Italian Culinary Institute for Foreigners - ICIF
Introduksjon
Verdier
Kvalitet, autentisitet, respekt, gjestfrihet og mattrygghet
En kulturell drivkraft som overfører verdier
Formålet med ICIF, Institute of Food and Wine Region i Italia, er å klassifisere, beskytte og fremme bildet av italiensk mat, fortreffelighet av lokale råvarer og regional mat og vinkultur, etter kunngjøring kunnskap blant fagfolk verden rundt understreker verdien av ekte italiensk mat og gode matvarer som skiller den er en av ICIF hovedmål for å fremme "Laget i Italia".
Livsstil, gjestfrihet og autentisitet
ICIF har alltid tatt verdiene av italiensk mat og vin, italiensk gjestfrihet og lifesyle hele verden ved å delta i arrangementer og inititatives, både i Italia og i utlandet. Fremming av italiensk mat og topp kvalitet italienske matvarer skjer gjennom opplæring av unge kokker på den italienske hovedkvarter i slottet Costigliole d'Asti, i den kinesiske Institute i Shanghai, i institutter for Sao Paulo og Flores da Cunha i Brasil , og gjennom samarbeid med skoler og universiteter i gastronomi i ulike land rundt om i verden.
Hovedaktiviteter
Matlagingskurs, markedsføring av "Made in Italy", store arrangementer og kampen mot piratkopiering
Practicum
Opplæring for unge italienere og utenlandske kokker til å skaffe seg en faglig spesialisering på regionale italienske kjøkken; pensum inngår også opplæring på matsikkerhet og bærekraftig politikk i forvaltningen av næringskjeden.
Fremme av "Made in Italy"
Fremme av italiensk mat og topp kvalitet italienske produkter i utlandet, gjennom organisering av kurs og spredning av informasjon om "Made in Italy" og gjennomføringen av profesjonelle kokker og restauratører rundt om i verden.
Fremme av italiensk mat og vin produkter i utlandet i messer og internasjonale arrangementer. Organisering av mat- og vinturer å oppdage essensen av italiensk lokal mat og kultur, topp kvalitet og den rike kulturen i de italienske regionene.
store begivenheter
ICIF er i fortroppen av internasjonale arrangementer der en autoritativ stemme i restaurantbransjen er nødvendig, for å gi kompetanse til tiltak som fremmer italiensk mat og kultur.
Kampen mot piratkopiering
De kaller det "Italian Sounding", Etterligning eller forfalskning av italienske matvarer i utlandet. En falsk matvare har en blanding av italiensk navn, logoer, bilder og slagord klart tilskrives vårt land.
I tillegg til sine pedagogiske målsettinger, ble ICIF stiftet med det formål å klassifisere, beskytte og fremme bildet av italiensk mat og produkter av fortreffelighet utlandet, beskytte håndverker produksjoner, forsvare forbrukere fra forfalskning og forfalskning og ved å spre kunnskap og teknikker blant profesjonelle kokker og restauratører rundt om i verden.