Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse
Turin, Italia
VARIGHET
10 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 9 950
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Hva er IAAD .?
IAAD . – Istituto d'Arte Applicata e Design ble grunnlagt i Torino i 1978. Takket være intens og uavbrutt aktivitet, utført på campusene i Torino og Bologna, er det et av de viktigste høyere utdanningsinstitusjonene i Italia og Europa. Instituttet, som identifiserer seg som et dynamisk fellesskap av individer i konstant samhandling, er en talentinkubator som fremmer en tverrfaglig visjon om design.
IAAD ., er en del av AD Education internasjonale nettverk - en ledende privat utdanningsleverandør i Frankrike innen design og anvendt kunst - og blant de ledende europeiske utdanningsleverandørene med 13 skoler og 38 studiesteder (4 i Italia, 4 i Spania , 3 i Tyskland og 27 i Frankrike) med 18 000 studenter, 1 200 lærere og et integrert undervisningssystem på 5 språk som tilbyr over 150 kurs fordelt på de treårige programmene og masterprogrammene.
Lærerstaben er primært hentet fra bransjefolk, som fremmer et organisk forhold til næringslivet som opprettholder en unik jobbformidlingstjeneste. Denne vinnende kombinasjonen er grunnen til at over 90% av nyutdannede er ansatt innen et år med fullføring av kurset. Takket være dette profesjonelle nettverket av relasjoner med ulike designsektorer, samarbeider IAAD ., med over 5000 selskaper som er grunnlaget for jobbformidlingskontoret for IAAD ., nyutdannede. Oppdatert læreplan, høy respekt for verdien av fakultetet og studenter, og tilkobling med industri og praktikere er ryggraden i IAAD ., tilnærming for nå og fremtiden.
Hvorfor velge Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse?
Digital kommunikasjon omfatter alle aspekter av kommunikasjon, reklame og markedsføring som formidles elektronisk. Det er et område som vokser og stadig mer relevant og som utvider sine grenser både teknologisk, men også som et middel for kommunikasjon, handel og underholdning. Det er preget av spesifikke og diversifiserte ferdigheter inkludert; markedsføring til innholdsstyring, programmeringssider og mobilapper til UX/UI-design, administrasjon av sosiale medier til semantisk web, videoproduksjon til søkemotoroptimalisering (SEO), digital PR samt administrasjon av e-handelsplattformer og mye mer. I dag er vellykkede digitale markedsføringskampanjer et produkt av flere plattformer og stadig mer sammenkoblede ferdighetssett som skaper etterspørsel etter nye fagfolk som er i stand til å administrere ulike komplekse prosjekter. Markedsførings- og reklamebyråer, selskaper og offentlig sektor har små problemer med å finne enkeltpersoner med én oppgave, men den reelle etterspørselen er etter fagfolk som kan utføre stadig mer komplekse prosjekter som krever bruk av flere plattformer og prosesser. Dette er digitale ledere som er kompetente i de involverte prosessene og er i stand til å overvåke det kollektive teamarbeidet til spesialiserte fagfolk. Forberedelsen og opplæringen av en digital markedsføringsspesialist (DMS) er fokus for Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse. Masterprogrammet er delt inn i fire hovedkompetanseområder:
- Spesialisert kompetanse
Masteren tilbyr både studenter som allerede jobber i feltet i roller som (innholdsansvarlig, UX/UI-designer, webutvikler eller videomaker, etc.) og ønsker å øke sine ferdigheter og kapasitet samt skaffe seg en ny rolle i sektoren som studenter nye på feltet som ønsker å velge og utvikle sin nye faglige profil.
- Mestring av arbeidsprosessen
Samlet kompetanse i prosessen og flyt av prosjekter og nødvendige ferdigheter. Ved å lære de grunnleggende ferdighetene og systemene er studentene i stand til å konstruere, administrere og utføre prosjektene sine på den mest effektive måten. For eksempel er det ikke nødvendig for en DMS å vite hvordan man programmerer profesjonelt, men de må forstå det grunnleggende om hvordan en programmerer fungerer, så vel som deres behov og begrensninger samt når de skal gi eller be om hjelp. Kunnskap om prosesser er en sjelden og ekstremt verdifull ferdighet: Mesteren vil trene ledere som er i stand til å orkestrere ferdighetene til fagfolkene i teamene deres, forbedre dem og tilpasse dem til prosjektets mål og suksess.
