Master i designledelse
Lisbon, Portugal
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Portugisisk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
presentasjon
Design Management er en aktivitet som har som hovedmål god integrering av design i selskaper, samlet de kreative og innovasjonsområdene designkunnskap, med den strategiske og forretningsmessige tanken om ledelse og markedsføring. Evnen til å bli gravid og planlegge kreative prosesser i forsknings-, analyse-, konseptualiserings- og utførelsesfaser er nøkkelkompetanser fra en designleder som oversetter til konkrete resultater oppnådd av selskaper i markedet.
Master in Design Management omfatter hele den strategiske og operasjonelle prosessen i en forretningsorganisasjon som en måte å skape produkter, merker og tjenester som i økende grad blir tilpasset kundenes behov og et konkurransedyktig marked.
Dette programmet er basert på teknologi, og er sammensatt av en sterk innovasjonskomponent og fokusert på utvikling av entreprenørskap.
fordeler
- Komplementaritet av tre områder som gjør det mulig å utvikle integrert tenkning om hele etableringsprosessen: design, styring og markedsføring, for å tilby konkurransedyktige produkter, tjenester og merkevarer.
- Heterogene og samarbeidsmiljø som gir studenten muligheten til å jobbe oppslukende og med større praktisk engasjement i designtenkningsprosesser og andre metodologier, avgjørende for å generere innovasjon og kunnskap.
- Den guider til identifisering av innovasjonsmuligheter fokusert på spesifikke kontekster (marked eller organisatorisk) og til konseptualisering og planlegging av løsninger.
- Fremme av kontakt med forretningsvirkeligheten, enten gjennom seminarer og tematiske workshops med ledere og referansepersonell, eller gjennom fordypningsaktiviteter på fabrikken.
fabrikk
The Factory er IADE spesielle prosjektbyrå. Dets viktigste oppdrag er å utnytte IADE omdømme og merkevare anerkjennelse. I denne enheten, der verdi og kunnskap blir produsert, blir forholdet mellom studenter, lærere, laboratorier og sivilsamfunn tydelig vektlagt.
Fabrikkens prosjekter er i hovedsak definert i tre handlingslinjer: parallell produksjon (utvikling av fritidsprosjekter); læreplanfabrikking (prosjekter innen den akademiske konteksten og i samarbeid med partnere i det sivile samfunn) og fremtidens fabrikasjon (forskning brukt til utvikling av prosjekter designet og laget fra bunnen av).
Tidsplan / varighet
Etterarbeid / 4 semestre
campus
Santos - Lisboa
Opptak
Karrieremuligheter
Denne mastergraden tar sikte på å trene spesialiserte og mangefasetterte fagpersoner med ferdigheter i designledelse som lar dem administrere designprosesser i et selskap, opprette sitt eget selskap eller jobbe i reklame-, kommunikasjons-, merkevare- eller markedsføringsbyråer:
- Designsjefer
- Produkt- eller tjenesteledere
- Produkt- eller tjenestedesignere
- Strategiske ledere
- Merkevaresjefer
- Design- og markedskonsulenter
- Kreative direktører
- UX-designere
Master i designledelse vil også være forberedt på å starte en universitetsundervisnings- eller forskningskarriere.