MSc i markedsføring for den kreative økonomien (MScMCE)
Hong Kong Baptist University (HKBU) School of Business
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kowloon Tong, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
29 Feb 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduksjon
Kreativitetstrender
Master of Science (MSc) in Marketing for the Creative Economy (MScMCE) rir på to stigende trender i markedene:
- Den raske ekspansjonen av den kreative økonomien de siste årene (f.eks. reklame, kunst og håndverk, musikk, design, video, dataspill, interaktive medier);
- Trenden med å bruke kunst og kulturelle elementer i forretningsdrift i bransjepraksis (f.eks. kunstsentre, musikkunderholdning).
Kunst x Markedsføring
Det gir en tverrfaglig plattform for å pleie "Arts x Marketing" talentfulle unge individer som er i stand til å administrere, drifte, administrere og fremme kreative initiativer, prosjekter og retningslinjer innenfor en globalt konkurransedyktig økologi ved å tilby nødvendig ekspertopplæring i virksomhet og markedsføring til utmerke seg på dette feltet.
Programfunksjoner
Et unikt og tverrfaglig program
Programmet tar sikte på å dyrke kreative og kulturelle ledere med kunnskap som kan brukes i detaljmarkedet, entreprenørskap, kreative næringer og kunstadministrasjon og ledelse;
Kreativ tjenestelæring
Studentene får løse virkelige problemer gjennom Creative Service-Learning Project. Et tilskudd på HK$5 000 vil bli gitt til hver student for å støtte Creative Service-Learning Project. Presentasjoner vil bli gjennomført via et virtuelt symposium der studenter kan utveksle ideer med akademikere og praktikere over hele verden.
Internasjonal fordypning
Programmet tilbyr oversjøisk fordypning, som gir studentene muligheten til å bli med på en to-ukers utenlands ekskursjon* i sommerhalvåret for å utvide deres erfaring og forståelse av kreative økonomier på internasjonalt nivå. Et tilskudd på HK$10 000 vil bli gitt til hver student for denne ekskursjonen;
* Alternativer vil bli gitt dersom ekskursjonen må avlyses, ombestilles eller reduseres.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
International Postgraduate Scholarships (IPS)
Kvalifiserte internasjonale søkere vil bli vurdert for International Postgraduate Scholarship basert på deres allround rekord og intervjuytelse. Mottakere vil motta en full fritakelse for studieavgift og en levegodtgjørelse på HK$100 000 (ca. USD 12 820).
Konkurransen om stipend øker etter hvert som året går, så vi anbefaler å starte søknaden din tidlig.
Pris for enestående akademisk ytelse
Inntil 10 stipender vil bli gitt til søkere med fremragende akademiske prestasjoner, avhengig av kvalifikasjoner.
Målrettet undervist Postgraduate Programs Fellowships Scheme
En undervisningsreduksjon på opptil HK$120 000 til fremragende lokale søkere, avhengig av kvalifikasjoner.
Økonomisk bistand til studenter
Selv om studieavgiften ikke dekker kostnadene for den 2-ukers utenlandske ekskursjonen, vil et tilskudd på HK$10 000 bli gitt til hver student for ekskursjonen. Et tilskudd på HK$5 000 vil bli gitt til hver student for å støtte Creative Service Learning Project.
Læreplan
MScMCE-programmet har 18 enheter med kjerneunderviste kurs (inkludert 3 enheter for et kreativt tjenestelæringsprosjekt), 9 enheter med valgfrie kurs og 3 enheter for en nødvendig utenlandsekspedisjon.
Kjernekurs (21 enheter)
Semester 1 (12 enheter)
- Strategisk markedsføringsledelse
- Merkevareutvikling og sponsing
- Digitale markedsføringsstrategier
- Entreprenørskap i de kreative økonomiene
Semester 2 (6 enheter)
- Seminarer i moderne markedsføringsspørsmål i kreative økonomier
- Kreativt tjenestelæringsprosjekt
Sommer (3 enheter)
- 2-ukers utenlands ekskursjon*
* Reiserelaterte utgifter vil påløpe hvis en utenlands ekskursjon er planlagt. Alternativer vil bli gitt dersom ekskursjonen må avlyses, ombestilles eller reduseres. Programmet vil gi et tilskudd (HK10 000/student) til studieturen. For detaljer, vennligst kontakt programkontoret.
Valgfag (9 enheter)
Semester 1 (3 enheter)
- Kritisk engasjert: Kreative praksiser i kontekst
- Forskningsmetodikk for billedkunst
- Bedriftsregnskap
Semester 2 (6 enheter)
- Kurs som tilbys av Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen, HKBU(1 av 2 kurs)
- Samfunnsansvarlig entreprenørskap i internasjonal kontekst
- Tjenester Markedsføringsledelse
- Kurs som tilbys av Academy of Visual Arts (AVA), HKBU (1 av 2 kurs)
- Kunst og publikum: Tolking og presentasjon
- Billedkunstteori og -kritikk
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Ved konfirmasjonen forventes det at våre kandidater gjør det
Administrative/lederroller
Ta opp administrative/lederroller (f museumsledelse, kunstadministratorer) i kulturelle og kreative næringer, institusjoner, organisasjoner eller myndigheter (f West Kowloon kulturdistrikt i Hong Kong, kinesisk opera, museer, scenekunst); eller
Entreprenører
Vær gründere som leder kunstrelaterte virksomheter (f artister som ønsker å starte sine egne virksomheter); eller
Markedsføringsroller
Arbeid som markedsledere (f.eks. digital markedssjef/offiser, markedssjef/direktør, merkevaresjef) i bedrifts- og forbrukermarkeder (f.eks. personmarked, destinasjons- og fritidsmarkedsføring).