- Project Management
Studentene vil lære teorien og praksisen for prosjektledelse, med fokus på smidige prosjektledelsesprinsipper som er iterative snarere enn lineære, noe som muliggjør prosjektstrukturering, overvåking og planlegging som involverer mange spesialister som jobber med ulike faser av prosjektet.
- Creativity
Hvordan bruke kreativitet for å skape og pleie innovasjon og jobbe "utenfor boksen" med å nærme seg utfordringer og problemløsning. Vi trener studentene våre til å skape nye ideer, løsninger og synspunkter for å nærme seg utfordringer og situasjoner utenom det vanlige med kreative og innovative løsninger. Det overordnede målet er å kombinere de tradisjonelle ferdighetene til «kreative», som en inderlig fantasi, lateral tenkning, litterær og ikonografisk kultur, estetisk smak og kunstnerisk følsomhet med evnen til dialog med publikum gjennom digitale medier og fullt ut utnytte mulighetene. som tilbys av utviklingen innen digitalisering.
Hva er hovedstudieområdene til masteren i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse?
Master er tenkt som et innovasjonsknutepunkt, som fremmer et utvekslingsmiljø der studentene vekselvis engasjerer seg og bruker teori, praksis og eksperimentering som en del av læringsprosessen når de blir nye mediedesigneksperter og fagfolk. Ved å forberede unge fagfolk gjenskaper IAAD det som skjer i den virkelige verden som en grunnleggende del av læringsprosessen. Et særtrekk ved IAAD ., Tilnærmingen er integrering av samarbeidende bedriftsprosjekter i læringsprosessen. Bedriftsprosjekter skaper en stor synergi som samler de kommersielle behovene til partneren med utdannings- og erfaringsbehovene til Digital Media-studenten som de vil kunne utnytte i sin fremtidige karriere. Denne tilnærmingen lar studentene komme frem i virkelige arbeidsforhold der tidsfrister, endringer, tilbakemeldinger fra kunder og kunder, forventninger og teamarbeid ikke er teoretiske, men virkeligheten av deres erfaringsbaserte utdanningsreise.
Master er delt inn i seks hovedområder:
Computer Science
Kommuniser med maskiner
Fokuserer på menneske-maskin-interaksjon: Grunnleggende om datavitenskap, Digitalt nettverk - SEO, Ontologi.
Mediehåndtering
Kommuniser med mennesker
Gir verktøyene og ferdighetene knyttet til opprettelsen av digitalt innhold: innholdsredigering, sosiale medier og innholdshåndtering og digital krisehåndtering.
Interaction Design
Administrer menneske-maskin-organisasjon-relasjoner
Det grunnleggende i menneske-maskin-interaksjon er en del av en brukersentrert strategi: nye medier og digitale markedsføringsmodeller, digitale grensesnitt.
Web- og mobilutvikling
Utvikle digitale plattformer
Tilegnelse av ny kompetanse knyttet til design og utvikling av digitale plattformer og mobilapplikasjoner: Webplattformdesign og utvikling, Mobilapplikasjon.
Narrative modeller
Multimedia Management/Multisensoriske narrative modeller
Digital innovasjon stammer fra kreativitet og bruk av multisensoriske narrative modeller: Audiovisual Broadcasting Design, Immersive Environments.
Project Management
Administrere arbeidsprosesser
Effektiv styring av prosesser og arbeidsflyter er en uunnværlig forutsetning for å lykkes med ethvert digitalt prosjekt. Det avsluttende kollektive oppgaveprosjektet er en mulighet til å eksperimentere og utnytte både de teoretiske og praktiske konseptene og oppleve emnet: Prosjektledelse og smidig metodikk og oppgaveutvikling.
