MSc i bedriftspsykologi med coaching
Heriot-Watt University Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Academic City, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
AED 88 452 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* alle skolepenger inkl. mva
Introduksjon
Oversikt
Coachingpsykologi er et blomstrende område innen anvendt psykologi som omhandler faglige og personlige problemstillinger på en praktisk måte. Det er en økende etterspørsel etter eksperter innen evidensbasert coaching som kan tilby effektive ikke-kliniske intervensjoner for å hjelpe enkeltpersoner og team ved å øke produktiviteten, administrere talenter og håndtere konflikter, stress og endringer. Denne etterspørselen eksisterer på tvers av en rekke sektorer og ytelsesområder, inkludert yrkesfaglig, utdanning, helse, rådgivning, idrettspsykologi, ledelse, ledelse, organisasjonsutvikling og menneskelige ressurser.
Opptak
Læreplan
Kursinnhold
MSc-studenter tar alle kursene som er oppført over en ett- eller toårsperiode. Postgraduate Diploma tildeles studenter som består alle de underviste kursene, men ikke fortsetter til masteroppgaven. For å få postgraduate Certificate, må studentene bestå fire av de åtte underviste elementene.
Læreplanen for forretningspsykologi er supplert med en rekke faglige utviklingsaktiviteter for å bygge akademiske og personlige ferdigheter, konsultere med organisasjoner og skaffe ytterligere akkrediterte sertifikater (der tilgjengelig).
Grunnleggende kurs
- Sosial og organisatorisk endring – prosessene med individuell og gruppeendring og begrepet motstand.
- Psychology of Coaching - introduserer praksisen med coaching og dens bakgrunn i rådgivningsteori.
- Psykologi for markedsføring - utforske forbrukeratferd, inkludert kognisjon og persepsjon i detaljhandelsmiljøer og sosialpsykologien til overtalelse.
- Introduksjon til menneskelige faktorer og ergonomi – viktigheten av arbeidsområdedesign og miljøets innvirkning på menneskelige feil og ytelse.
- Organisasjonskultur – analysere kulturbegrepet og dets innvirkning på ansatte.
- Lederskap – introduserer begrepet makt og hvordan dette forholder seg til ledelse i forretningsmiljøet.
- Mangfold – å se på mangfold fra et individuelt identitetsperspektiv og undersøke suksessen til programmer for mangfoldsledelse.
- Forskningsmetoder – forskningsdesign, både kvalitativ og kvantitativ, relevant for masteroppgaven.
Avhandling
En masteroppgave gjennomføres av studentene når de har fullført og bestått alle underviste kurs. Studentene jobber individuelt med en prosjektveileder for å designe, gjennomføre og presentere et formelt prosjekt, med psykologi på arbeidsplassen deres. Studentene må vise akademisk prestasjon i de underviste kursene for å bli vurdert som kvalifisert for prosjektet.
Karrieremuligheter
Det praktiske og teoretiske fokuset til programmet sikrer at nyutdannede er i stand til å gi et positivt og effektivt bidrag gjennom coachingpraksis med læring fra Business Psychology. Dette kan være gjennom å ta graden inn i en karriere innen coaching på arbeidsplassen eller som et skritt til å bli en akkreditert trener i andre sammenhenger som utdanning, rådgivning eller idrett. Ferdighetene utviklet gjennom programmet kan brukes på arbeidsplassen gjennom ulike bredere roller, f.eks. ledelse, rådgivning, HR, samt gjennom spesifikke coachingroller, f.eks. Executive Coach, Talent Management, Career Coaching, Mentoring.