MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
IADE Master i design og reklame
IADE

Master i design og reklame

Lisbon, Portugal

2 Years

Portugisisk

Fulltid, Deltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

Be om skolepenger

På universitetsområdet

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Les mer

Introduksjon

Mastergraden i design og reklame oppstår fra behovet for å gi mer spesialisert opplæring, basert på konvergensen mellom design og markedsføring og reklame, og er den eneste mastergraden i design i Portugal med en spesifikk spesialisering i reklame.

Gjennom forskning som fører til fullføring av et avsluttende arbeid og bruk av aktive pedagogiske modeller, har denne mastergraden som mål å trene fagpersoner som er i stand til å utvikle strategiske, kreative og prosjektmessige aspekter, forstå dynamikken i reklameskaping, analysere og kritisk vurdere ulike forslag og å tenke på fremtidens byrå- og kreative retningsmodeller.

Hvorfor en mastergrad ved IADE ?

Avansert spesialisering

Masters ved IADE tilbyr deg en avansert spesialisering slik at du kan skille deg ut og utvide dine profesjonelle muligheter i den kreative økonomien.

nettverk

Mulighet til å delta i nettverksgrupper med studenter fra andre programmer og selskaper, gjennom Cross Masters-prosjektet som kobler deg til virkeligheten til de ulike områdene i den kreative industrien.

Referanseskole

IADE er stedet der design, teknologi og kommunikasjon jobber sammen ved å bruke kreativitet som et verktøy for å skape nye inspirerende løsninger for bedrifter og samfunn.

Standarder for fortreffelighet

Med et pedagogisk tilbud om offisielle programmer akkreditert med standardene for fortreffelighet til det europeiske universitetet.

Hvorfor master i design og reklame?

Sammenkobling av to grunnleggende kreativitetsområder

  • Den eneste designmastergraden i Portugal med spesialisering i reklame.
  • Sammenkobling av to grunnleggende kreativitetsområder: design og reklame. Studentene opplever forholdet mellom reklamestrategi og designestetikk, som verktøy som utfyller hverandre for å svare på markedsproblemer.
  • Forbereder studentene til å jobbe i en verden av reklameskaping, gjennom bruk av aktive pedagogiske modeller, med et reelt prosjekt på tvers av programmet
  • De opplever forholdet mellom reklamestrategi og designestetikk, som verktøy som utfyller hverandre for å svare på markedsproblemer.
  • Fremme refleksjon over fremtidsrettede trender, der studentene håndterer de mest aktuelle kommunikasjonsverktøyene for å løse markedsutfordringer.

Nærhet til bedrifter

  • Studentene har muligheten til å svare på reelle orienteringer for utvikling av prosjekter i samarbeid med selskaper som Queen of Hearts, Vans, Grupo Boticário, Quem Disse Berenice? og Vogue Portugal.
  • Gjennom fordypningsaktiviteter i Fabrikken, hvor vi gjennom Creative Challenge allerede har hatt selskaper som Bordallo Pinheiro og Vista Alegre eller gjennom deltakelse i konkurranser som: Young Lions, D&AD og Roger Hatchuel.
  • Partnerskap med Creative Club og noen internasjonale selskaper og universiteter, fremme kontakt med næringslivet gjennom forelesninger med partnere som: UNESCO Chair of Communication ved Methodist University, forskningsgruppen Semio Humanitas og Sampatalks.
  • Cross Masters Project, hvor masterstudenter innen designområdet ved IADE kommer sammen for å svare. Noen eksempler: Entourage (brasiliansk selskap som arrangerer musikalske arrangementer) og Lispolis (Lisboa tekniske senter).
  • Besøk til bedrifter og tilstedeværelse av inviterte markedsfagfolk i klasserommet: Mãos que Ajudam, DocaPesca, SampaTalks og Hospital Pediátrico de Coimbra.

Fasiliteter og laboratorier

  • Tilgang til laboratorier: Print Lab, 3D Laboratory, Media Lab Studio, Digital Laboratory, Photography Laboratory, UX Lab (User Experience Lab), Technology Laboratory, blant andre. Disse rommene støtter studentene i utvikling og materialisering av ideer og prosjekter, slik at de kan simulere profesjonell aktivitet.
  • António Quadros Library, rom utstyrt med Hyflex System og Mac-datamaskiner.
  • Tilgang til Adobe Creative Cloud

Fabrikk | IADE spesialprosjektenhet

Fabrikken inkluderer prosjektenheten, de tekniske laboratoriene og observatoriet. Det er også en plattform for å formidle ideer, prosjekter og kreative utfordringer der de deltar som IADE student. I denne enheten, hvor verdi og kunnskap produseres, er det et tydelig fokus på forholdet mellom studenter, lærere, laboratorier og sivilsamfunn.

Sertifisering og akkreditering

Godkjent av A3ES 20.10.2022

Registreringsnr. R/A-Cr 87/2015/AL02, datert 21.04.2023

Bestillingsnr. 6014/2023 av 29. mai 2023, II serie nr. 103 DR

Opptak

Karrieremuligheter

Læreplan

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • Mastergrad i strategisk design av produkter og tjenester
    • Arrasate, Spania
  • MSc i kreativ musikk og lyddesign for visuell mediascoring
    • Nice, Frankrike
    • Cannes, Frankrike
    • + 9 mer
  • Internasjonal master i strategisk design for innovasjon og transformasjon
    • Milan, Italia