
    • INNHOLD: Internasjonal markedsføring - Sosiale medier og organisasjon - Strategisk forandring og ledelse - Innovasjon og design Tenking - Samarbeid og konflikt i internasjonale lag
  • Alternativ 2 - 7 måneder
  • Innhold: De samme emnene ovenfor, med en ekstra aktiv læringsmodul bestående av oppgaver, prosjektarbeid og erfaringer for å utvikle praktiske ferdigheter.

Fase C

  • Bedrifter og organisasjoner - Italia - 3/6 måneder
  • Internship mulighet i Bedrifter og Organisasjon basert hovedsakelig i Italia der studenten kan implementere det som læres under mastergrad. Hver student vil bli tilbudt sjansen til å være kandidat for en 3/6 måneders periodestilling

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • Master's Programme in International Marketing Management
    • Lappeenranta, Finland
  • Mastergrad i markedsføringsledelse fra ESIC University
    • Madrid, Spania
    • Barcelona, Spania
  • Master i digital markedsføring
    • Madrid, Spania
    • Barcelona, Spania