Master in
Master i design og reklame
IADE

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lisbon, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Galleri
Introduksjon
presentasjon
Master i design og reklame oppstår fra behovet for å gi mer spesialisert opplæring, basert på konvergensen mellom design og markedsføring og reklame, og er den eneste masteren i Portugal med spesifikk spesialisering innen reklame.
Gjennom forskning som fører til realisering av et endelig arbeid og bruk av aktive pedagogiske modeller, har denne mesteren som mål å trene fagpersoner som er i stand til å utvikle strategiske, kreative og designmessige aspekter, forstå dynamikken i reklameoppretting, analysere og kritisk evaluere forskjellige forslag og tenke på modellene for byrå og kreativ retning for fremtiden.
fordeler
- Forberedelse av studenter til å arbeide i en verden av reklameoppretting, gjennom bruk av aktive pedagogiske modeller, med et reelt prosjekt på tvers av programmet.
- Koble sammen to grunnleggende kreative områder: design og reklame. Studentene opplever relasjonene mellom annonseringsstrategi og designestetikk, som verktøy som kompletterer hverandre i å svare på markedsproblemer.
- Mulighet for å implementere design på alle områder innen kommunikasjon og reklame.
- Fremme av refleksjon rundt fremtidsrettede trender, der studentene takler de nyeste kommunikasjonsverktøyene for å løse markedsutfordringer.
fabrikk
The Factory er IADE spesielle prosjektbyrå. Dets viktigste oppdrag er å utnytte IADE omdømme og merkevare anerkjennelse. I denne enheten, der verdi og kunnskap blir produsert, blir forholdet mellom studenter, lærere, laboratorier og sivilsamfunn tydelig vektlagt.
Fabrikkens prosjekter er i hovedsak definert i tre handlingslinjer: parallell produksjon (utvikling av fritidsprosjekter); læreplanfabrikking (prosjekter innen den akademiske konteksten og i samarbeid med partnere i det sivile samfunn) og fremtidens fabrikasjon (forskning brukt til utvikling av prosjekter designet og laget fra bunnen av).
Tidsplan / varighet
Etterarbeid / 4 semestre
campus
Santos - Lisboa
Opptak
Karrieremuligheter
Denne mastergraden tar sikte på å trene fagfolk til å jobbe i en verden av reklameskaping, og kombinerer reklamestrategi og designestetikk:
- Kreativ retning
- Kunstretning
- Ledelse og retning av kommunikasjons- og annonsestrategi
- Mediehåndtering og regi
- Annonsekontoansvarlig
- planleggere
Master i design og reklame vil også være forberedt på å begynne en undervisnings- eller universitetsforskningskarriere.
Læreplan
1. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Reklamedesignlaboratorium | 56 | 9 |
Forbrukerstudier | 28 | 6 |
Integrert markedskommunikasjon (valgfritt) | 28 | 6 |
Grafisk kommunikasjon (valgfritt) | 28 | 6 |
Reklameplanlegging | 28 | 6 |
Mediestrategi | 28 | 3 |
2. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Reklamedesignlaboratorium | 56 | 9 |
Audiovisuelt produksjonslaboratorium | 28 | 6 |
Kreativ regi og samskaping | 28 | 6 |
Digital annonsering | 28 | 6 |
Narrative strategier | 28 | 3 |
3. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Forskningsmetoder | 28 | 9 |
Trender og fremtidsscenarier | 28 | 6 |
Avhandling/Prosjektarbeid/Praksisrapport i design og reklame | 15 | 18 |
4. semester
Kursenheter | Timer | ects |
Avhandling/Prosjektarbeid/Praksisrapport i design og reklame | 14 | 30 |