Hvordan er masteren strukturert?
Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse er et fulltidskurs i engelsk, som varer i ti måneder. Hovedmålet er å gi deltakerne den nødvendige kompetansen til å drive og lede prosjekter på en bevisst og effektiv måte i et profesjonelt miljø preget av betydelig kompleksitet, sterk korrelasjon av de involverte komponentene og svært høy endringshastighet. Master fokuserer på den konkrete praktiseringen av hvert enkelt verktøy eller metodikk i de forskjellige bruksområdene som er tilgjengelige: media, markedsføring (FoU, design, reklame), utdanning og underholdning.
Akademiske retningslinjer
Masteren leveres via forelesninger og workshops fra mandag til lørdag, med mulighet for feltarbeid eller forelesninger på søndag. Det er obligatorisk oppmøte. Aktiv deltakelse i kurs er både forventet og grunnleggende for vellykket gjennomføring av programmet. Alle oppdrag og prosjekter skal leveres til fastsatt forfallsdato. Gjennomføring av mastergraden er betinget av det avsluttende oppgaveprosjektet som vil bli presentert av studenten til en kommisjon for evaluering. Gjennom hele studieåret vil IAAD ., organisere besøk til bedrifter, utstillinger og museer, spesielle workshops, samt møter med relevante fagpersoner. Alle disse arrangementene er obligatoriske og transport- og inngangsavgifter er ikke inkludert i kursopplæringen.
Avhandling
Den avsluttende oppgaven er et virkelighetsprosjekt utviklet i samarbeid med et industripartnerselskap. Designprosessen utføres fra innledende orienteringer til pågående møter og diskusjoner og en endelig presentasjon og evaluering av prosjektet med partnerselskapet og akademisk panel. Et tidligere eksempel på oppgaveprosjektet ble utviklet med ARTUR srl - Grand Hotel Duchi d'Aosta.
Prosjektarbeid og internship
Studentene kan velge mellom å gjennomføre et individuelt prosjekt (prosjektarbeid) eller en 300-timers praksis/læretid. Prosjektet vil bli utviklet fra et av hovedtemaene i studiet med en instruktør/fagperson som vil tildele briefen og følge studentenes fremgang i forsknings- og designfasen samt den endelige presentasjonen.
Karrieretjeneste
IAAD ., gir studentene unik tilgang til bedrifter og bransjefolk på grunn av integreringen av industri og utdanning som grunnlaget for en IAAD ., Master. IAAD ., karrieretjenesten er en utveksling mellom behovene til industripartnere og IAAD ., nyutdannede som karrieretjenesten jobber til fordel for begge.
Opptak
Læreplan
Hva er studieretningene?
ISDC/05 Kommunikasjon av komplekse hendelser
Digital krisehåndtering
Kommunikasjonskriser, i et sammenkoblet og transparent økosystem som det digitale, er et potensielt skadelig fenomen for den viktigste immaterielle eiendelen til enhver organisasjon; rykte. Dette kurset introduserer den psykologiske og sosiale dynamikken som ligger til grunn for utviklingen av en krise, og ser på teknikker for forebygging, strategisk og taktisk forskyvning, metoder og verktøy for å håndtere og inneholde den, samt motstandskraft og gjenopprettingsteknikker, oppdaterte verktøy for måling og evaluering skadene, kostnadene og effektiviteten til mottiltak.
ISDC/02 Kommunikasjonsverktøy og -teknikker
Sosiale medier og innholdsstyring
Fremkomsten av digital har tvunget handel til å tilpasse seg og kommunisere informasjon gjennom sosiale nettverk, nettsteder, bedriftsblogger som et tilstedeværelse (PoP), direkte kommunikasjonsport mellom bedriften og målgruppen. Disse verktøyene, som hovedsakelig betraktes som et informasjonsmiddel, har en like viktig rolle i å bygge relasjoner og omdømme mellom organisasjoner og interessenter. Utforme og implementere riktig innhold som skal kringkastes via disse plattformene, skape og administrere "samtaler", engasjere deres "fellesskap", skape effektiv historiefortelling, forutse, forutsi og administrere kritiske problemer, bestemme og oppnå ytelse og avkastning på investeringen (ROI) krever svært spesifikke ferdigheter som er fokus for dette kurset.
