Master i design og visuell kultur
Lisbon, Portugal
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Portugisisk, Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master i design og visuell kultur ser design og visuell kultur i et helhetlig og tverrfaglig perspektiv, der studentene våre jobber innen flere områder som visuell kommunikasjon, grafisk design, illustrasjon, digitale grensesnitt, bevegelsesdesign, fotografi, typografi, redaksjonell design og animasjon.
Masterkurset fokuserer på en kreativ, moderne og tverrfaglig prosjektaktivitet, med en intens praktisk belastning ledsaget av refleksjon og kritisk analyse, og oppmuntrer dermed til "know-how" og "know how to think".
Under Masters har vi til hensikt å forberede studentene våre på produksjon av deres portefølje, selvpromotering og karriereledelse.
Hvorfor studere en mastergrad i design og visuell kultur?
Firma lenker
Vi fremmer kontakt med forretningsvirkelighet enten gjennom seminarer og tematiske workshops med ledere og referansefagfolk eller gjennom fordypningsaktiviteter i Fabrikken.
Studioer og laboratorier
Tilgang til Labs (3D Lab, Photo Lab, UX Lab, Digital Lab, Print Lab, Media Lab, blant andre) for utvikling og materialisering av ideer og prosjekter.
Fabrikk | IADE spesialprosjektenhet
Fabrikken integrerer prosjektenheten, de tekniske laboratoriene og observatoriet.
Det er også en plattform for formidling av ideer, prosjekter og kreative utfordringer der du deltar som IADE student.
I denne enheten, hvor det produseres verdi og kunnskap, satses det tydelig på forholdet mellom elever, lærere, laboratorier og sivilsamfunnet.
Fabrikkens prosjekter er i hovedsak definert i tre handlingslinjer: parallell fabrikasjon (utvikling av utenomfaglige prosjekter); læreplanfabrikasjon (prosjekter innenfor skolesammenheng og i samarbeid med sivilsamfunnspartnere) og fremtidig fabrikasjon (anvendt forskning til utvikling av prosjekter designet og laget fra bunnen av)
Opptak
Karrieremuligheter
Master tar sikte på å trene fagfolk for nåværende og fremtidig visuell kommunikasjon:
- Visuelle designere
- Kunstdirektører
- Plastskapere
- fotografer
- Skapere av audiovisuelt og multimedieinnhold
- I en lang rekke sammenhenger og yrkesroller, i så forskjellige bransjer som reklame, publisering eller kultur.
Master i design og visuell kultur vil også være forberedt på å ta fatt på en undervisnings- eller universitetsforskningskarriere.
Galleri
Læreplan
1. semester
Emne | Timer | Ects |
Visuelt kulturprosjekt | 56 | 9 |
Typografi, bilde og grafisk komposisjon | 28 | 6 |
Fotografering | 28 | 6 |
Kunst og visuell kultur | 28 | 6 |
Verksted | 28 | 3 |
2. semester
Emne | Timer | Ects |
Visuelt designprosjekt | 56 | 9 |
Valgfritt I | Art Direction | Digitale grensesnitt | 28 | 6 |
Valgfritt II | Grafiske fortellinger | Informasjonsvisualisering | 28 | 6 |
Valgfritt III | Grafisk produksjon og eksperimentering | Bevegelsesdesign | 30 | 6 |
Designteori og kritikk | 28 | 3 |
3. semester
Emne | Timer | Ects |
Fremtidige trender og scenarier | 28 | 9 |
Forskningsmetodikk | 28 | 6 |
Avhandling / Prosjekt / Praksisrapport | 15 | 18 |
4. semester
Emne | Timer | Ects |
Avhandling / Prosjekt / Praksisrapport | 15 | 30 |