Keystone logo
IAAD Istituto D'Arte Applicata e Design Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse
IAAD Istituto D'Arte Applicata e Design

Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse

Turin, Italia

10 Months

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

EUR 9 950

På universitetsområdet

Introduksjon

Hva er IAAD .?

IAAD . – Istituto d'Arte Applicata e Design ble grunnlagt i Torino i 1978. Takket være intens og uavbrutt aktivitet, utført på campusene i Torino og Bologna, er det et av de viktigste høyere utdanningsinstitusjonene i Italia og Europa. Instituttet, som identifiserer seg som et dynamisk fellesskap av individer i konstant samhandling, er en talentinkubator som fremmer en tverrfaglig visjon om design.

IAAD ., er en del av AD Education internasjonale nettverk - en ledende privat utdanningsleverandør i Frankrike innen design og anvendt kunst - og blant de ledende europeiske utdanningsleverandørene med 13 skoler og 38 studiesteder (4 i Italia, 4 i Spania , 3 i Tyskland og 27 i Frankrike) med 18 000 studenter, 1 200 lærere og et integrert undervisningssystem på 5 språk som tilbyr over 150 kurs fordelt på de treårige programmene og masterprogrammene.

Lærerstaben er primært hentet fra bransjefolk, som fremmer et organisk forhold til næringslivet som opprettholder en unik jobbformidlingstjeneste. Denne vinnende kombinasjonen er grunnen til at over 90% av nyutdannede er ansatt innen et år med fullføring av kurset. Takket være dette profesjonelle nettverket av relasjoner med ulike designsektorer, samarbeider IAAD ., med over 5000 selskaper som er grunnlaget for jobbformidlingskontoret for IAAD ., nyutdannede. Oppdatert læreplan, høy respekt for verdien av fakultetet og studenter, og tilkobling med industri og praktikere er ryggraden i IAAD ., tilnærming for nå og fremtiden.

Hvorfor velge Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse?

Digital kommunikasjon omfatter alle aspekter av kommunikasjon, reklame og markedsføring som formidles elektronisk. Det er et område som vokser og stadig mer relevant og som utvider sine grenser både teknologisk, men også som et middel for kommunikasjon, handel og underholdning. Det er preget av spesifikke og diversifiserte ferdigheter inkludert; markedsføring til innholdsstyring, programmeringssider og mobilapper til UX/UI-design, administrasjon av sosiale medier til semantisk web, videoproduksjon til søkemotoroptimalisering (SEO), digital PR samt administrasjon av e-handelsplattformer og mye mer. I dag er vellykkede digitale markedsføringskampanjer et produkt av flere plattformer og stadig mer sammenkoblede ferdighetssett som skaper etterspørsel etter nye fagfolk som er i stand til å administrere ulike komplekse prosjekter. Markedsførings- og reklamebyråer, selskaper og offentlig sektor har små problemer med å finne enkeltpersoner med én oppgave, men den reelle etterspørselen er etter fagfolk som kan utføre stadig mer komplekse prosjekter som krever bruk av flere plattformer og prosesser. Dette er digitale ledere som er kompetente i de involverte prosessene og er i stand til å overvåke det kollektive teamarbeidet til spesialiserte fagfolk. Forberedelsen og opplæringen av en digital markedsføringsspesialist (DMS) er fokus for Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse. Masterprogrammet er delt inn i fire hovedkompetanseområder:

  • Spesialisert kompetanse

Masteren tilbyr både studenter som allerede jobber i feltet i roller som (innholdsansvarlig, UX/UI-designer, webutvikler eller videomaker, etc.) og ønsker å øke sine ferdigheter og kapasitet samt skaffe seg en ny rolle i sektoren som studenter nye på feltet som ønsker å velge og utvikle sin nye faglige profil.

  • Mestring av arbeidsprosessen

Samlet kompetanse i prosessen og flyt av prosjekter og nødvendige ferdigheter. Ved å lære de grunnleggende ferdighetene og systemene er studentene i stand til å konstruere, administrere og utføre prosjektene sine på den mest effektive måten. For eksempel er det ikke nødvendig for en DMS å vite hvordan man programmerer profesjonelt, men de må forstå det grunnleggende om hvordan en programmerer fungerer, så vel som deres behov og begrensninger samt når de skal gi eller be om hjelp. Kunnskap om prosesser er en sjelden og ekstremt verdifull ferdighet: Mesteren vil trene ledere som er i stand til å orkestrere ferdighetene til fagfolkene i teamene deres, forbedre dem og tilpasse dem til prosjektets mål og suksess.

  • Project Management

Studentene vil lære teorien og praksisen for prosjektledelse, med fokus på smidige prosjektledelsesprinsipper som er iterative snarere enn lineære, noe som muliggjør prosjektstrukturering, overvåking og planlegging som involverer mange spesialister som jobber med ulike faser av prosjektet.

  • Creativity

Hvordan bruke kreativitet for å skape og pleie innovasjon og jobbe "utenfor boksen" med å nærme seg utfordringer og problemløsning. Vi trener studentene våre til å skape nye ideer, løsninger og synspunkter for å nærme seg utfordringer og situasjoner utenom det vanlige med kreative og innovative løsninger. Det overordnede målet er å kombinere de tradisjonelle ferdighetene til «kreative», som en inderlig fantasi, lateral tenkning, litterær og ikonografisk kultur, estetisk smak og kunstnerisk følsomhet med evnen til dialog med publikum gjennom digitale medier og fullt ut utnytte mulighetene. som tilbys av utviklingen innen digitalisering.