ISDC/07 Introduksjon til informatikk
Grunnleggende datavitenskap
Emnet blir tilnærmet som en vitenskap i stedet for å fokusere på ulike teknologier. Grunnleggende begreper som matematisk logikk og informasjonslagring og manipulering er fremhevet i tillegg til å se på en oversikt over programmering, ved å bruke Scratch, som er et programmeringsspråk som brukes i interaktive historier, spill og animasjoner. Bruk av "lær ved å spille" brukes. Studentene skal sammenligne og kontrastere Scratch med klassiske programmeringsspråk (f.eks. JavaScript) for å forstå forskjellene mellom de to. Dette målet her er å ikke la tekniske aspekter og begrensninger hindre studenten i å bruke et felles språk med programmerere, samt utvikle smak og talent for programmering.
ISSE/01 Markedsføring
Nye medier og digitale markedsføringsmodeller
En helhetlig forståelse av hovedprinsippene og strategiene for klassisk og digital markedsføring er avgjørende i arbeidet med og med kommunikasjon i dag og i fremtiden. Kurset gir deltakerne både en omfattende gjennomgang av klassisk markedsføringsgrunnlag, samt et aktuelt syn på digitale markedsføringsteknikker. Hovedemner inkluderer en oversikt over moderne markedsføring og sosiologi, bygge en merkevare, segmentering, hovedmodeller for markedsføring: 4P og 4C, digitale markedsføringsteknikker, viral markedsføring, buzz-markedsføring, sanntidsmarkedsføring (RTM), mobilmarkedsføring og hoveddigital beregninger: Google Analytics, Facebook Insights, nisjespredning, biokapitalisme, utbredt styresett.
ISDC/04 Multimediaspråk og applikasjoner
Digitale grensesnitt
Interaksjon menneske-maskin er forholdet mellom den menneskelige brukeren og deres "mekaniske" motpart, som vanligvis er en datamaskin eller digital plattform, men også kan være et kjøleskap, TV eller en mikrobølgeovn. Brukeropplevelsen er en ny og utviklende disiplin, men allerede godt definert av standardiserte instrumenter og metoder og eksempler som Cooper og Norman som er både nyttige og interessante. Denne modulen vil fremheve:
- Verdien av visuelt språk og fortelling;
- Oppkjøpet av sensitivitet for observasjon og forståelse av menneske-datamaskin interaksjon (HCI);
- Anskaffelse av grunnleggende verktøy, språk og ferdigheter som tillater interaksjon med alle aktørene som er involvert i å lage digitale verktøy: forsker, designer, grafisk og visuell designer, markedsfører, utvikler.
ISME/01 Designmetodikk
Prosjektledelse – smidig
Agility er et komplekst emne, som ofte blir sett på som antitesen til tradisjonelle prosjektledelsesmetoder, men i stedet bør oppfattes som et alternativ som svarer på spesifikke forretnings- og organisasjonsbehov. Prinsipielle mål og emner: forstå konteksten der Agility er mest effektivt og vellykket utnyttet; grunnleggende om den smidige tankegangen og dens viktigste operasjonelle prosedyrer, slik at studentene selvstendig og trygt kan bruke disse modellene. Agility introduseres med utgangspunkt i Agile prinsipper og verdier, dens strategiske og konseptuelle analyse, og til slutt til operasjonelle og implementeringsmetoder inspirert av Agile konsepter. Samtidig undersøkes mulige anvendelser av bruken av Agility i den konteksten studentene opererer i og deres fremtidige ansettelse; også interessere seg for hovedkarakteristikkene til "Smidig leder" og teamarbeid. Tilnærmingen til den smidige konteksten er utformet på en slik måte at den involverer studentene gjennom øvelser og workshops som preger hele kurset.
