
MA in
MA i internasjonale mediestudier Hochschule Bonn-Rhein-Sieg

Introduksjon
Master of Arts in International Media Studies
Masterprogrammet er et heltidsstudium på fire semester. Den tospråklige læreplanen kombinerer fagområdene media og utvikling, journalistikk, kommunikasjon og mediestyring. Dette er et felles prosjekt sammen med Hochschule Bonn-Rhein-Sieg University of Applied Sciences, University of Bonn og Deutsche Welle, Tysklands internasjonale kringkaster med hovedkvarter i Bonn.
Dette unike masterstudiet gjennomføres på tysk og engelsk og er designet for unge studenter fra utviklingsland og overgangsland som har tidligere medieerfaring. Programmet tilbyr en enestående blanding av forskning, forelesninger og praktisk erfaring og forbereder studentene på karrierer i kommunikasjons- og mediebransjen. Etter hvert som media blir stadig mer satt i en global sammenheng, er det viktig at mediefagfolk forstår den nære sammenhengen mellom media og utviklingssamarbeid.
Alt om søknaden din
Du finner all informasjon om søknad her http://www.dw.com/no/application-process/a-3766411 Vær oppmerksom på at bare online-baserte applikasjoner kan godtas.
Studiet er rettet mot studenter fra hele verden som ønsker å jobbe i en ansvarsposisjon innen journalistikk eller kommunikasjonssektor. Det henvender seg spesielt til journalister i opplæring, representanter for medier fra radio, TV, online og trykk- og kommunikasjonseksperter. De interesserte må ha fullført et akademisk program (bachelorgrad eller tilsvarende) og ha tilegnet seg minst ett års yrkeserfaring i et medierelatert felt etter sin første grad. Programmet er tospråklig (engelsk og tysk), der engelsk er det utbredte kursspråket.
Spesielt målrettet mot:
- Mediererepresentanter fra radio, TV, online og trykk.
- Journalister i opplæring, spesielt fra elektroniske medier.
- Journalister og ledelse fra samfunnsradiostasjoner.
- Kommunikasjonseksperter.
- NGO-ansatte.
- Ansatte fra departementene.
- Ansatte fra samarbeidsutviklingsgrupper og prosjekter.
- Representanter fra regionale arbeidsgrupper og nasjonale kringkastere.
- Representanter for medieforeningen.
Opptak
Ideelle studenter
Spesielt rettet mot:
- Medierepresentanter fra radio, TV, nett og print.
- Journalister under opplæring, spesielt fra elektroniske medier.
- Journalister og ledelse fra samfunnsradiostasjoner.
- Kommunikasjonseksperter.
- NGO-ansatte.
- Ansatte fra departementer.
- Ansatte fra samarbeidende utviklingsgrupper og prosjekter.
- Representanter fra regionale arbeidsgrupper og rikskringkastere.
- Medieforeningens representanter.