Hva er hovedstudieområdene til masteren i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse?

Master er tenkt som et innovasjonsknutepunkt, som fremmer et utvekslingsmiljø der studentene vekselvis engasjerer seg og bruker teori, praksis og eksperimentering som en del av læringsprosessen når de blir nye mediedesigneksperter og fagfolk. Ved å forberede unge fagfolk gjenskaper IAAD det som skjer i den virkelige verden som en grunnleggende del av læringsprosessen. Et særtrekk ved IAAD ., Tilnærmingen er integrering av samarbeidende bedriftsprosjekter i læringsprosessen. Bedriftsprosjekter skaper en stor synergi som samler de kommersielle behovene til partneren med utdannings- og erfaringsbehovene til Digital Media-studenten som de vil kunne utnytte i sin fremtidige karriere. Denne tilnærmingen lar studentene komme frem i virkelige arbeidsforhold der tidsfrister, endringer, tilbakemeldinger fra kunder og kunder, forventninger og teamarbeid ikke er teoretiske, men virkeligheten av deres erfaringsbaserte utdanningsreise.

Master er delt inn i seks hovedområder:

Computer Science

Kommuniser med maskiner

Fokuserer på menneske-maskin-interaksjon: Grunnleggende om datavitenskap, Digitalt nettverk - SEO, Ontologi.

Mediehåndtering

Kommuniser med mennesker

Gir verktøyene og ferdighetene knyttet til opprettelsen av digitalt innhold: innholdsredigering, sosiale medier og innholdshåndtering og digital krisehåndtering.

Interaction Design

Administrer menneske-maskin-organisasjon-relasjoner

Det grunnleggende i menneske-maskin-interaksjon er en del av en brukersentrert strategi: nye medier og digitale markedsføringsmodeller, digitale grensesnitt.

Web- og mobilutvikling

Utvikle digitale plattformer

Tilegnelse av ny kompetanse knyttet til design og utvikling av digitale plattformer og mobilapplikasjoner: Webplattformdesign og utvikling, Mobilapplikasjon.

Narrative modeller

Multimedia Management/Multisensoriske narrative modeller

Digital innovasjon stammer fra kreativitet og bruk av multisensoriske narrative modeller: Audiovisual Broadcasting Design, Immersive Environments.

Project Management

Administrere arbeidsprosesser

Effektiv styring av prosesser og arbeidsflyter er en uunnværlig forutsetning for å lykkes med ethvert digitalt prosjekt. Det avsluttende kollektive oppgaveprosjektet er en mulighet til å eksperimentere og utnytte både de teoretiske og praktiske konseptene og oppleve emnet: Prosjektledelse og smidig metodikk og oppgaveutvikling.

Hvordan er masteren strukturert?

Master i digital markedsføring og kommunikasjonsledelse er et fulltidskurs i engelsk, som varer i ti måneder. Hovedmålet er å gi deltakerne den nødvendige kompetansen til å drive og lede prosjekter på en bevisst og effektiv måte i et profesjonelt miljø preget av betydelig kompleksitet, sterk korrelasjon av de involverte komponentene og svært høy endringshastighet. Master fokuserer på den konkrete praktiseringen av hvert enkelt verktøy eller metodikk i de forskjellige bruksområdene som er tilgjengelige: media, markedsføring (FoU, design, reklame), utdanning og underholdning.

Akademiske retningslinjer

Masteren leveres via forelesninger og workshops fra mandag til lørdag, med mulighet for feltarbeid eller forelesninger på søndag. Det er obligatorisk oppmøte. Aktiv deltakelse i kurs er både forventet og grunnleggende for vellykket gjennomføring av programmet. Alle oppdrag og prosjekter skal leveres til fastsatt forfallsdato. Gjennomføring av mastergraden er betinget av det avsluttende oppgaveprosjektet som vil bli presentert av studenten til en kommisjon for evaluering. Gjennom hele studieåret vil IAAD ., organisere besøk til bedrifter, utstillinger og museer, spesielle workshops, samt møter med relevante fagpersoner. Alle disse arrangementene er obligatoriske og transport- og inngangsavgifter er ikke inkludert i kursopplæringen.

Avhandling

Den avsluttende oppgaven er et virkelighetsprosjekt utviklet i samarbeid med et industripartnerselskap. Designprosessen utføres fra innledende orienteringer til pågående møter og diskusjoner og en endelig presentasjon og evaluering av prosjektet med partnerselskapet og akademisk panel. Et tidligere eksempel på oppgaveprosjektet ble utviklet med ARTUR srl - Grand Hotel Duchi d'Aosta.

Prosjektarbeid og internship

Studentene kan velge mellom å gjennomføre et individuelt prosjekt (prosjektarbeid) eller en 300-timers praksis/læretid. Prosjektet vil bli utviklet fra et av hovedtemaene i studiet med en instruktør/fagperson som vil tildele briefen og følge studentenes fremgang i forsknings- og designfasen samt den endelige presentasjonen.

Karrieretjeneste

IAAD ., gir studentene unik tilgang til bedrifter og bransjefolk på grunn av integreringen av industri og utdanning som grunnlaget for en IAAD ., Master. IAAD ., karrieretjenesten er en utveksling mellom behovene til industripartnere og IAAD ., nyutdannede som karrieretjenesten jobber til fordel for begge.

Opptak

Læreplan

Stipend og finansiering

Ideelle studenter

Karrieremuligheter

Om skolen

Spørsmål