ISDC/04 Multimediaspråk og applikasjoner
Design og utvikling av nettplattformer
Når man jobber i nettmiljøet er det et skille mellom design og programmering, men det er ikke så entydig som det som eksisterer for eksempel mellom den grafiske utformingen av en papirpublikasjon og deres typografiske trykk. Dette er grunnen til at en webdesigner ikke trenger å være programmerer, men kan ikke unngå et grunnleggende grunnlag og forståelse av hvordan programmeringsspråk fungerer. Studentene skal lære å utvikle og designe en webplattform, fra wireframe til HTML. Målet er å gi dem det grunnleggende i designprosessen, lære å lede et utviklingsteam og forstå det grunnleggende og begrensningene til HTML/CSS-programmering. Emner inkluderer en introduksjon til nett- og internettplattformer, UX/UI-grunnleggende og kasushistorier, brukersentrert designgrunnlag, UX/UI-design og prototyping-programvare, HTML/CSS-base og eksempler.
ISDC/04 Multimediaapplikasjoner
Mobilapplikasjoner
Mobilapplikasjoner er nøkkelen til suksessen til digitale tjenester. Det mobile miljøet er ekstremt dynamisk og interessenter må være kjent med detaljene som hw/sw-ressurser, den nåværende tilstanden til nye utviklingsmuligheter, utviklingsmetoder og verktøyene som trengs for levering og vedlikehold av applikasjonen. Emner som dekkes inkluderer enheter og applikasjoner, wireframing og prototyping på papir, OS: Android, iOS, Hybrid og Web-app, designsystem, UI-design, interaksjon og animasjon, utviklingen av appen.
ISDC/04 Digital produksjon
Audiovisuell kringkastingsdesign
Elevene skal lære å skrive, produsere og distribuere en historie for skjermen. Fra en dybdeanalyse av kinohistorien og filmestetikken skal studentene undersøke hvorfor den menneskelige hjernen behandler bilde mye raskere enn tekst og hvorfor vi foretrekker informasjon pakket som historier. Studentene skal utvikle grunnleggende ferdigheter i visuell historiefortelling, skape narrative strukturer, meningsrammer for karakterene og tekniske aspekter knyttet til sjangeren. I dette miljøet blir studentene utfordret (og veiledet) av professorer til å forstå hva som er elementene - fra pre-produksjon til post-produksjon - som må tas i betraktning for å utvikle en idé i audiovisuelt format.
ISDC/02 Medieskriveteknikker
Innholdsredigering
Dette kurset dekker de grunnleggende begrepene opprettelse (innholdsstrategi), skriving (innholdsskriving), ledelse (innholdsstyring), utvalg (innholdskurering), tilpasning og lokalisering av innhold på nett, på nett og sosiale medier: disipliner som refererer til makrotemaet Innholdsredigering som er emnet for kurset. Beste praksis for skriving for nettmedier er illustrert, med spesiell oppmerksomhet til sosiale medier som brukes mest av industrien (Facebook, Instagram og Twitter) med fokus på de siste (Instagram og Facebook Stories), bruk av sosial skriving (Medium, Watt) pad), innholdsoppretting for direkte markedsføring (DEM, nyhetsbrev, SMS) samt for sponsing av sosiale medier (Facebook og Instagram-annonser, sponsede tweets og hashtags). Hyppig bruk av case-studier, praktiske øvelser og tildeling av gruppeprosjekter. Innhold vil bli evaluert gjennom analyseplattformene (Social Media Insight, Google Analytics), Sentiment Analysis og Community Management.
ISDC/07 Multimedia datamaskinteknikker
Ontologi
Fokuserer på modellering og problemløsning i informatikk, med referanse til representasjon av kunnskap og design og engineering av ontologier. Dybdestudiet vil bli gjort av formelle systemer og representative språk, algoritme- og kodespråk, formell logikk, beregningsontologier og semantisk web, design og engineering av ontologi.
