Master i design og reklame
Lisbon, Portugal
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Portugisisk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Galleri
Introduksjon
Mastergraden i design og reklame oppstår fra behovet for å gi mer spesialisert opplæring, basert på konvergensen mellom design og markedsføring og reklame, og er den eneste mastergraden i design i Portugal med en spesifikk spesialisering i reklame.
Gjennom forskning som fører til fullføring av et avsluttende arbeid og bruk av aktive pedagogiske modeller, har denne mastergraden som mål å trene fagpersoner som er i stand til å utvikle strategiske, kreative og prosjektmessige aspekter, forstå dynamikken i reklameskaping, analysere og kritisk vurdere ulike forslag og å tenke på fremtidens byrå- og kreative retningsmodeller.
Hvorfor en mastergrad ved IADE ?
Avansert spesialisering
Masters ved IADE tilbyr deg en avansert spesialisering slik at du kan skille deg ut og utvide dine profesjonelle muligheter i den kreative økonomien.
nettverk
Mulighet til å delta i nettverksgrupper med studenter fra andre programmer og selskaper, gjennom Cross Masters-prosjektet som kobler deg til virkeligheten til de ulike områdene i den kreative industrien.
Referanseskole
IADE er stedet der design, teknologi og kommunikasjon jobber sammen ved å bruke kreativitet som et verktøy for å skape nye inspirerende løsninger for bedrifter og samfunn.
Standarder for fortreffelighet
Med et pedagogisk tilbud om offisielle programmer akkreditert med standardene for fortreffelighet til det europeiske universitetet.
Hvorfor master i design og reklame?
Sammenkobling av to grunnleggende kreativitetsområder
- Den eneste designmastergraden i Portugal med spesialisering i reklame.
- Sammenkobling av to grunnleggende kreativitetsområder: design og reklame. Studentene opplever forholdet mellom reklamestrategi og designestetikk, som verktøy som utfyller hverandre for å svare på markedsproblemer.
- Forbereder studentene til å jobbe i en verden av reklameskaping, gjennom bruk av aktive pedagogiske modeller, med et reelt prosjekt på tvers av programmet
- De opplever forholdet mellom reklamestrategi og designestetikk, som verktøy som utfyller hverandre for å svare på markedsproblemer.
- Fremme refleksjon over fremtidsrettede trender, der studentene håndterer de mest aktuelle kommunikasjonsverktøyene for å løse markedsutfordringer.
Nærhet til bedrifter
- Studentene har muligheten til å svare på reelle orienteringer for utvikling av prosjekter i samarbeid med selskaper som Queen of Hearts, Vans, Grupo Boticário, Quem Disse Berenice? og Vogue Portugal.
- Gjennom fordypningsaktiviteter i Fabrikken, hvor vi gjennom Creative Challenge allerede har hatt selskaper som Bordallo Pinheiro og Vista Alegre eller gjennom deltakelse i konkurranser som: Young Lions, D&AD og Roger Hatchuel.
- Partnerskap med Creative Club og noen internasjonale selskaper og universiteter, fremme kontakt med næringslivet gjennom forelesninger med partnere som: UNESCO Chair of Communication ved Methodist University, forskningsgruppen Semio Humanitas og Sampatalks.
- Cross Masters Project, hvor masterstudenter innen designområdet ved IADE kommer sammen for å svare. Noen eksempler: Entourage (brasiliansk selskap som arrangerer musikalske arrangementer) og Lispolis (Lisboa tekniske senter).
- Besøk til bedrifter og tilstedeværelse av inviterte markedsfagfolk i klasserommet: Mãos que Ajudam, DocaPesca, SampaTalks og Hospital Pediátrico de Coimbra.
Fasiliteter og laboratorier
- Tilgang til laboratorier: Print Lab, 3D Laboratory, Media Lab Studio, Digital Laboratory, Photography Laboratory, UX Lab (User Experience Lab), Technology Laboratory, blant andre. Disse rommene støtter studentene i utvikling og materialisering av ideer og prosjekter, slik at de kan simulere profesjonell aktivitet.
- António Quadros Library, rom utstyrt med Hyflex System og Mac-datamaskiner.
- Tilgang til Adobe Creative Cloud
Fabrikk | IADE spesialprosjektenhet
Fabrikken inkluderer prosjektenheten, de tekniske laboratoriene og observatoriet. Det er også en plattform for å formidle ideer, prosjekter og kreative utfordringer der de deltar som IADE student. I denne enheten, hvor verdi og kunnskap produseres, er det et tydelig fokus på forholdet mellom studenter, lærere, laboratorier og sivilsamfunn.
Sertifisering og akkreditering
Godkjent av A3ES 20.10.2022
Registreringsnr. R/A-Cr 87/2015/AL02, datert 21.04.2023
Bestillingsnr. 6014/2023 av 29. mai 2023, II serie nr. 103 DR
Opptak
Karrieremuligheter
Denne mastergraden tar sikte på å trene fagfolk til å jobbe i en verden av reklameskaping, og kombinerer reklamestrategi og designestetikk:
- Kreativ retning
- Kunstretning
- Ledelse og retning av kommunikasjons- og annonsestrategi
- Mediehåndtering og regi
- Annonsekontoansvarlig
- planleggere
Master i design og reklame vil også være forberedt på å begynne en undervisnings- eller universitetsforskningskarriere.
Læreplan
1. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Reklamedesignlaboratorium | 56 | 9 |
Forbrukerstudier | 28 | 6 |
Integrert markedskommunikasjon (valgfritt) | 28 | 6 |
Grafisk kommunikasjon (valgfritt) | 28 | 6 |
Reklameplanlegging | 28 | 6 |
Mediestrategi | 28 | 3 |
2. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Reklamedesignlaboratorium | 56 | 9 |
Audiovisuelt produksjonslaboratorium | 28 | 6 |
Kreativ regi og samskaping | 28 | 6 |
Digital annonsering | 28 | 6 |
Narrative strategier | 28 | 3 |
3. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Forskningsmetoder | 28 | 9 |
Trender og fremtidsscenarier | 28 | 6 |
Avhandling/Prosjektarbeid/Praksisrapport i design og reklame | 15 | 18 |
4. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Avhandling/Prosjektarbeid/Praksisrapport i design og reklame | 14 | 30 |