
MSc. i digital markedsføring og kunstig intelligens
Clermont-Ferrand, Frankrike
VARIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
31 Jul 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 12 950
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Dette ettårige* programmet, undervist på engelsk , har som mål å utvikle avanserte ferdigheter innen digital markedsføring ved å integrere kunstig intelligens (AI)-teknologier for å møte nåværende og fremtidige markedskrav.
Designet for de som ønsker å mestre AI-applikasjoner innen oppretting av reklamekampanjer, kundedatabehandling, prediktiv analyse og strategisk innovasjon innen digital markedsføring, er dette programmet ment for studenter som holder dette programmet, og er rettet mot studenter som har et 4-årig doktorgradsdiplom, en Master 1 (240 studiepoeng – Bac +4), en Master 2 (300 ECTS +5 studiepoeng) og tilsvarende 5 studiepoeng. For sistnevnte forbedrer dette programmet en generalistpensum eller gir et høyt nivå av spesialisering innen digital markedsføring og kunstig intelligens.
Målet er å trene eksperter som er i stand til å designe og utføre markedsføringsstrategier basert på data og nye teknologier, samtidig som de vurderer etiske og bærekraftige prinsipper.
** 1 års opplæring + 4 til 6 måneders praksis
Nøkkelferdigheter
- 100 % engelskundervist program
- 1-årig program + 4 til 6 måneders praksis
- En dynamisk & flerkulturelt læringsmiljø
- Erfaringsbasert læringstilnærming
- Et stort alumninettverk & bedriftspartnerskap
Ideelle studenter
Hvem er det til?
Enten du er nyutdannet, utdannet med begrenset erfaring eller en profesjonell med flere års kompetanse, må du ha minst et fireårig hovedfagsdiplom eller tilsvarende kvalifikasjoner.
- Hvis du ønsker å utvikle ekspertise innen et spesialisert domene,
- Hvis du ønsker å styrke dine generelle lederegenskaper og kompetanser,
- Hvis du ønsker å forbedre CV-en din og maksimere bedriftens praktiske erfaring,
Da er 1-årig Master of Science-program ved Clermont SB noe for deg!
Opptak
Stipend og finansiering
Stipend og spesielle vilkår
- Stipend for tidlig registrering
- WeMakeScholars - Clermont School of Business -stipend
- Stipend for peruanske studenter
- Spesielle forhold for studenter fra krigsrammede land
- Spesielle betingelser for Clermont School of Business Alumni
- Spesielle vilkår for nyutdannede ved partneruniversiteter
- Andre finansieringskilder
Stiftelsesstipend
Groupe ESC Clermont Foundation har først og fremst som mål å fjerne økonomiske barrierer som kan hindre tilgang til topp handelshøyskoler.
Hvert år deler stiftelsen ut stipend basert på sosiale og akademiske kriterier, inkludert:
- Sosiale stipend
- Morad Mousli-stipend
- Idrettsstipend
- Mobilitetsstipend
- Nødhjelpsfond
Læreplan
Semester 1 (30 studiepoeng)
Delte moduler
- Avhandlingens metodikk
- Beherske data i Excel
- Fransk språkkunnskaper
- Gir mening
Digital markedsføring
- Markedskommunikasjon og mediehåndtering
- Designe og lede markedsundersøkelsesprosjekter
- Sosiale medier og samfunnsledelse
- Digital markedsføring
- Nettsideutvikling
- Webanalyse
- Introduksjon til kunstig intelligens
- DM-prosjekt #1
Semester 2 (30 studiepoeng)
Delte moduler
- Strategisk ledelse
- Informasjonssystem for ledere
- Fransk språk
- Gjør sanser
Kunstig intelligens
- Ledelse og strategi for e-handel
- Avansert analyse og datavitenskap
- Kunstig intelligens i markedsføring: strategier, verktøy og applikasjoner
- AI-drevet søkemotoroptimalisering
- Avanserte reklamekampanjer med AI
- Digital transformasjon og innovasjon
- «Les Négociales»-utfordring
- Avansert omnikanalmarkedsføring og CRM
- DM-prosjekt #2
Semester 3 (30 studiepoeng)
- Bedriftsvurdering
- Masteroppgave
Internship (4 til 6 måneder)
Studentene har muligheten til å fullføre en 4 til 6-måneders internship eller profesjonell plassering i Frankrike, Europa eller andre regioner over hele verden. Hovedmålet er å anvende teoretisk kunnskap og tekniske ferdigheter ervervet i løpet av programmet i et virkelig forretningsmiljø.
Ved å fordype seg i profesjonelle omgivelser forbedrer studentene sine problemløsningsevner, tilpasningsevne og forståelse for digital markedsføring og AI-drevne strategier.
Denne praksisplassen fungerer som et avgjørende springbrett for deres karriereutvikling og utvider deres profesjonelle nettverk i internasjonal sammenheng.
Profesjonell avhandling
Hver student får tildelt en individuell faglig rådgiver og gjennomfører en faglig oppgave, etterfulgt av muntlig forsvar og bedriftsevaluering.
Programresultat
Etter å ha fullført MSc - Master of Science in Digital Marketing & Artificial Intelligence - vil studentene være i stand til å designe og utføre markedsføringsstrategier basert på kunstig intelligens og data.
Om ett år har du…
- Utviklet ekspertise innen digital markedsføring og mestret kunstig intelligens (AI) teknologier.
- Opparbeidet avanserte ferdigheter i å lage innovative reklamekampanjer ved å bruke generativ AI og dynamiske optimaliseringsverktøy.
- Forbedret dine prediktive analyseferdigheter for å identifisere markedstrender og forutse kundebehov.
- Lærte å tilpasse kundeopplevelsen ved å bruke avanserte CRM-verktøy og utvikle omnikanalstrategier.
- Forsto nye teknologier, som blokkjede og kunstig intelligens, og lærte å integrere dem i markedsføringsstrategier.
- Utviklet en etisk og bærekraftig tilnærming til datahåndtering, som sikrer overholdelse av regelverk.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
MSc - Master of Science in Digital Marketing & Artificial Intelligence gir direkte tilgang til høyt kvalifiserte jobbstillinger , for eksempel:
- Manager for digital markedsføring og AI
- Dataanalytiker med spesialisering i markedsføring
- Digital strategi og AI-konsulent
- Prosjektleder for CRM og omnikanalmarkedsføring
- Annonsesjef med Generativ AI
- Resultatanalytiker for annonsekampanjer
- Markedssjef for innovasjon og teknologi
- E-handelsbehandling
- Fellesskapssjef
- Social Media Manager
- Trafikkleder
- Reklamesjef
Med den økende integrasjonen av kunstig intelligens i markedsføring , vil nyutdannede bli svært ettertraktet av selskaper som ønsker å optimalisere sine digitale strategier, kundeengasjement og datadrevet beslutningstaking .