ISDC/04 Multimedia Design
Oppslukende miljøer
Den fortsatte veksten av "oppslukende kommunikasjon" er nå vanlig og tilbyr ubegrenset vekst og utvikling for virtualisering av virkelighet / virtuell virkelighet. Treningssammenheng, diagnoseverktøy, luftfarts- og bilsimulering samt verktøy for identifisering av oljefelt. Hele produksjonsprosessen for oppslukende applikasjoner vil bli dekket, inkludert konsept, prosjektledelse, 3D-modellering og offentlig visningsteknologi.
ISDC/07 Multimedia datamaskinteknikker
Digitale nettverk – SEO
Datavitenskap tilnærmes vanligvis fra de mest kjente og synlige egenskapene – programmering som gjør det mulig for digitale applikasjoner og menneske-maskin-interaksjon som aktiveres av programmeringsspråk. I stedet for å nærme seg informatikk fra applikasjonsutvikling, starter dette kurset med forutsetningen om at hvis datatjenester kan brukes av mennesker (klienter) selv i stor avstand fra maskinen de befinner seg på (server), er dette muliggjort av datanettverk (digitale nettverk). I første del av kurset illustreres de grunnleggende egenskapene til digitale nettverk som klient-server-arkitektur, ulike typer protokoller, Domain Name System (DNS), opptelling av porter samt overvåking av verktøyfunksjonalitet i programmer som f.eks. Wireshark. Den andre delen av kurset fokuserer på søkemotoroptimalisering (SEO) teknikker. I dag bruker alle (eller nesten) bedrifter og organisasjoner flere digitale plattformer (nettside, mobilapp, etc.). Dette er nødvendig, men ikke tilstrekkelig for helhetlig digital markedsføring. Den virkelige utfordringen, der de mest subtile og geniale hodene på planeten møtes, er å sikre riktig posisjonering og dermed utmerket synlighet i søkemotorer (SEO). Elementer som søkeordtetthet, hastighetsoptimalisering, SEO One Page, semantisk markup, analytics og Google ADV-kampanjer samt andre viktige teknikker presenteres som garantisten for et korrekt optimaliseringsnivå.
ISME/01 designelementer
Oppgaveutvikling
Dette kurset samler alle elementene som kreves for å forberede et digitalt kommunikasjonsprosjekt der studentene skal bruke et virkelighetsscenario i samarbeid med en partnerbedrift. Prosjektet utføres ved å følge standard designprosessteknikker. De første partnerbedriftsorienteringene og oppfølgingsmøtene utvikler et solid prosjektforslag som deretter tar for seg de funksjonelle, tekniske, kommunikative og semantiske elementene som må tilfredsstilles i leveransen av et integrert kommunikasjonsprosjekt utviklet ved bruk av nye medier.
Galleri
Stipend og finansiering
IAAD., tilbyr 5 stipender som skal tildeles kandidater i henhold til pensum og porteføljeevaluering. De tilgjengelige stipendene er:
- 1 verdt 100 % av studieavgiften
- 2 verdt 50 % av studieavgiften
- 2 verdt 20 % av studieavgiften
Stipendene vil bli tildelt meritkriterier fra et styre valgt fra Direksjonen og fra Master Coordinator.
- Portefølje
- Gradstype og arbeidserfaring
- Følgebrev
Kandidater som består forhåndsvalg vil bli invitert til intervju på hovedkontoret eller via Skype. I tilfelle av uavgjorte kandidater, kan IAAD ., bestemme seg for å dele det tildelte stipendet. Søknader kan sendes via e-post eller tradisjonell post til: IAAD ., – Istituto d'Arte Applicata e Design, Via Pisa 5/d, 10152 Torino – Italia.
Ideelle studenter
Hvem er den ideelle studenten for mastergraden i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse?
Masterstudenten i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse er:
- nysgjerrig og utstyrt med solid generell kunnskap spesielt innen kunsthistorie, samtidskunst, kinematografi, psykologi, sosiologi, litteratur, etc.
- ha en bachelorgrad eller tilsvarende
- dyktig i minst to Adobe Creative Cloud-applikasjoner eller tilsvarende
- i stand til å garantere fleksibilitet, maksimalt engasjement og fulltidsoppmøte på timene.
Karrieremuligheter
- Dataforsker